سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

تصویر بزرگ
** اظهار رضایت رهبری خستگی روزهای پرکار نمایشگاه را از تن ما بدر کرد
به گزارش  فرهنگ نیوز به نقل از ایرنا، در این گفت‌وگو، "بهمن دری" گفت: حضور هر ساله رهبر انقلاب زینت بخش نمایشگاه کتاب است و امسال هم این رویداد فرهنگی با حضور ایشان برکتی بیش از پیش پیدا کرده است.
 

دری افزود: معظم له از ارتقا کمی و کیفی کتب و چاپ برخی آثار ارائه شده در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته اظهار رضایت داشتند که این باعث خشنودی ناشران و دست اندرکاران حوزه کتاب شده است.
 

وی گفت: در مجموع دیدار و بیانات رهبر معظم انقلاب نشان از رضایت ایشان در مورد ارتقا سطح کمی و کیفی آثار و همچنین محتوای کتابها داشت.
 

دری حضور رهبر انقلاب و سخنان ایشان را دلگرم کننده توصیف کرد و گفت: تمامی خستگی روزهای پرکار نمایشگاه با اظهار رضایت ایشان از تن ما بدر شده است.
 
 
** تخصیص بخش ویژه در نمایشگاه به آثار مرتبط با حضرت فاصمه زهرا(س)
معاونت فرهنگی ارشاد در ادامه به برپایی غرفه‌ای با آثاری مرتبط با حضرت زهرا (س) به مناسبت شهادت ایشان اشاره کرد و گفت: در این غرفه، آثار و پایان نامه های مرتبط با حضرت زهرا(س) در معرض دید علاقمندان قرار گرفته که با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبرو شده است.
 

دری گفت: 3 هزار و 600 کتاب تاکنون با موضوع حضرت زهرا (س) در یک لوح فشرده و بالغ بر یک هزار پایان نامه و مقاله نیز در این مورد منتشر شده است که در غرفه یاس ارائه می شود.
 

معاون فرهنگی ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود به شعار نمایشگاه یعنی" ارتقا دینی و بصیرت فرهنگی" اشاره کرد و گفت: رعایت و حفظ شوونات اسلامی از نکاتی است که در نمایشگاه امسال مورد تاکید قرار گرفته است، از آنجایی که این مهم در آموزه های دینی ما آمده و همچنین شخصیتهای مذهبی و فرهنگی ما بر آن تاکید دارند، سعی شده در نمایشگاه مورد توجه قرار گیرد.
 
وی درمورد برپایی غرفه شهید الفخراوی ناشر بحرینی در بخش عربی ناشران بین الملل گفت: با توجه به موج بیداری اسلامی در جهان و شهادت ایشان به عنوان یک ناشر، این بخش را به نام وی اختصاص دادیم.
 
 
** عرضه بیش از 400 هزار عنوان کتاب در بزرگترین رویداد فرهنگی کشور
دری به حضور 2 هزار و 400 ناشر در بخش داخلی و یک هزار و 600 ناشر در بخش خارجی با ارائه بیش از 400 هزار عنوان کتاب در بزرگترین رویداد فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود: امسال به لحاظ کمی و کیفی در تعداد ناشران وعناوین عرضه شده رشد داشتیم.
 

وی در مورد جمع آوری برخی آثار که با تمامیت ارضی و شوونات دینی، مذهبی و ارزشی ما مغایرت داشته، گفت: در بخش خارجی مواردی بوده که به سرعت آن را جمع آوری کردیم و در بخش داخلی هم برخی نکات را به ناشران تذکر دادیم.
 
 
** واکنش شهرداری به موضوع احداث نمایشگاه کتاب در چیتگر عجولانه بود
در ادامه خبرنگار ایرنا در مورد واکنش شهرداری به محل نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: آیا به لحاظ قانونی بستر لازم برای احداث نمایشگاه در محل چیتگر وجود دارد یا خیر؟
 

دری در پاسخ اظهار داشت: دوستان شهرداری زود قضاوت کردند، به نظر قضاوت آنها ناپخته و غیر کارشناسی بود، ما گزینه های پیشنهادی را دقیقا مورد بررسی قرارداده و معایب و محاسن آن را ارزیابی می کنیم هر محلی که بیشترین مزایا و کمترین معایب را داشته باشد برای برپایی نمایشگاه مناسب خواهد بود.
 

وی به نامه ای که از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رییس جمهوری در این مورد نوشته شده اشاره کرد وگفت: رییس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صرفا به مورد چیتگر اشاره کردند؛ اما بدون کار کارشناسی دقیق هیچ اقدامی صورت نخواهد گرفت.
 

دری با انتقاد از اینکه چند سالی است وعده شهرداری برای احداث نمایشگاه در شهر آفتاب به تحقق نپیوسته، گفت: نمایشگاه باید در فضایی احداث شود که در عین برخورداری از فضای سبز و مناسب برای بازدید کنندگان از استانداردهای لازم را نیز داشته باشد.
 

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد نباید کار سخت افزاری انجام دهد گفت: اگر دولت زمین مناسب و اعتبار را بدهد کار سریعا آغاز خواهد شد.
 

بهمن دری در ادامه به تولید آثار فاخر و ارزشمند اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از فیلم نامه‌ها و نمایش‌هایی که بر اساس یک اثر فاخر نوشته شده باشد با موفقیت روبه رو است، اگر کتاب ارزشمند تولید شود زیربنایی برای تولید فیلم‌ها و نمایش های خوب خواهد شد.
 
 
** تاثیر تورق کتاب و کتابخوانی کاغذی بیش از استفاده از لوح فشرده است
دری در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایرنا در مورد نشر الکترونیک در جهان و فاصله ایران تا استانداردهای مطلوب در این زمینه و راهکارهای معاونت فرهنگی ارشاد این زمینه، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هیچ چیز رقیب کتاب نیست، ما در راستای تحقق دولت الکترونیک نباید از دنیا عقب بمانیم و همگام با دنیا پیش برویم.
 

وی با بیان اینکه بسیاری از اهالی قلم همچنان کتاب کاغذی را مد نظر دارند گفت: باید مسائلی از قبیل رعایت حقوق معنوی و کپی رایت رعایت شود تا بتوان به استانداردهای مطلوب جهان نزدیک شد.
 

دری در ادامه گفت: اگر چه می توان هزاران نسخه را در یک لوح، فشرده کرد اما تاثیر تورق کتاب و کتابخوانی کاغذی چیز دیگری است که کارشناسان نیز بر آن تاکید دارند.
 
 
** 650 میلیارد تومان، گردش مالی در حوزه نشر کتاب
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اینکه نمایشگاه باید محل عرضه کتاب باید نه محل فروش گفت: برپایی این نمایشگاهها به این شکل اگر چه با استاندارهای جهانی فاصله دارد اما ظرفیت خوبی برای چرخه نشر در کشور است، و گردش مالی در حوزه نشر کتاب حدود 650 میلیارد تومان است که از ظرفیت سینما نیز بیشتر است.
 

وی گفت: با توجه به این که تعداد کتابفروشی‌های کشور تناسبی با جمعیت کشور ندارد، گفت: برگزاری نمایشگاه کمک خوبی برای ناشران در کشور به شمار می رود.
 
 
** در استانهای کشور نمایشگاههای موضوعی و تخصصی کتاب برگزار می‌کنیم
دری اظهارداشت: در بیشتر استانهای کشور نمایشگاه های استانی کتاب را برگزار کرده ایم و در برخی نیز نمایشگاههای موضوعی که این کار در سالجاری ادامه خواهد داشت.
 

وی گفت: برپایی نمایشگاههای تخصصی و کاربردی در طول سال نیز یکی از اقدامات خوبی است که در این زمینه انجام شده است و تلاش داریم این نمایشگاهها نیز در استانها نیز برگزار شود.
 

وی برپایی نمایشگاه یاد یار مهربان با هدف تجهیز مدارس را یکی از اقدامات مهم در کشور خواند وگفت: در این نمایشگاه دیگر بحث فروش مطرح نیست و مدارس می توانند با انتخاب کتابها سفارش خرید دهند و اگر بتوانیم این نمایشگاه را در تمامی استانها برپا کنیم گام مهمی در عرصه نشر برداشته ایم.
بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران تا 24 اردیبهشت ماه در مصلی تهران برپاست.
 
 
به گزارش قوام زاده

[ جمعه 90/2/23 ] [ 9:28 صبح ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

تصویر بزرگ
توصیه وزیر اطلاعات به جوانان ایرانی وزیر اطلاعات با بیان این که ایرانیان و جوانان فعال در فضای مجازی و اینترنت نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی کینه دارند از آنان خواست که حالت ضد صهیونیستی خود را حفظ کنند و اقدامات لازم را با روحیه انقلابی خود برای مقابله با تحرک جدید این رژیم در فضای مجازی صورت دهند




به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین "حیدر مصلحی" روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران این سخنان را در پاسخ به پرسشی درباره اقدام رژیم اشغالگر صهیونیستی در ایجاد صفحه اینترنتی در فیس بوک به زبان فارسی به منظور جمع آوری اطلاعات کاربران ایرانی بیان کرد.
وی در عین حال گفت که وزارت اطلاعات نیز برای مقابله با این حرکت اقداماتی را در دستور کار دارد.
وزیر اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره اقدامات این وزارتخانه در خصوص ویروس مخرب به نام "استارس" نیز گفت: اقدامات خوبی در راستای مقابله با این ویروس صورت گرفته و هشدارهای لازم در این زمینه به دستگاه‌ها داده شده است.
وی با اشاره به موفقیت ایران در مهار ویروس مخرب "استاکس نت" نیز اظهار داشت: به‌طور همزمان نیز مراقبت‌هایی برای اینکه ویروس قبلی نیز از کار بیفتد، در دستور کار است و در این زمینه خود غربی‌ها هم اعلام کردند که در هیچ نقطه‌ای از جهان مثل جمهوری اسلامی ایران مقابله با "استاکس‌نت" با موفقیت همراه نبوده است.
مصلحی در پاسخ به پرسش دیگری، از بخش تولید به عنوان هدف این ویروس برای اقدامات تخریبی نام برد.
وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال دیگری درباره نحوه تعامل ایران با اعضای نادم گروهک تروریستی منافقین گفت: خانواده‌های این افراد به ما مراجعه می‌کنند و تقاضا دارند که امکان حضور آنها در مجاورت پادگان اشرف فراهم شود و آنها بتوانند با فرزندان خود دیدار و گفت‌وگو کنند.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است که اعضای این گروهک تروریستی را که توبه کرده‌اند، بپذیرد.
مصلحی در ادامه با اشاره به اظهارات افراد خارج شده از این گروهک تروریستی یادآور شد که اعضای این گروهک در پادگان اشرف اجازه استفاده از هیچ رسانه‌ای را ندارند و در واقع اجازه تفکر به آنها داده نمی‌شود.
وزیر اطلاعات در ادامه از رصد تمام تحرکات شرکت‌های هرمی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد و افزود: این شرکت‌ها هرازگاهی اقدام به تغییر روش و تاکتیک خود در فعالیت‌های هرمی می‌کنند که ما این موضوع را مورد توجه قرار داده و این تحرکات را رصد می‌کنیم.


[ جمعه 90/2/23 ] [ 9:25 صبح ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

تصویر بزرگ

سخنگوی ائتلاف ملی لیبی برای حمایت از انقلاب 17 فوریه با اعلام آزاد سازی فرودگاه راهبردی مصراته بدست انقلابیون تاکید کرد، نبرد با نیروهای قذافی در روزهای آینده شدت بیشتری خواهد گرفت.

 

 

"ناصر عمران الشکری" شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با شبکه العالم تاکید کرد: انقلابیون به فضل اراده راسخ خود و تاکتیک های نظامی که از ابتدای انقلاب در مواجه با نیروهای قذافی در پیش گرفته اند، به این پیشرفت ها و تسلیحات بیشتر دست یافته اند.
وی افزود: علت اصلی پیشرفت انقلابیون در جنگ، حمایت قبیله ها از انقلابیون است.

الشکری با تاکید بر ضرورت حمایت تسلیحاتی و مالی کشورهای عربی و دوست از انقلابیون، خاطرنشان کرد، دستیابی انقلابیون به سلاح های پیشرفته سرنوشت جنگ را هرچه زودتر به نفع آنها رقم خواهد زد.

وی تصریح کرد: انقلابیون مرحله بی انضباطی و نابسامانی را پشت سر گذاشتند، و اکنون  به فضل تلاش هایشان در آموزش و تمرین کاملا سازمان یافته عمل می کنند، اما لازم است در کنار این امر از آنها به لحاظ تسلیحاتی حمایت شود، تا  با نیروهای قذافی موازنه تسلیحاتی داشته باشند.

الشکری خاطرنشان کرد: روزهای آینده جنگ بین نیروهای قذافی و انقلابیون شدت بیشتری خواهد یافت، و به مرحله نهایی خواهد رسید.


[ جمعه 90/2/23 ] [ 9:24 صبح ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

تصویر بزرگ
9 تن از نمایندگان اقوام کرد در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به "علی اکبر صالحی" وزیر امور خارجه کشورمان خواستار پیگیری احقاق حقوق جانبازان و قربانیان بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعثی شدند.





به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از خبرنگار مهر در ارومیه، در این نامه نمایندگان تاکید کرده اند: فاجعه شیمیایی سردشت بی تردید یکی از مهم ترین حوادث تلخ تاریخ کشورمان و حتی در جهان به دلیل کاربرد آشکار سلاح های ممنوعه علیه مردم غیر نظامی است.  

نمایندگان اقوام کرد در مجلس شورای اسلامی در این نامه افزوده اند: این مظلومیت باعث شده انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت از سه سال پیش شکوائیه ای به دادگاه ویژه رسیدگی به جنایات حکومت ساقط شده عراق با وکالت "بکر محمدصدیق" تقدیم که دادسرا به استناد غیرعراقی بودن شاکیان شروع تحقیقات را مسکوت و آنرا منوط به طرح موضوع از سوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دانسته است.

نمایندگان در این نامه با اشاره به اینکه بیش از 240 حمله شیمیایی به مناطقی از کشور که 30مورد آن به مناطق مسکونی بوده و ده ها هزار شهید و مصدوم به دنبال داشت، خواستار پیگیری حقوق جانبازان و قربانیان جنگ شیمیایی از طریق محاکم بین المللی به استناد قانون الزام دولت شدند.  

نمایندگان در این نامه بیان داشتند: چنانچه این روشنگری ها دامنه پیدا نکند و نقض کنوانسیون های منع استفاده از سلاح های شیمیایی بر ملا نشود جهان باید در جای جای خود به انتظار عقده دیکتاتور و شریک قدرتها و تولیدکنندگان چنین سلاح هایی باشد.  

در بخشی دیگر از این نامه با اشاره به این که عمده ترین حملات شیمیایی، فاجعه بمباران شیمیایی سردشت با استفاده از گاز خردل در هفتم تیرماه سال 66 بود، اضافه شده است: در این حمله علاوه بر شهر سه روستای   مامه وت ،بیران و  رشه هری نیز بمباران شد و در هفتم تیرماه سال 62، سردشت به وسیله توپخانه گلوله باران شیمیایی و در 11 اسفند ماه سال 64 دو روستای حومه سردشت و در هشتم تیرماه 66 روستای "قلعه رش" نیز بمباران شیمیایی شد.  




 1500 جانباز شیمیایی سردشتی بدون پزشک  

کلینیک تخصصی جانبازان شیمیایی سردشت هدیه ای بود از سوی مقام معظم رهبری به جانبازان شیمیایی سردشتی. این در حالی است که با گذشت دو سال هنوز بخشهای تخصصی این کلینیک راه اندازی نشده و جانبازان سردشتی را برای درمان با اتوبوس به ارومیه منتقل می کنند.  

سال 1375 در پی سفر مقام معظم رهبری به استان آذربایجان غربی از برکات این سفر ساخت کلینیک تخصصی جانبازان شیمیایی سردشت بود که متاسفانه پس از گذشت 15 سال هنوز بخشهایی از این کلینیک مجهز نشده و با مشکل پزشک متخصص روبرو است.

پنج ماه قبل ابوالفضل ملکزاده معاون بهداشت بنیاد شهید و امور ایثارگران از واگذاری کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت به شبکه بهداشت استان آذربایجان غربی خبر داد که به گفته وی پیشنهاد این واگذاری 9 ماه پیش در جلسه ای با حضور مسئولان مربوطه در استان آذربایجان غربی از سوی معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح شد.

همچنین پیش از این نصرتالله ملازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی هم از واگذاری کلینیک تخصصی مصدومان شیمیایی سردشت به شبکه بهداشت و درمان استان خبر داده بود در حالی که پس از گذشت پنج ماه هنوز اجرای این طرح عملیاتی نشده و کلینیک ایجاد شده توسط بنیاد شهید در سردشت همچنان بدون پزشک خاک می خورد.

این در حالی است که صالح عزیز پور رئیس انجمن حمایت از مصدومان شیمیایی و جانباز 70 درصد شیمیایی از تعطیلی داروخانه سردشت خبر داد و افزود: مسئولان زحمت کشیدند و کلینیک تخصصی جانبازان شیمیایی را برای هزار و 500 مصدوم شیمیایی باقیمانده از حمله شیمیایی به سردشت ایجاد کردند ولی ای کاش پزشک معالج هم در کلینیک می گذاشتند تا تجهیزات بیخودی خاک نخورد.


این جانباز شیمیایی سردشتی گفت: صحنه زشت و تاسف باری هست وقتی جانبازان شیمیایی را با اتوبوس پس از ساعتها راه برای درمان به ارومیه می برند در حالی که شهر ما سردشت است و کلینیک و درمانگاه هم داریم.

همچنین روشن فکر رئیس بنیاد شهید سردشت در پاسخ به این پرسش که چرا پس از گذشت دو سال هنوز متخصص چشم و ریه جانبازان شیمیایی در این کلینیک مستقر نشده و پس از مدت پنج ماه هنوز دانشگاه علوم پزشکی بر اساس تفاهم نامه، پزشکی به این کلینیک اعزام نکرده است گفت: من پاسخگو نیستم باید از استان پیگیری کنید ولی قرار است کارهایی انجام شود. 


25 سال همزیستی با اشک و سرفه 

25 سال است بمبهای شیمیایی و گاز خردل صدای تنفس سردشت را کند و کندتر می کند با این همه زندگی در این دیار ادامه دارد در کوچه ها و خیابان ها در قلب های پرخروش مردمانی که سالهاست حق زیستن را در لابه لای سرفه ها و دردها می جویند، مردمانی که اشک و سرفه تنها واژه های قاموس سراسر درد زندگی شان است.  

مردم  سردشت هنوز امیدوارند بهار در کوچه های پر از بوی خردل آهنگ آرامش سرداده و در دشت های سرسبزاش اردو بزند.  

شهرستان مرزی سردشت در هفتم تیرماه سال 66 در چهار نوبت توسط هواپیماهای رژیم بعثی مورد حمله شیمیایی قرار گرفت که طی آن بیش 110 نفر شهید و پنج هزار نفر شیمیایی شدند.  

بر اساس آمارهای رسمی، در شهر سردشت 113نفر شهید شدند و یک هزار و 324 نفر باید با درد و رنج حاصل از آثار سلاحهای شیمیایی، صبوری پیشه کنند و سالهای سال با زخمهایی که تمدن بیمار بر پیکر آنها زده بسوزند و بسازند. 

847 نفر مرد و 477 نفر زن سردشتی شیمیایی شدند که 11 نفر دارای جانبازی بالای 70 درصد، 23 نفر دارای جانبازی بین 50 تا 69 درصد، 435 نفر دارای جانبازی بین 25 تا 49 درصد و 855 نفر دارای جانبازی زیر 25 درصد هستند.

اما حدود هفت تا هشت هزار نفر از مردم سردشت عنوان می‌کنند که بعد از حادثه هفت تیر 1366 و بمباران شیمیایی این شهر، دچار مشکلات بسیار ناشی ازآثار این سلاحهای شیمیایی شدند.

 شهر مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در حال حاضر دارای بیشترین تعداد مصدومین شیمیایی در کشور است.


[ جمعه 90/2/23 ] [ 9:13 صبح ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

تصویر بزرگ
آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به رواج انحراف فکری جدیدی در جامعه و مطرح شدن تعابیری چون «امام زمان(عج) خود جامعه را اداره می‌کند»،‌ تصریح کردند: درست است که در ابتدا این سخن برای ارادتمندان و علاقه‌مندان به حضرت بقیه‌الله(عج) خوش باشد،‌ ولی وقتی به آن فکر می‌کنیم، می‌توانیم به آینده خطرناک این سخن پی ببریم.




به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از مشرق ، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دیدار اعضای حزب مؤتلفه اسلامی ادامه دادند: این سخن به این معنی است که اگر خود ولی عصر(عج) جامعه را اداره می‌کنند،‌ نیازی به واسطه و نائب نیست!

ایشان با ابراز نگرانی از رواج چنین تفکری در جامعه، اظهار داشتند: ‌اگر این تفکر در جامعه رواج یابد و کسی که این تفکر را رواج می‌دهد، قدرت در اختیار داشته باشد و به احتمال 99درصد کمک‌های خارجی نیز ضمیمه آن شود، چه شرایطی در جامعه به وجود می‌آید؟

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کردند: اگر این جریان ادامه یابد و یک روز دیدیم که سید علی محمد باب دیگری به دست خودمان و با ثمره خون شهیدان و مقاومت‌های فراوان به وجود آمده است،‌تعجب نکنیم.

ایشان افزودند: حال اگر کسی ریاست، پول و سوابق داشته باشد و خدمات دولت نهم و دهم نیز در اختیار او قرار گیرد و چه بسا رییس جمهور هم بگوید؛ هر چه دارم از او بوده است! چه تأثیراتی می‌تواند داشته باشد؟

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به مخالفت‌های صورت گرفته با چنین تفکراتی پیش از انقلاب، اظهار داشت:‌ امروز یک مقام رسمی کشور، بیاید و مطرح کند که دیگر دوران تعریف از اسلام و شعار اسلامی گذشته است، پلورالیسمی می‌باشد که در گذشته سایه آن را نیز با تیر می‌زدیم.

ایشان با تأکید بر این که در این جریان، آهسته آهسته شعارهای اسلامی کم‌رنگ می‌شود،‌ بیان داشتند: در چنین شرایطی ارزش‌های اسلامی جای خود را به ارزش‌های فردی و نام اسلام جای خود را به ایران می‌دهد؛ هرچند هم بگویند ایشان منظورشان فلان بوده و شفاف هستند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ارتباط و دیدار با برخی شخصیت‌های بین‌المللی که حتی مقامات بالای کشور نیز تا کنون با آنان ملاقات را بابی دیگر معرفی کردند و گفتند: قرائن حاکی از سفر‌های این شخص به سراسر جهان از شرق تا غرب و ملاقات با بالاترین شخصیت‌ها است که در هیچ جا انعکاس نمی‌یابد،‌ تا آنجا که رییس جمهور رسماً وزیر خارجه را کنار می‌گذارد و می‌‌گوید؛ سیاست خارجه من را باید ایشان اداره کنند.

ایشان تأکید کردند: البته با عنایت خداوند و هوشیاری مقام معظم رهبری و بیداری مردم، این واقع نمی‌گردد، ولی دلیل هم ندارد که ما سکوت کنیم و به وظیفه خود عمل نکنیم.

آیت‌الله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات دولت نهم و دهم و تأییدات رهبری از این دولت، اظهار داشتند: آنچه باعث روی کار آمدن این دولت شد، شعارهایی بودکه در سی سال پس از انقلاب مطرح می‌شد و مردم که از فراموش شدن آنها آسیب‌های فراوانی را متحمل شده بودند، به آنها دل بستند؛ البته کارهای عظیمی هم صورت گرفت و مقام معظم رهبری نیز این دولت را تأیید کردند.

ایشان با بیان این که این مسائل دلیل مطلق بودن نمی‌شود، اظهار داشتند: در کنار این خدمات،‌ آهسته آهسته سخنانی مطرح شد که قضاوت‌های فراوانی در این باره صورت گرفت، ولی بعد‌ها مسائلی ظاهر شد که قابل توجیه منطق،‌ برهان و شرع نبود.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)با تأکید بر این که برخی اقدامات اخیر، حتی با اقتضای سیاسی نیز سازگار نبود،‌ خاطرنشان کردند: این که به گونه‌ای رفتار شود که رهبری، مراجع، علما و مردم متدین را از خود ناراضی نمود و کاری کرد که صمیمی‌ترین دوستان نیز با او به مخالفت بپردازند، توجیهی ندارد.

ایشان در پایان تصریح کردند: ‌در این میان ما وظیفه داریم در مرحله نخست، فردی که شیفته این شخص شده است را متوجه اشتباهاتش کنیم و در مرحله بعد خواص فریب‌خورده را نیز نجات دهیم.


[ جمعه 90/2/23 ] [ 9:11 صبح ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

تصویر بزرگ
یک روزنامه یهودی که تصویر هیلاری کلینتون را از عکس منتسب به اتاق فرماندهی عملیات ترور بن لادن به دلیل "جاذبه جنسی" حذف کرده بود، از وی عذرخواهی کرد.



به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از مشرق مسئولان روزنامه یهودی "در زایتونگ" چاپ بروکلین به دلیل حذف تصویر هیلاری کلینتون از عکس جنجالی منتسب به اتاق فرماندهی عملیات علیه بن لادن از وی عذرخواهی کردند.

این روزنامه یهودی از چاپ هرگونه عکس زن در صفحات این روزنامه خودداری کرده و علت آن را جلوگیری از بوجود آمدن "وسوسه جنسی" در مخاطبان خود می دانند.


 

 


[ پنج شنبه 90/2/22 ] [ 1:21 صبح ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

تصویر بزرگ

آیت‌الله سید محمد باقر فالی گفت: پیکر آیت‌الله آقا سید محمد کاظم قزوینی به همراه کتاب روی سینه‌اش «فاطمة الزهراء من المهد الی اللحد؛ فاطمه زهرا از ولادت تا شهادت» پس از 17 سال، سالم از قبر خارج شد.

 



آیت‌الله سید محمد باقر فالی امروز در گفت‌وگو با فارس در خرمشهر اظهار داشت: مرحوم آیت الله آقا سید محمد کاظم قزوینی از منبری‌ها و نویسندگان مهم حوزه علمیه کربلای معلی بودند. ایشان فرزند مرحوم آیت‌الله العظمی آقا سید ابراهیم قزوینی هستند که در سن کودکی پدرشان را از دست داده و یتیم شده و در دامان مرحوم عمویشان آیت الله سید صادق قزوینی ـ پدر آیت آلله سید مرتضی قزوینی که هم اکنون امام جماعت حرم امام حسین (ع) هستند ـ پرورش یافتند. 
 
وی خاطرنشان کرد: آن مرحوم در کنار خدمت به منبر اهل بیت (ع)، کتاب‌های متعددی تالیف کرده‌اند که از جمله آن " الامام علی من المهد الی اللحد "، "فاطمه الزهرا من المهد الی اللحد "، "الامام جواد من المهد الی اللحد "، "الامام هادی من المهد الی اللحد "، "الامام العسکری من المهد الی اللحد "و همچنین "الامام المهدی من المهد الی الظهور " است. 
 
آیت الله فالی در ادامه با یادآوری اینکه "این عالم ربانی با توجه به دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان حنجره، 17 سال پیش در شهر مقدس قم دار فانی را وداع گفتند تصریح کرد: هفده سال پیش پس از تشییع عظیم و پرشور، پیکر پاک و مطهر آیت الله سید محمدکاظم قزوینی در حسینیه کربلایی‌های مقیم قم در محراب حسینیه دقیقاً زیر منبری که سال‌های سال عرض ارادت به اهل بیت می‌کردند به خاک سپرده شد. 
 
وی ادامه داد: روی سینه آن مرحوم کتاب «فاطمه الزهرا من المهد الی اللحد؛ فاطمه زهرا از ولادت تا شهادت»را قرار داده بودند. این کتاب به زبان‌های مختلفی از جمله زبان فارسی ترجمه شده است. هم اکنون پس از 17 سال در پی توسعه حرم حضرت فاطمه معصومه (س) از خانواده ایشان می‌خواهند که حسینیه مذکور با توجه به همجواری با حرم مطهر تخریب شود، قبر ایشان نبش شد و مشاهده شد بدنشان تازه، کفن دست نخورده و سالم و کتاب فاطمه زهرا(س) از ولادت تا شهادت کماکان بر روی سینه مبارک شان قرار دارد. 
 
به گفته این خطیب توانا و برجسته منبر اهل بیت (ع)، هم اکنون پیکر نورانی آیت الله آقا سید محمد کاظم قزوینی موقتاً در یکی از سردخانه های شهر مقدس قم است تا ان‌شا ءالله ترتیبات لازم برای انتقال آن به کربلای معلی فراهم گردد و در کنار حرم حضرت آقا امام حسین (ع) آرام گیرد. 
 
مرحوم آیت اللّه سید محمّد کاظم قزوینی به سال 1348ه.ق در شهر مقدّس کربلا در خانواده علم و تقوا چشم به جهان گشود. نسب این مرد بزرگ به حضرت امام موسی بن جعفرعلیه السلام می‌رسد. وی با وجود آن که در آغاز جوانی از نعمت والدین محروم شدند، با این همه در راه کسب علم و کمال از پای ننشست، پس از تکمیل سطح در حوزه علمیه کربلا سال‌ها در دروس خارج فقه و اصول علمای بزرگ آن سامان شرکت کرد، آنگاه از راه تألیف و خطابه و منبر و تدریس فقه و اصول و تفسیر مشغول خدمت شد. 
 
دیری نگذشت که به واسطه امر به معروف و نهی از منکر و موضع‌گیری‌های شجاعانه وی در برابر حاکمان مستبدّ عراق، تحت تعقیب قرار گرفت و بارها به زندان افتاد و متحمل سخت‌ترین زحمات و شکنجه‌ها شد، حتی آخرین بار به اعدام محکوم شد که به دنبال آن پس از ماه‌ها زندگی مخفی از عراق خارج شد و بعد از مسافرت به چند کشور اسلامی در نهایت به ایران آمد، و بعد از عمری تلاش و جهاد و فداکاری و انجام خدمات علمی و دینی در روز سیزدهم جمادی الثانی سال 1415ه’.ق در شهر مقدس قم به دیار باقی شتافت.

[ پنج شنبه 90/2/22 ] [ 1:6 صبح ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

 

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از رجا نیوز

 

هرم های فراماسونری در چهاراه یافت آباد مرکز خرید مبل

در معماری ماسونی هرم با رأس جدا و یا هرم با رأس نورانی نشان دهنده چشم جهان بین«All seeing eye» است که به صورت یک هرم و چشم در رأس آن می باشد. این نماد مربوط به یکی از خدایان مصر باستان بوده است

نماد کلیسای سن ماری که یکی از اُبلیسک‌های معروف (نماد شیطان) روبروی آن قرار دارد

نمایی از طراحی های فراماسونری در چهاراه یافت آباد

نمایی از چهاراه یافت آباد و هرم های احداث شده

نماد کلیسای سن ماری و هرمی که رأس آن چشم جهان بین قرار دارد

 

فراماسونها معتقدند در ابتدای ورودی معبد سلیمان دو ستون (بوآز و جاشین) قرار داشته و حال اگر این دو ستون را در کنار هم بگذاریم عدد 11 را تشکیل میدهند این دو ستون دروازه ورود جن‌ها به دنیای انسان‌هاست

هرم با رأس جدا نماد چشم جهان بین«All seeing eye» است که به صورت یک هرم و چشم در رأس آن می باشد.

در معماری ماسونی هرم با رأس جدا و یا هرم با رأس نورانی نشان دهنده چشم جهان بین«All seeing eye» است که به صورت یک هرم و چشم در رأس آن می باشد. این نماد مربوط به یکی از خدایان مصر باستان بوده است


آرم یکی از فروشندگان مبل در چهاراه یافت آباد که از 11 شکل «عدد مقدس فراماسونها» در طراحی آرم خود استفاده کرده و یک هرم با رأس جدا شده که در عقب تصویر نمایان است


[ پنج شنبه 90/2/22 ] [ 1:3 صبح ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
مجتبی رمضانی - کبوترای شیمیایی (واقعا شنیدنی و زیبا)
فرمت mp3 - حجم 7.91 MB




[ پنج شنبه 90/2/22 ] [ 12:3 صبح ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

انا لله و انا الیه الراجعون


تسلیت باد بر مردم شهـــــید پرور
هتک حرمــــتی دیــگر
...

اهانت به مزار و استخوان های شهدا در امام زاده حسین(ع) قزوین
[ توسط خودمون، نه به دست دشمن! ]












--» خـوب به استـخوان ها دقــت کنـید «--


مگر همین چند روز پیش استخوان های پاک شهدای گمنام رو با عزت و احترام تشییع نکردیم؟؟؟
 
  چه فرقی بین شهدا هست، فقط تا قبل از دفن احترام دارند!!!

وا مصیـبتا...




روز پنجشنبه ?? اردیبهشت ماه مردم قزوین شاهد تخریب قبور شهدا و اموات مدفون در حیاط حرم حسین ابن علی ابن موسی الرضا (ع) بودند؛ به منظور روشن شدن ابعاد این فاجعه گزارشی از زبان یکی از حاضران عینی واقعه که از خانواده محترم شهدا نیز می‌باشد، به شرح زیر تهیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری انصار حزب الله، روز پنجشنبه از صبح جلسه‌ای آموزشی از سمت بنیاد شهید در سالن اجتماعات مزار شهدا در حال برگزاری بود.ما به همراه عده‌ای دیگر از خانمها و آقایان در این جلسه حضور داشته و از آنچه که در صحن امامزاده حسین(ع) در حال رخداد بود بی اطلاع بودیم. بعد از اتمام ساعت اول و دوم آموزشی در حالیکه پدر شهید زمانی در حال مداحی بودند، حراست بنیاد از آقای زمانی خواستند مداحی را قطع کند مجری نیز اعلام کرد برنامه بعدی که سخنرانی بود برگزار نخواهد شد و اعلام کردند به سرعت به سمت امامزاده حسین بروید.

وقتی به حیاط امامزاده رسیدیم به سمت دیگر پرده‌ای رفتیم که از روزها قبل در این مکان نصب شده بود ولی به علت بی اطلاعی توجه ما را جلب نکرده بود. صحنه‌ای که در پشت پرده‌های نصب شده دیدیم، بسیار تکان دهنده و وحشتناک بود. قبور ویران شده و استخوانهای بیرون آمده از داخل قبرها که نظم خاصی نداشته و مشخص نبود متعلق به قبر چه کسیست همه را حیران کرده بود؛ چنین برخوردی با مزار شهدا...با قبور مسلمانان... قابل باور نبود...

وقتی که ما رسیدیم بولدوزر عمل گودبرداری به عمق حدود ? متر را انجام داده و ماشین خاوری در حال جمع آوری خاکها بود. در صحنه‌ای که پیش چشممان بود بخشی از استخوانها را بدون اینکه هویتشان مشخص باشد داخل کیسه‌های مشکی ریخته بودند و در کنار پله‌های درب قبلی ورودی خانمها به حرم قرار داده بودند و بخشی دیگر را بر روی هم داخل عجزها خالی کرده بودند که هر دوی این صحنه‌ها در فیلم‌های گرفته شده از محل مشخص است.

در آن صحنه تعدادی از فرزندان شهدا از جمله فرزند شهید مهدی و فرزند شهید برجی را نیز دیدیم که لباسهای خاکیشان نشان از درگیر شدن با متصدیان امر بود.

شنیدیم مسئولین اعلام کرده‌اند فقط ? یا ? تا از قبور شهدا آسیب دیده در حالیکه استخوانهایی که مابه چشم خود در کیسه‌ها و زیر عجزها دیدیم بیش از این تعداد بود و ازآنجاییکه سالهای درازیست از اموات کسی در این مکان دفن نمیشود اغلب قریب به اتفاق این استخوانها باید مربوط به شهدا باشد.

برادر شهید قاریان پور نیز از دیدن این اوضاع بسیار منقلب شده بودند. هیچ کس نمی‌دانست چه کار می‌توان کرد، یکی به مجلس زنگ زد، یکی به صدا وسیما، یکی استانداری، یکی فرمانداری...در همین اثنا عوامل تخریب قبور صحنه را ترک کرده و به اتاق گوشه صحن پناه بردند. دقایقی نگذشت که پلیس ??? به محل وارد شد. پلیس ابتدا خواست استخوانها را جمع آوری کند که با اعتراض خانواده شهدا مواجه گردید سپس گفتند کسی به استخوانها دست نزند تا قضیه به درستی پیگیری شود.

با تماس‌های دوستان مسئولین مختلف در محل حاضر شدند و ماجرا را با چشمان خود نظاره کردند...
از صدا و سیما، خبرگزاری فارس و خبرگزاری برنا نیز افرادی خود را به محل رسانده بودند.

حال حاضران دگرگون شده بود، پدر شهید عابدی را می‌دیدیم که استخوان جمجمه‌ای را در دست گرفته و با آن نجوا می‌کند سپس شنیدیم مسئولین را خطاب قرار داده و گفت شما که هر سال از جبهه‌های جنگ استخوانهای شهدا را به نقاط مختلف کشور میفرستید و آنها را در شهرهای مختلف دفن می‌کنید، آیا این استخوانها با آن استخوانها فرقی دارند؟ چرا با شهدای ما اینگونه رفتار می‌کنید؟ در جایی دیگر برادر شهیدی در محل دفن برادرش با حال اندوه نشسته بود و تا آن زمان که در حال رفتن بودیم نیز همچنان از جای خود برنخاسته بود...

ظاهراً این اتفاق در روزهای پیش نیز تکرار شده بود چرا که از جانباز گرانقدری شنیدم که میگفت: وقتی چند روز پیش در زمان سالگرد آیت الله شالی به صحن امامزاده حسین رسیدم با صحنه تکان دهنده تخریب قبور مواجه شدم. دوستم از صحنه فیلمبرداری کرد ولی وقتی مسئولین حاضر در آنجا متوجه شدند مجبورمان کردند که فیلم‌ها را پاک کنیم.

ما از مسئولین اوقاف سؤال میکنیم که چه توجیهی برای این حادثه فجیع دارند؟ از کارمندان بنیاد که شبانه روز در محل حضور دارند و از هیئت امنای امامزاده میپرسیم که آیا پیش از اینها نمی‌توانستند از رخداد چنین حادثه‌ای جلوگیری کنند؟

این سؤال را از پسر جوان بسیجی که آنجا بود پرسیدیم، او میگفت به خیلی‌ها خبر دادیم ? روز پیش نیز ماجرا را به حاج آقای داداش پور اطلاع دادیم...
متأسفانه از دوستان شنیدیم پس از پراکنده شدن مردم استخوانها داخل کیسه‌های مشکی به پشت مزار شهدا، قسمتی که مربوط به برگزاری نمایشگاههاست منتقل شده و از آن پس کسی آنها را ندیده است.

مسئولین گفته‌اند ما فیلم و عکس از قبر شهدا گرفته ایم و قرار است سنگهای گران قیمت خریداری شده برای قبور را به جای سنگهای قبلی بگذاریم. آیا قرار است استخوانهای در هم شده‌ای که نمی‌دانیم در حال حاضر کجا هستند داخل قبور قرار بگیرند یا اینکه قرار است این سنگ قبرهای گران قیمت را بر روی قبرهای خالی قرار دهیم؟

عزیزی میگفت ای کاش کسانی که زمین را ? متر گودبرداری کرده بودند، حداقل نیم متر دیگر هم گود می‌کردند و با دقت استخوانهای مربوط به هر شهید را جدا کرده و در قبور جدید قرار می‌دادند. مسلماً هزار راه چاره وجود داشت که چنین حادثه اسفباری رخ ندهد، ولی افسوس که مسئولین آنگاه که باید هوشیار باشند دقت کافی را ندارند و در پی این اهمال کاریها باید منتظر اتفاق افتادن اینگونه حوادث نیز بود.

[ چهارشنبه 90/2/21 ] [ 11:47 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 69
بازدید دیروز: 363
کل بازدیدها: 19808618

طلایه دار