بی سروسامان |
مراسم عزاداری شب شهادت حضرت زهرا(س) سال 1391 حسینیه امام خمینی (بیت رهبری) با مداحی حاج محمود کریمی بصورت صوتی آماده دریافت می باشد. دریافت فایلهای صوتی: بخش اول - خواب در چشمان یثرب آمده (روضه) بخش دوم - روضه وداع حضرت زهرا (س) بخش سوم - ستاره ی انور من زهرا زهرا مرو (نوحه) بخش چهارم - ای به فدایت همه جان جهان (واحد) بخش پنجم - فاطمه ی آیینه ی زلال علی بود (مناجات) منبع :نای دل [ چهارشنبه 91/2/6 ] [ 1:12 عصر ] [ کربلایی جواد ]
[ نظر ]
جلسه عزاداری شب دوم فاطمیه دوم سال 1391 هیئت رایت العباس(ع) با مداحی حاج محمود کریمی و سیدمهدی میرداماد و محسن عرب خالقی بصورت صوتی آماده دریافت می باشد. دریافت فایلهای صوتی: بخش اول - ای به فدایت همه جان جهان (روضه) بخش سوم - وای مرو مرو زهرا (زمینه) حاج سیدمهدی میرداماد-لست ادری خبر المسماری (شورعربی) بخش پنجم - دو تا خورشید دوتا ماه اند (واحد) بخش ششم - حیدر یا حیدر حیدر (واحد) بخش هفتم - تو قیامت را قیامت میکنی (واحد) بخش هشتم - یه دل پرپر برا من (شور) منبع: نای دل [ چهارشنبه 91/2/6 ] [ 1:10 عصر ] [ کربلایی جواد ]
[ نظر ]
[ سه شنبه 91/2/5 ] [ 10:58 عصر ] [ کربلایی جواد ]
[ نظر ]
[ سه شنبه 91/2/5 ] [ 10:19 عصر ] [ کربلایی جواد ]
[ نظر ]
کلیپ مادران انتظار کاری از کانون فرهنگی هنری الزهــرا (س) و پایگاه مقاومت بسیج شهید اول کاشان می باشد. [ سه شنبه 91/2/5 ] [ 8:19 عصر ] [ کربلایی جواد ]
[ نظر ]
مراسم عزاداری شب اول فاطمیه دوم 1391 حسینیه بنی فاطمه با مداحی حاج سید مهدی میرداماد به صورت صوتی آماده دریافت می باشد مولای روضه های معطر بیا بیا - مناجات حضرت ولی عصر علیه السلام بر جان خانه کینه ای شعله ور افتاد - غزل مرثیه واویلا علی رو بردن ، واویلا پسرمو کشتن - زمینه خدایا واسه چیه این همه هیزم - سنگین فاطمه شفیعتی ، سیدتی ، مولاتی - واحد عربی بی فاطمه که فیض دمادم نداشتیم - واحد ای کاش که مرغ بام افلاک شوم ، با گریه برای فاطمه پاک شوم - شور من یار ندارم ، دلدار ندارم ، جز با علی و آل علی کار ندارم - شور روضه حضرت زهرا سلام الله علیها منبع :سایت سید مهدی میرداماد [ سه شنبه 91/2/5 ] [ 6:49 عصر ] [ کربلایی جواد ]
[ نظر ]
جلسه عزاداری شب اول فاطمیه دوم سال 1391 هیئت رایت العباس(ع) با مداحی حاج محمود کریمی بصورت صوتی آماده دریافت می باشد. بخش اول - برگرد ای توسل شب زنده دارها (مناجات) بخش دوم - علی رو می کشن تو کوچه ها (زمینه) بخش سوم - با پا زدند بر در و در را صدا زدند (روضه) بخش چهارم - ای به فدایت همه جان جهان (واحد) بخش پنجم - ای که در دست خود داری کلید عرش اعلی علی علی مولا (شش خون) بخش ششم - حدیث عشق تو دیوانه کرده عالم را (دکلمه) بخش هفتم - بی تاب بی تابم دلتنگ اربابم (شور) بخش هشتم - روز محشر با تمام واهمه (مناجات) مراسم شب اول فاطمیه دوم (فشرده)
منبع : نای دل [ دوشنبه 91/2/4 ] [ 10:35 عصر ] [ کربلایی جواد ]
[ نظر ]
حضرت صدیقه طاهره علیها سلام ، نام ها و القابی دارند که برخی آسمانی اند و از سوی پروردگار تعیین شده و بعضی از سوی برگزیدگان الهی. نام های آسمانی ، نه اسم است که در حدیث ذیل آمده است. در ذیل، نام ها، لقب ها و کنیه های آن حضرت را به ترتیب حروف الفبا ذکر می نماییم. “ام” به معنی مادر و اصل و ریشه است و در حقیقت آن بانو را باید مادر نبوت دانست. - ام الحسن. ام الحسین(6) امیرالمؤمنین علی (ع) فرمود: شنیدم که رسول خدا(ص) می فرمود: فاطمه را فاطمه نامیده اند زیرا خدای تبارک و تعالی او و فرزندانش را از آتش برکنار داشته است. البته آن فرزندانی که با ایمان از دنیا بروند وبر آنچه که بر من نازل گردیده اعتقاد داشته باشند.(28) ……………………………………………………………………………………………………………. پی نوشتها: 2- بحار الانوار، ج 43، ص 16. 3- مناقب خوارزمی ، ص229. 4- المناقب ، ج 3، ص 32. 5- العوالم، ج 6، ص 37. 6- بحار الانوار، ج 43، ص 16/ المناقب، ج 3، ص 132. 7- المناقب، ج 3، ص 132؛ بحار الانوار، ج 43، ص 16. 8- معانی الاخبار، ص 54/ علل الشرایع، ص 181. 9و10- بحار الانوار، ج 43، ص 16 11- المناقب، ج 3، ص 133. 12- تفسیر فرات کوفی ، ص 119، بحار الانوار، ج 43، ص 18. 13- بحار الانوار، ج 43، ص 16. 14- سوره مریم، آیه 19. 15- سوره کهف، آیه 75. 16- سوره شمس ، آیه 10. 17- بحار الانوار، ج 43، ص 16. 18- امالی، ص 245، حدیث 12. 19- عوالم العلوم، ج 6، ص 46. 20- همان، ص 45. 21- لسان العرب و تاج العروس. 22- نساء ، آیه 68. 23- مستدرک حاکم، ج 3، ص 150/ حلیة الاولیاء، ابونعیم، ج 2، ص 41. 24- تاریخ خطیب بغدادی، ج 10، تفسیر کشاف زمخشری، ج 1، ص 193/ اسدالغابة، ابن اثیر، ج 2، ص 12/ درالمنثور،ابوبکر سیوطی، ج 5، ص 198. 25- فاطمه زهرا از ولادت تا شهادت( ترجمه)، ص 123. 26- بحار الانوار، ج 43، ص 13. 27- همان، ص 14. 28- بحار الانوار، ج 43، صص 18و19. 29- همان، ص 10. 30- بحار الانوار، ج 43، ص 16. 31- بحار الانوار، ج 43، ص 16. 32- العوالم ، ج 6 ، صص 44-51. 33- العوالم، ج 6، صص 35-36. 34- المناقب، ج 3، ص 133 [ دوشنبه 91/2/4 ] [ 10:3 عصر ] [ کربلایی جواد ]
[ نظر ]
بسم الله الرحمن الرحیم هذا ما اوصت به فاطمه بنت رسول الله اوصت و هى تشهد ان لا اله الا الله و ان محمدا عبده و رسوله و ان الجنة حق والنار حق و ان الساعة آتیة لاریب فیها و ان الله یبعث من فى القبور. یا على انا فاطمة بنت محمد (ص ) زوجنى الله منک لاکون لک فى الدنیا والاخره انت اولى بى من غیرى حنوطى و غسلنى و کفنى باللیل وصل ولدى السلام الى یوم القیامه . بنام خداوند بخشنده مهربان این وصیت نامه دختر رسول خداست در حالى وصیت مى کند که شهادت می دهد خدایى جز خداى یگانه نیست و محمد (ص) بنده و رسول اوست و بهشت حق است و آتش جهنم حق است و روز قیامت که هیچ شکى در آن نیست فرا خواهد رسید و ذات الهى جمیع مردگان را از قبور برانگیزاند و زنده گرداند و همه را وارد محشر فرماید. اى على من فاطمه دختر حضرت محمد هستم خدا مرا به ازدواج تو درآورد تا در دنیا و آخرت براى تو باشم و تو از دیگران بر من سزاوارترى .على جان حنوط و غسل و کفن کردن مرا در شب به انجام رسان و شب بر من نماز بگذار و شب مرا دفن کن و هیچ کس را اطلاع نده. اینک با شما وداع می کنم و بر فرزندانم تا روز قیامت سلام و درود می فرستم. این بود کیفیت رحلت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دخت گرامى حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفى علیهما آلاف التحیة والثناء که پدر بزرگوارش هنگام رخت بربستن از دنیا به او بشارت داده و فاطمه علیهاالسلام بعد از رحلت پدر با اشتیاق فراوان به انتظار مرگ خود بود و پیوسته زبان حالش به نغمه الهى«عجل وفاتى سریعا» مترنم بود. …………………………………………………………………………………………………………….. منبع: بحارالانوار، جلد 43، ص 214. [ دوشنبه 91/2/4 ] [ 9:59 عصر ] [ کربلایی جواد ]
[ نظر ]
جریان وفات حضرت زهرا علیهاالسلام به نقل از اسماء بنت عمیس
جبرئیل در موقع رحلت پدر بزرگوارم مقدارى کافور برایش آورد پدرم آن را سه قسمت نمود؛ یک قسمت را براى خودش برداشت، یک قسمت را به على علیه السلام اختصاص داد و قسمت سوم را به من داد. راوى گوید اسماء لحظه اى حضرت فاطمه سلام الله علیها را به حال خویش واگذار نمود. سپس آن حضرت را صدا کرد، اما جوابى نشنید. صدا زد اى دختر حضرت محمد مصطفى! اى دختر کسى که در مقام قرب به پروردگار به قاب قوسین اوادنى رسید! ولى جوابى نداد. چون جامه را از روى صورت حضرت برداشت مشاهده کرد که از دنیا مفارقتنموده است خود را به روى حضرت انداخت و در حالتی که او را مى بوسید گفت: اى فاطمه آن هنگام که پدر بزرگوارت را ملاقات نمودى سلام اسماء بنت عمیس را به آن حضرت ابلاغ کن.آنگاه گریبان چاک زد و از خانه بیرون آمد. حسنین (ع ) به او رسیده از حال مادرپرسیدند او ساکت شد و پاسخى نداد آنان وارد خانه شده، دیدند مادر دراز کشیده است. امام حسین (ع ) حضرت را تکان داد دید رحلت نموده است. رحلت مادر را به برادرش حسن (ع ) تسلیت گفت فرمود: اى برادر خداوند تو را در مصیبت مادر اجر و پاداش بدهد. امام حسن(ع)خود را بر روى مادر انداخت و او را مى بوسید. وى گفت اى مادر با من تکلم نما قبلاز این که روح از بدنم جدا شود. حسین جلو آمد و پاهاى حضرت را مى بوسید و می گفت مادرمن پسرت حسینم با من سخن بگو پیش از آن که قلبم منفجر شود و بمیرم.آنگاه اسماءبه حسنین(ع ) گفت: اى فرزندان رسول الله بروید نزد پدرتان على(ع )، و او را از مرگ مادر مستحضر نمائید. آن دو بزرگوار از منزل به جانب مسجد روانه شدند و صداشان به یامحمداه و یا احمداه بلند شده بود تا به مسجد رسیدند صحابه به استقبال ایشان دویدند سببگریه و ناله از آنان پرسیدند. گفتند مادر ما از دنیا مفارقت کرده است. چون امیرالمؤمنین على علیه السلام این خبر را شنید بر روى زمین افتاد و از هوش رفت وبا پاشیدن آب آن حضرت بهوش آمد و چنین گفت: ای دختر حضرت ختمى مرتبت محمد(ص ) منبعد از تو خود را به که تسلى دهم. هرگاه غمها و مصائب جهان به من رو مى آوردتو وسیله دلداریم بودى اما بعد از تو چه کسى موجب دلدارى و تسلیت من خواهد گردید .گویى زبان حال على با فاطمه علیهاالسلام این بوده است: بعد پیغمبر ز اشرارعرب آنچه دیدم ظلم و طغیان و غضب بودم از هر ابتلا بى واهمه شادکام از وصل تو اى فاطمه گر بخون دامان دل آلوده بود چون تو بودى خاطرم آسوده بود چون تو بندى از جهان بارسفر در فراقت بگذرد آبم زسر اى انیس و مونس دیرینه ام داغ خود چون مى نهى بر سینه ام از چه ترک آشنائى کرده ائى وز على فکر جدائى کرده ائى وجود مقدس امیرالمومنین على علیه السلام بعد از رحلت حضرت فاطمه سلام الله علیها به شدت ناراحت شد و گریه و ناله اش بلند شد ودر فراق آن حضرت این اشعار را سرود: لکل اجتماع من خلیل ینفرقته و کل الذى دون الفراق قلیل و ان افتقادى فاطما بعداحمد دلیل على ان لا یدوم خلیل یعنى: هر اجتماعى از دو دوست آخر به جدائى منتهى مى شود و هر مصیبتى که غیر از جدایى و مرگ است اندک است و رفتن فاطمه بعد ازحضرت ختمى مرتبت پیش من دلیل است بر آن که هیچ دوستى باقى نمى ماند. و در روایت معتبرآمده است که چون على علیه السلام ، خانم را در هفت پارچه کفن کرد و پیش از آن که بند کفن را ببندد، صدا زد: یا ام کلثوم یا زینب یا فضه یا حسن یا حسین هلموا و تزودوا من امکم الزهرا فهذا الفراق و اللقاء فى الجنة. ام کلثوم، زینب، حسنین بیائید و از مادرتان بهره بگیرید که هنگامفراق و جدائى رسیده و دیدار و ملاقات فاطمه به بهشت افتاد در این موقع بود که حسنین )دو قرة العین) زهرا جلو آمده و می گفتند آه و واحسرتا که به مصیبتى بزرگ روبرو شدیمو به فقدان جدمان حضرت محمد مصطفى و مادرمان فاطمه زهرا مبتلا شدیم. مادرجان هنگامی کهجدمان را ملاقات نمودى سلام ما را برسان و به آن بزرگوار بگو ما بعد از تو در داردنیا یتیم گردیدیم. حضرت على علیه السلام می فرماید: من شهادت و گواهىمی دهم که در آن هنگام فریاد و ناله فاطمه زهرا بلند شد و دستهاى خود را دراز نمود ودو نور چشمانش حسن و حسین را در بغل گرفت و آهسته آنان را بر سینه خود چسبانید. در اینموقع سروش غیبى و هاتف آسمانى ندا در داد: اى ابوالحسن! حسنین را از روى سینه مادرشانفاطمه بردار، به خدا سوگند این منظره ملائکه را به گریه انداخته است. حضرتآنها را از روى سینه مادر مهربان بلند نموده، بند کفن را بست و همراه سایرین بر فاطمه نماز خواند و آنان حسن، حسین، عقیل، عمار،سلمان، مقداد و ابوذر بودند که در نماز بر آن حضرت شرکت داشتند. و سپس حضرت را دفن کرد. چون حضرتش را در لحد نهاد فرمود: بسم اللهالرحمن الرحیم بسم الله و بالله و على ملة رسول الله محمد بن عبدالله . اى فاطمهصدیقه من تو را به کسى تسلیم کردم که از من اولى و شایسته تر است. براى تو آنچهمورد رضاى الهى است، همان را پسندیدم. و در حدیث معتبر دیگردر بحارالانوار علامه مجلسى روایت شده است : هنگامی که بدن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها سرازیرقبر مبارک گردید دستى از قبر بیرون آمد و او را گرفته و بازگشت نمود. نظریه برخی این است که آن دست رسول الله صلى الله علیه و آله بوده است کهپاره تن خود فاطمه را از على تحویل گرفته است. و نیز در حدیث آمده که على علیه السلام صورت هفت یا چهل قبر در بقیع ساخت. وقتی بزرگان مدینه از جریان رحلت حضرت فاطمه علیهاالسلام و دفن شبانه ایشان مطلع شدند؛ گفتند قبورتازه اى که در قبرستان بقیع ایجاد شده و تشخیص قبر حضرت فاطمه را بر آنان دشوار کرده؛ باید توسط عده اى از زنان مسلماننبش شوند تا با بیرون آوردنجسد فاطمه ما بر آن بدن نماز بخوانیم. این خبر به امیرالمؤمنین على علیهالسلام رسید و فورا براى جلوگیرى از نقشه آنان در حالی که آن مظهر قهر و غضب الهىبسیار غضبناک و خشمگین شده بود و لباس زردى که در شرایط ناگوار و دشوار آن را بر تن مىپوشید را بر تن داشت و ذوالفقار را به دست یداللهى خویش گرفته و از منزل خود بیرون آمده وسوگند یاد کرد و فرمود: قسم به ذات قهارالهى اگر دست به یکى از این قبور بزنید و یکسنگ از آن را جابجا نمائید، هر آینه شمشیر در بین شما خواهم نهاد. عُمر و عده اىاز یارانش به او رسیده گفتند اى ابوالحسن چرا این کار را انجام دادى؟ به خدا قسم ما قبرشرا نبش مى کنیم و بر او نماز می خوانیم. در این هنگام حضرت امیر از جا جست وگریبان عمر را گرفته او را بر زمین کوبید گفت: اى عمر این که دیدى من از حقخود دست برداشتم بدان جهت بود که مردم مرتد نگردند و از دینشان برنگردند (یعنى مصلحت اسلام و وحدت مسلمین را رعایت نمودم) ولى در مورد قبر و اراده شومى که نمودهاید به خدائى که جانم در دست اوست اگر سنگى از آن جابجا شود من زمین را از خون شماسیراب مى کنم. ابوبکر با کمال عجز و لابه جلو آمد و آن حضرت را به رسول اللهسوگند داد که دست از عمر بردارد حضرت امیر هم تقاضاى ابوبکر را پذیرفت و عمر رابه حال خود رها نمود و مردم هم متفرق و پراکنده گردیدند. براىرسوایى غاصبین حق فاطمه و آن مردمى که ظلم در حق دختر پیغمبر نموده اند همین بس است که حضرتفاطمه وصیت فرموده که على علیه السلام شب جسد او را دفن نماید. این کار به تمام اهلعالم اعلام می کند که فاطمه زهرا سلام الله علیها از عده شناخته شده ای بیزارى جسته وراضى نشده که در تشییع جنازه اش شرکت نمایند و یا بر حضرتش نماز بخوانند چه حضرتشاز آنها اذیت و آزار دیده نه اینکه فاطمه اذیت و آزار دیده که آنها که او را اذیت کرده اند و با این کار رسولخدا را آزار نموده و در نتیجه خدا را آزار کرده و کفر و شرک و ظلم خودرا بر کرسى اثبات نهاده اند. روایت شده که حضرت امیرالمومنین على علیه السلام بعداز دفن جسد حضرت فاطمه سلام الله علیها متوجه قبر حضرت رسول الله شد و عرض کرد: سلامبر تو اى رسول خدا از من و از جانب دختر عزیزت که به زیارت تو آمده است و در جوار توو بقعه تو خوابیده است. خداوند او را در میان اهل بیت اختیار کرد که زودتر به تو ملحقگردد. تا آنجا که عرض نمود:یا رسول الله دخترت بر آنچه از ناحیه امت از ظلم وستم و غصب حق واقع شده همه را به شما گزارش می دهد کیفیت حال را از خودش بپرس چه بسیارغمها که در سینه او روى هم نشسته بود که به کسى اظهار نمى نمود و به زودى همه را به عرضشما خواهد رسانید و خدا از براى او حکم خواهد کرد و او بهترین حکم کنندگان است. تاریخ شهادت حضرت فاطمه (س) مخفى بودن قبر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اما در عین حال اهل تحقیق از آن صرف نظر ننموده بلکهکنجکاوى بسیار داشته اند که بر محل دفن آن بزرگوار اطلاع حاصل نمایند در نتیجه باقرائن و امارات به سه نقطه به عنوان محل دفن حضرت فاطمه زهرا دخت گرامى حضرت خاتمالانبیاء محمد مصطفى صلوات الله علیهما ظن قوى پیدا کرده اند. اول روضه رسول الله پدر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها. دوم خانه خود حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها. سوم در بقیع. که مدفن و موضع قبر آن حضرت از این سه نقطه خارج نیست در کتابمناقب ابن شهر آشوب آمده :شیخ طوسى رحمةالله علیه گفته است قولصحیح تر در مورد قبر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها این است که آن حضرتدر خانهخودش یا در روضه پیغمبراکرم صلى الله علیه و آله و سلم دفن شده است و موید و شاهداین قول حدیثی است که از حضرت رسول الله نقل گردیده که فرموده است بین قبر من ومنبرم روضه و باغى است از باغهاى بهشت. علامه مجلسى رحمةالله علیه در کتاب بحارالانوار از ابن بابویه نقل نموده که گفته نزد من به صحت رسیده که پیکر مطهر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را در بیت خودش مدفون نمودند و بعد از آن که بنى امیهمسجد را توسعه دادند قبر فاطمه علیهاالسلام در مسجد واقع و جزء مسجد شد. صاحب کشف الغمه مى نویسد: مشهور آن است که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را در بقیع دفن کردند. نظر به این که جسد حضرت فاطمه زهرا پاره تن حضرت محمد مصطفى علیها افضل التحیة والثناء در روضه منوره پدرش دفن گردیده است اصح واصوب از تمام اقوال است و شاهد و موید این نظریه آن است که حضرت امیرالمومنین علىعلیه السلام در روضه پیغمبر خاتم صلى الله علیه و آله و سلم بر حضرت فاطمه علیهاالسلام نماز خواند و سپس پیغمبر را مخاطب ساخت و فرمود سلام من و دخترت که درجوارت قرار گرفت بر تو باد یا رسول الله و این که دستى از قبر مبارک بیرون آمد وفاطمه را در برگرفت و مسلم است که آن دست مبارک پیغمبر پدر بزرگوار فاطمه زهراى اطهر بوده است. و نیز دارد که از حضرت مولانا على بن محمد الهادى علیه الصلوة والسلام، به صورت کتبی سوال شده است. در این مورد سائل مى پرسد: اگر صلاح می دانید محل بیتمادرتان حضرت فاطمه زهرا را بفرمائید و خبر دهید. أ هى فى طیبتهاو کما یقول الناس فى البقیع؟ فکتب هى مع جدى صلوات الله علیه و آله. آیا محل دفن مادرتان در طیبه است یعنى در مدینه منوره یا همانطور که بین مردم مشهور استکه و می گویند در بقیع است؟ حضرت امام هادى علیه السلام در پاسخ مرقومفرمود و نوشت آن حضرت با جدم رسول الله صلوات الله علیه و اله مى باشد و این فرمایشحضرت تایید و شاهد دیگرى است بر نظریه ما که بگوئیم حضرت فاطمه زهرا با پدربزرگوارش حضرت رسول الله مى باشد. در عین حال وظیفه ما شیعیان و محبان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها این است که در تمام اماکن نامبرده آن حضرت رازیارت نمائیم و در مقام زیارت بگوئیم: السلام علیک یا سیدةنساء العالمین. السلام علیک یا والدة الحجج على الناس اجمعین. السلام علیک ایتهاالمظلومة الممنوعة حقها. السلام علیک یا بنت رسول الله . السلام علیک یابنت نبى الله. السلام علیک یا بنت حبیب الله . السلام علیک یا بنت خلیلالله. السلام علیک یا بنت صفى الله . السلام علیک یا بنت امین الله. السلام علیک یا بنت خیر خلق الله . السلام علیک یا بنت افضل انبیاء الله و رسله و ملائکته. السلام علیک یا بنت خیرالبریه. السلام علیک یا سیدة نساء العالمین من الاولینو الاخرین. السلام علیک یا زوجة ولى الله و خیر خلقه بعد رسول الله. السلام علیک یا ام الحسن و الحسین سیدى شباب اهل الجنة. السلام علیک یا ام المومنین. السلام علیک یا ایتها الصدیقة الشهیده. السلام علیک ایتها الرضیة المرضیه. السلام علیک ایتها الفاضلة الزکیه. السلام علیک ایتها الحوراء الانسیه. السلام علیک ایتهاالتقیة النقیه. السلام علیک ایتها المحدثة العلیمه. السلام علیک ایتها المعصومة المظلومه. السلام علیک یا فاطمه بنت محمد رسول الله و رحمة الله و برکاته. مرحوم محدث قمى رضوان الله تعالى علیه می گوید: باید اعتراف نمود که بیان فضائل و کمالات نامتناهیه حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها از حیطه احصاء خارج است و احدى نمى تواند از عهده بیان نعت و مدحاین بانوى عظیمة الشان برآید جز این که اقرار به عجز خود نماید. کتاب فضل فاطمه هرگز تمام نتوان کرد اگر مداد شود ابحر و قلم اشجار کسى که دم زند از فضل بى نهایت او چو مرغکى است که از بحر تر کندمنقار فاطمه زهرا علیهاالسلام انسانى است ملکوتى و جبروتى و لاهوتى صفات. و اوست که میزان تام انسانیت و الگوى کامل آدمیت است و اوست که امابیها و ام الائمه است و باید بسیار قدر بدانیم. درآخر با توسل به ذیل عنایت آن حضرت اعلام مى نماییم. یا فاطمة الزهرا یا بنت محمد یا قرة عینالرسول یا سیدتنا و مولاتنا انا توجهنا و استشفعنا بک الى الله و قدمناک بین یدى حاجاتنا.یا وجیهة عندالله اشفعى لنا عندالله. [ دوشنبه 91/2/4 ] [ 9:57 عصر ] [ کربلایی جواد ]
[ نظر ]
|