سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

کلیپی زیبا و عارفانه در مورد منطقه عملیاتی « دوکوهه» با مداحی «حاج حسین سازور».

 اطلاعات فایل دریافتی :

حجم : 17 مگابایت | فرمت flv

زمان : 05:28

لینک دانلود (flv) | لینک دانلود (mp3)


[ پنج شنبه 91/3/18 ] [ 5:40 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

بنشین تا به تو گویم زینب


غم دل با تو بگویم زینب

 
بعد من قافله سالار تویی، خواهر من

دختر حیدر کرار تویی، خواهر من

 

خون ما جمله در این دشت روان خواهد شد

خولی و شمر به ما دشمن جان خواهد شد، خواهر من

 

خواهرم! اکبر و عباس و علی اصغر من

هدف نیزه و پیکان جفا خواهد شد، خواهر من

 

جمله یاران حسین در سفر کرب و بلا

سر به کف، جان به ره دین خدا خواهد شد، خواهر من

 

خواهرم! خون شهیدان به بیایان بلا

نهر جوشنده و پر شور و نوا خواهد شد، خواهر من

 

چون که با دجله و با نهر فرات آمیزد

خواهرم! خوب نگر تا که چه ها خواهد شد، خواهر من

 

موج طوفنده و غرّان چو هزاران شمشیر

بی امان بر سر عُدوان خدا خواهد شد، خواهر من

 

چون که خون شهدا چشم عدو را بندد

بزم طاغوت به یک لحظه عزا خواهد شد، خواهر من

 

بعد من خواهر من باز نما قصه ما

چو زبانت سپر آل عبا خواهد شد، خواهر من

 

چون که بر نی سر پر خون حسینت بینی

خواهرم! صبر نما! ظلم فنا خواهد شد، خواهر من

 

اهل بیتم همه در سوگ پدر می گریند

ام کلثوم در آن دم به نوا خواهد شد، خواهر من

 

گر تو را مضطر و نالان و پریشان بینند

شاد و خندان دو لب دشمن ما خواهد شد، خواهر من

 

لشگر خصم شما را به اسیری گیرند

شام غم مسکن و مأوای شما خواهد شد، خواهرمن

 

این زمان نوبت شمشیر زبان می اید

تیز و برّان چو خون شهدا خواهد شد، خواهر من

 

______________________________

دانلود این مداحی با صدای حاج حسین فخری:

از سایت تبیان (حجم: 3.05MB) (فرمت: WMA)

از سایت راسخون (حجم: 2.23MB) (فرمت: MP3)


[ چهارشنبه 91/3/17 ] [ 8:14 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
[ چهارشنبه 91/3/17 ] [ 7:41 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
[ چهارشنبه 91/3/17 ] [ 7:37 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

http://up.behtarin.com/uploads/328e04aaf52.jpg http://up.behtarin.com/uploads/328e04aaf51.jpg http://s3.picofile.com/file/7371439030/13910207_2119489.jpg

مراسم شب اول و دوم اعتکاف 1391 کانون رهپویان وصال شیراز با مداحی حاج مهدی سلحشور به صورت صوتی آماده دانلود میباشد.

دریافت فایلهای شب اول:

حاج مهدی سلحشور-تو خواندی و من اعتنا نکردم (روضه)

حاج مهدی سلحشور-بخش دوم روضه و مناجات (روضه)

دریافت فایلهای شب دوم:

حاج مهدی سلحشور-عمر قضا شد بگو چکار کنم (مناجات)

حاج مهدی سلحشور-بخش دوم دعا و مناجات (مناجات)

حاج مهدی سلحشور-صدای گریه بلنده (سینه زنی)

توجه داشته باشید دانلود به صورت غیر مستقیم می باشد.

منبع : خیمه دل سوختگان


[ چهارشنبه 91/3/17 ] [ 7:31 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
[ چهارشنبه 91/3/17 ] [ 7:22 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

http://s1.picofile.com/file/6810580480/ya_zeynab.jpg

 

 

کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود
شیعه می پژمرد اگر زینب نبود
وفات حضرت زینب(س) تسلیت باد

 

زن مگو مرد آفرین روزگار
زن مگو بنت الجلال اخت الوقار
زن مگو عرش خدا را قائمه
یک محمد یک علی یک فاطمه
وفات حضرت زینب(س) تسلیت باد

 

نه تنها زینب از دین یاوری کرد
به همت کاروان را رهبری کرد
به دوران اسارت با یتیمان
نوازشها به مهر مادری کرد
وفات حضرت زینب(س) تسلیت باد

 

عشق با زینب(س) تبانی کرده است
رنگ گل را ارغوانی کرده است
هست عشق دلبریت، عشق او
صبر زانو می زند در پیش او
وفات حضرت زینب(س) تسلیت باد

 

زینب کبری(س) به دنیا آمده بود تا صبر و شکیبایی را از حضور خویش شرمسار کند.
وفات حضرت زینب(س) تسلیت باد

 

آه از نماز شب نشسته و قامت نا گهان خمیده ! آه از موی سپید یک شبه !…آه از دل زینب !
وفات حضرت زینب(س) تسلیت باد

 

آه،ای ام المصائب، تمام داغ‌ها و سوگ‌ها، در حضور مصیبت‌های تو رنگ می‌بازد و از یاد می‌روند.
وفات حضرت زینب(س) تسلیت باد

 

تمام زمین وزمان بر کربلا می‌گریند و تمام کربلا بر زینب(س)
وفات حضرت زینب(س) تسلیت باد


[ سه شنبه 91/3/16 ] [ 10:19 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

امام سجّاد (علیه‏السلام) فرمودند:
أنتِ بِحَمدِ اللّه‏ِ عالِمَةٌ غَیرُ مُعَلَّمَةٍ ، فَهِمَةٌ غَیرُ مُفهَّمَةٍ ؛
[اى زینب ! ] تو ، بحمداللّه‏ ، عالمى هستى که نزد کسى تعلیم ندیدى و دانایى هستى که نزد کسى نیاموختى .

[ بحار الأنوار ، ج 45 ، ص 164]

 



[ سه شنبه 91/3/16 ] [ 9:51 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

حضرت زینب کبرى علیها السلام در روز پنجم جمادى الاولى سال پنجم یا ششم هجرى قمرى در شهر مدینه منوّره متولّد گردیده و جهان را به قدوم خویش مزین فرمودند.
نام مبارک آن بزرگوار زینب، و کنیه گرامیشان ام الحسن و ام کلثوم و القاب آن حضرت عبارتند از: صدّیقة الصغرى، عصمة الصغرى، ولیة اللّه العظمى، ناموس الکبرى، شریکة الحسین علیهالسّلام و عالمه غیر معلّمه، فاضله، کامله و … پدر بزرگوار آن حضرت، اوّلین پیشواى شیعیان حضرت امیرالمؤمنین على بن ابیطالب علیهماالسّلام، و مادر گرامى آن بزرگوار، حضرت فاطمه زهرا سلام اللّه علیها می باشد.
در آن زمان که صدیقه کبری (علیها السلام) به این گوهر دریای عصمت و طهارت باردار بود، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در مدینه حضور نداشتند و به سفری رهسپار بودند. هنگامی که وجود مقدس زینب کبری (سلام الله علیها) متولد گشت، صدیقه طاهره (علیها السلام) به امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود که چون پدرم در سفر است و در مدینه حضور ندارد، شما این دختر را نام بگذارید. آن حضرت فرمود: من بر پدر شما سبقت نمی گیرم، صبر نما که به این زودی رسول خدا باز خواهد گشت و هر نامی که صلاح داند بر این کودک می نهد.
هنگامی که  سه روز گذشت، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) مراجعت نمود و و همانگونه که رسم و سیره رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) بود، نخست، به منزل حضرت زهرا (علیها سلام ) وارد گشتند.
امام علی (علیه السلام) خدمت آن حضرت عرض کرد: یا رسول الله! خداوند متعال دختری به دخترت عطا فرموده است، نامش را معین فرمایید. فرمود: اگر چه فرزندان فاطمه اولاد من می باشند، لکن امر ایشان با پروردگار عالم است و من منتظر وحی میباشم. در این حال جبرییل نازل شد عرض کرد: یا رسول الله! حق تو را سلام می رساند و می فرماید: نام این مولود را ” زینب ” بگذار، چرا که  این را در لوح محفوظ نوشته ایم.
رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) قنداقه آن مولود گرامی را طلبید و به سینه چسبانید، ببوسید و نامش را زینب نهاد و فرمود:  به حاضرین و غایبین امت، وصیت می نمایم  که حرمت این دختر را پاس بدارند. همانا که او به خدیجه کبری (علیها سلام) شبیه است.

امام سجاد(ع) :اى عمّه! شما الحمد للّه بانوى دانشمندى هستید که تعلیم ندیده، و بانوى فهمیده اى هستى که بشرى تو را تفهیم ننموده است

هوش و ذکاوت
صاحب کتاب اساور من ذهب درباره حافظه و ذکاوت آن بانوى بزرگوار چنین می نویسد:
در اهمیت هوش و ذکاوت آن بانوى بزرگوار همین بس که خطبه طولانى و بلندى را که حضرت صدیقه کبرى فاطمه زهرا صلوات اللّه و سلامه علیها در دفاع از حق امیرالمؤمنین علیهالسّلام و غصب فدک در حضور اصحاب پیغمبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله و سلّم ایراد فرمودند، حضرت زینب علیها السلام روایت فرموده است.
و ابن عباس با آن جلالت قدر و علو مرتبه در حدیث و علم، از آن حضرت روایت نموده و از آن حضرت به عقیله تعبیر می کند. چنانچه ابوالفرج اصفهانى در مقاتل می نویسد: ابن عباس خطبه حضرت فاطمه سلام اللّه علیها را از حضرت زینب سلام اللّه علیها روایت کرده و می گوید: حدثتنى عقیلتنا زینب بنت على علیهالسّلام..
دقت کنیم که حضرت زینب علیها السلام با اینکه دخترى خردسال (یعنى هفت ساله و یا کمتر) بود، این خطبه عجیب و غرّاء که محتوى معارف اسلامى و فسلفه احکام و مطالب زیادى است را با یک مرتبه شنیدن حفظ کرده، و خود یکى از راویان این خطبه بلیغه و غراء می باشد.

فصاحت و بلاغت
کلمات و فرمایشات گهربار آن حضرت در خطبه هایى که از آن حضرت روایت شده، خود قوی ترین دلیل بر کمال فصاحت و بلاغت آن بانوى بزرگوار می باشد. همان بانویى که امام سجاد علیهالسّلام در حق ایشان فرمودند: (اَنْتِ بِحَمدِ اللّهِ عالِمَةٌ غَیرَ مُعَلَّمَة وَ فَهِمَةٌ غَیرَ مُفَهَّمَة) یعنى:
اى عمّه! شما الحمد للّه بانوى دانشمندى هستید که تعلیم ندیده، و بانوى فهمیده اى هستى که بشرى تو را تفهیم ننموده است
در اینجا مرورى کوتاه به قسمتى از خطبه آن حضرت در مجلس یزید که یکى از بزرگترین حرکتهاى آن حضرت، در واقعه کربلا بود که دستگاه حکومت بنى امیه را به شدّت لرزاند می کنیم:
به خدا قسم اى یزید، هر چه کردى بازگشت آن به سوى خودت خواهد بود، چرا که تو جز پوست خود نشکافتى و جز گوشت خود ندریدى.
اى یزید! در آن روزى که خداوند بدنهاى پاک شهیدانمان را حاضر می کند تا حقوق خود را از ستمگر بستاند، تو بر رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم وارد خواهى شد، امّا می دانى در چه حالى؟ در حالیکه خون عزیزان او را ریخته و حرمت ذرّیه او را از بین برده اى. آرى اى یزید! از این پیروزى ظاهرى که به دست آورده اى، غرق شادى مشو، و آن عزیزان را که در کربلا به خاک و خون کشیده اى، مغلوب و مرده مپندار. که خداوند می فرماید: (کسانى را که در راه خدا شهید شده اند مرده مپندارید. بلکه آنان زنده اند و در نزد خداى خود روزى می خورند). آل عمران: 169
و اى یزید! براى تو همین بس که حاکم در آن روز خداوند، و دشمن تو پیامبر خدا، و یاور و پشتیبان اهل بیت جبرئیل باشد. و به زودى کسى که این مقام را براى تو زینت داده و تو را بر گردن مسلمین سوار کرده است (یعنى معاویه)، خواهد دانست که چه جانشین بدى براى خود تعیین کرده و در روز جزا درخواهید یافت که بدترین مکان از آنِ کیست؟ و بدبختى و ضعف و زبونى شامل چه افرادى خواهد شد.
حضرت زینب (س) بزرگ بانوی جهان اسلام، بیدادگر  و ادامه دهنده حادثه عاشورا و دارنده دانشهای دو جهان و به گفته امام سجاد (ع): ” دانای بدون آموزگار و فهمیده بدون فهماننده ” بود. الگوی راستین وی، بانوی دو جهان, حضرت فاطمه (س) مادر وی بوده است. زینب (س) در دامان پرمهر و معنویت فاطمه (س) از سرچشمه معارف اسلامی و قرآنی سیراب گشت. رسالت راستین زینب هنگامی آغاز گردید که پس از به شهادت رسیدن امام حسین (ع) و هفتاد و دو تن از یارانش با ایراد سخنان آتشین به بیدارگری مردم کوفه و ستیز با ستمکاران و یزیدیان پرداخت.

زینب(س) تجسم زهد، ورع، علم، عفاف و شهامت و عقیله طاهره، متعلق به اخلاق الهی است. این بزرگوار (س) راه مقاومت در برابر باطل را به امت نشان داد و فداکاری در راه خدا و چشم پوشی از همه چیز را در راه برافراشتن پرچم حق به همه یاد داد

پس از واقعه خونبار کربلا نقش ایشان روند تازه تری یافت. آن حضرت در این دوران ضمن حضور در کاروان اسرای کربلا در برابر حکام جور قرار گرفتند و به افشاگری ظلم و ستم وارد بر آل طه از سوی خاندان امیه پرداختند. آن حضرت در این دوران سخت با حضور در کاخ برخی حکمرانان جور زمان مانند یزید و ابن زیاد، با تاکید برحقانیت طریق آل محمد بر سخنان و تبلیغات مسموم خاندان امیه درباره بنی هاشم خط بطلان کشیدند.
صدیقه توانا، عقلیه دودمان وحی، تربیت شده خاندان نبوت، حضرت زینب کبری(س) است. همو که در بزرگواری و کرامتش بسیار سخن ها گفته و نوشته اند.
او نمودار حق و جهاد در راه خدا و نگهدارنده ایمان و عقیده، قهرمان دلیری و شجاعت، جلوه فصاحت و بلاغت، شعله ستیزه جوی باطل و آتش افشان حق در برابر نیروهای ستمگر و کوبنده دژخیمان زورگو است.
زینب(س) تجسم زهد، ورع، علم، عفاف و شهامت و عقیله طاهره، متعلق به اخلاق الهی است. این بزرگوار (س) راه مقاومت در برابر باطل را به امت نشان داد و فداکاری در راه خدا و چشم پوشی از همه چیز را در راه برافراشتن پرچم حق به همه یاد داد.
ایثار، فداکاری، وزانت عقل، صبر و بردباری، علم وسیع و دانش وافر، سخنان سنجیده و منطقی او در فرصت های حساس توأم با آن مظلومیت و ستم های جانکاهی که به او وارد آمده است، از او چهره یک شخصیت بی نظیر، رزم آور شجاع، جهادگر بی باک و سخنور توانا را در قلوب و اذهان ترسیم نموده است که تا چرخ زمان حرکت دارد، تا نسل ها در روی زمین حیات دارند و تا زمین دور خورشید می گردد این چراغ فروزان، نورافکن جهانیان و نسل های آینده خواهد بود.

کرامات
به غیر از انوار مقدسه چهارده معصوم علیهمالسّلام، در میان خاندان رسالت و اهل بیت گرامى پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله و سلّم، افرادى هستند که در نزد خداوند متعال داراى رتبه و منزلت رفیع و والایى می باشند و توسل به ایشان، موجب گشایش مشکلات و معضلات امور دیگران است. مانند حضرت اباالفضل علیه السلام که حتى در موارد زیادى مسیحیان به آن حضرت متوسل شده و به برکت توسل به آن حضرت مشکلاتشان حل گردیده و به حوائج و خواسته هاى خویش نائل گردیده اند.
حضرت زینب سلام اللّه علیها نیز بانویى بزرگوار از این دودمان پاک است که توسل به آن حضرت براى حل مشکلات بزرگ بسیار تجربه شده است و کرامات بسیارى از آن بانوى گرامى نقل شده است.
به عنوان مثال شبلنجى یکى از علماى اهل تسنّن در نورالابصار می نویسد:
ïشیخ عبدالرحمن اجهورى مقرى در کتابش مشارق الانوار می گوید: در سال هزار و صد و هفتاد دجار مشکلى بسیار سختى شدم و به روضه (قبر مطهر و نوراین) حضرت زینب علیها السلام متوسل شدم و قصیده اى در مدح آن حضرت سرودم که مطلع آن چنین بود:
آلِ طاها لَکُمْ عَلَینَا الْوِلاءُ لا سِواکُمْ بِما لَکُمْ آلآء : و خدا به برکت آن بانوى گرامى مشکل مرا حل کرد.
وفات آن حضرت:
حضرت زینب سلام ا… علیها، شیرزن دشت کربلا سرانجام پس از عمری دفاع از طریق حقه ولایت و امامت در 15 رجب سال 63 هجرى قمرى در ضمن سفرى که به همراه همسر گرامیشان عبداللّه بن جعفر به شام رفته بودند، وفات نموده و بدن مطهر آن بانوى بزرگوار در همانجا دفن گردید.
مزار ملکوتى آن حضرت (دمشق/سوریه)، اینک زیارتگاه عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السّلام مى باشد.


[ سه شنبه 91/3/16 ] [ 9:49 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

سئوالاتی درباره ی حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) در ذهن شما باشد که در اینجا سعی می نمایم با استفاده از سی دی ((پرسمان)) پاسخ آنها را بنویسم امیدوارم مفید باشد وقدمی هر چند کوچک در شناخت شخصیت آن بزرگوار برداشته باشم :
آیا حضرت زینب(س) و حضرت ابوالفضل(ع) معصوم بودند؟
یکم: این که در کلام اسلامى گفته مى‏شود پیامبران و ائمه (ع) معصوم‏اند و از عصمت دیگران سخنى گفته نمى‏شود بدین معنا است که عصمت ایشان با ادله عقلى یا نقلى اثبات شده است ولى عصمت دیگران با ادله عقلى یا نقلى اثبات نشده است. پس پیامبران و امامان (ع) هم واقعاً معصوم‏اند و هم عصمت آنان براى ما ثابت شده است.
اما درباره دیگرانى که مشمول این ادله عقلى و نقلى نمى‏شوند، نمى‏توان قضاوت به عدم عصمت کرد یعنى، ممکن است انسان‏هاى بى‏شمار دیگرى، واقعاً داراى عصمت از گناه باشند ولى دلیلى بر اثبات آن براى ما اقامه نشده است و نیازى نیز به اثبات آن احساس نمى‏شود.
دوم: عصمت از گناه پایین‏ترین مرتبه از مراتب عصمت پیامبران و امامان (ع) است و مراتب بالاتر آن شامل عصمت از اشتباه، نسیان و سهو و عصمت در مقام تبیین دین است. با ویژگى ‏هایى که از سوى امامان معصوم (ع) درباره شخصیت حضرت عباس (ع) و حضرت زینب (س) نقل شده است، به دست مى ‏آید.
سوم: اثبات عصمت براى نبى‏اکرم (ص) و امامان- به ویژه عصمت در مقام تبلیغ دین و عصمت از اشتباه و نسیان و سهو- داراى آثار زیادى است از جمله این که گفتار و رفتار آنان، براى ما دلیل بر اسلام مى‏شود و ما باید اسلام را از رفتار و گفتار آنان بیاموزیم.

این که حضرت زینب سر را به چوبه محمل زده باشد در کتب معتبر تاریخى نیامده و ساخته و پرداخته برخى افراد فاقد معلومات است خصوصا که محدث محقق مرحوم حاج شیخ عباس قمى (ره) این مساله را صحیح نمى داند

در اندیشه شیعه، مدارک و مستندات مسائل عقیدتى و فتاواى فقهى- علاوه بر قرآن و عقل- گفتار و رفتار نبى ‏اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بوده است. این اثر بر گفتار و رفتار هیچ شخص دیگرى ثابت نیست مگر این که گفتار یا رفتار معینى از او مورد تأیید روشن معصومین (ع) (تقریر آنان) قرار گرفته باشد.
چهارم: علاوه بر این که هیچ دلیلى بر ارتکاب گناه از سوى حضرت زینب (س) و حضرت عباس (ع) وجود ندارد بلکه هیچ اثرى نیز بر آن مترتب نمى‏شودو به طور مسلم شخصیت والاى آن دو مبرا از گناه است.
آیا روایت سر زدن حضرت زینب به چوبه محمل صحیح است؟

در رابطه با روایتى که به حضرت زینب (س) نسبت مى‏دهند باید گفت: اولا: این که حضرت زینب سر را به چوبه محمل زده باشد در کتب معتبر تاریخى نیامده و ساخته و پرداخته برخى افراد فاقد معلومات است خصوصا که محدث محقق مرحوم حاج شیخ عباس قمى (ره) این مساله را صحیح نمى داند.
ثانیا: اگر آن خبر صحت داشته باشد (که ندارد) ممکن است آن حضرت بدون اختیار و دراثر فشار و اندوه به چنین عملى مبادرت کرده باشد. در این صورت نیز این عمل قابل احتجاج نیست و نمى تواند ملاک عمل دیگران باشد.
چرا قبر حضرت زینب(س) در شام هست؟
در مورد محل دفن حضرت زینب سه قول هست:
 1. حضرت زینب (س) به مدینه آمد و پس از ورود به مدینه پیوسته عزادار و گریان بود تا این که پس از یک سال و نیم در همان مدینه از دنیا رفت و در همان جا دفن شد. اکنون از قبر آن بانوى محترمه، اثرى در دست نیست. این قول را علاّمه سید محسن امین اختیار کرده و از اقوال دیگر معتبرتر مى‏داند.

2. حضرت زینب (س) پس از ورود به مدینه، در مجالس و محافل سخت مى‏گفت و مظالم و جنایات یزدیان را بازگو مى‏کرد. فرماندار مدینه ماجرا را به یزید نوشت و او دستور داد زینب را مخیّر سازند تا هر شهرى که مى‏خواهد (غیر از مکه و مدینه) برود. حضرت زینب به شام رفت و در آن جا اقامت کرد و پس از چندى در همان جا از دنیا رفت. البته برخى احتمال داده‏اند قبرى که در شام است، قبر زینب صغرى (ام کلثوم) است، نه قبر زینب کبرى.

3. زینب (س) به علت افشاگرى علیه دستگاه بنى امیه، مجبور شد که مدینه را ترک کند. ازاین‏رو مصر را انتخاب کرد و در آن جا رحل اقامت افکند و همان جا از دنیا رفت. سیده زینب در شهر قاهره هم اکنون زیارتگاه مجلل و با شکوهى است و.»

………………………………………………………………………………………………………………………

منبع : سایت پرسمان


[ سه شنبه 91/3/16 ] [ 9:46 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 428
بازدید دیروز: 638
کل بازدیدها: 19774173

طلایه دار