سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌

 تبریک عرض میکنم عید سعید و بزرگ فطر را به شما حضار محترم، مسئولان دلسوز کشور، و به سفراى محترم کشورهاى اسلامى که در مجلس حضور دارند، و همچنین به همه‌ى ملت بزرگ ایران، و همچنین به امت بزرگ اسلامى در سراسر جهان.

 مسلمانها در هر نقطه‌ى عالم که حضور دارند، امروز را عید میگیرند. حقیقتاً عید فطر، عید حقیقى است براى انسانهاى سعادتمند و مؤمن؛ در واقع روز پاداش گرفتن از خداى متعال است، به خاطر یک ماه ریاضت اختیارى، گرسنگى کشیدن و تشنگى کشیدن اختیارى، یک ماه مهار کردن شهوات بشرى و انسانى در طول روز؛ اینها خیلى ارزشمند است. این تمرینها براى انسان ذخیره‌اى میشود تا بتواند در طول زندگى، با اراده و عزم راسخ، بر امیال گمراه کننده‌ى خود دهنه بزند و مهار کند. ما افراد بشر، براى مهار کردن نفس خود، به این عزم راسخ احتیاج داریم. تخطى‌ها و طغیانهاى نفس ماست که روزگار را براى خود ما و براى دیگران دشوار میکند. این تمرینى که خداى متعال براى آحاد بشر قرار داده است - که مؤمنین این دعوت الهى را اجابت میکنند و این ریاضت و این تمرین را در طول یک ماه بر خود هموار میکنند - در واقع علاج درد بزرگ بشر است، که عبارت است از پیروى از هواى نفس، پیروى از هوسها، تسلیم شدن در مقابل زیاده‌خواهى‌هاى نفسمان. این تمرین را باید قدر دانست. بحمدالله مسلمانان عالم، ماه روزه را گرامى میدارند. ملت عزیز ما هم حقاً و انصافاً این ماه را گرامى داشت، آن را بزرگ شمرد و به وظائف خود در این ماه عمل کرد. امیدواریم روز عید فطر، خداى متعال به همه‌ى امت اسلامى عیدى عنایت کند.

 امروز امت اسلامى درگیر حوادث بزرگى است. آنجورى که ما میفهمیم و ما احساس میکنیم، این تجربه‌اى که امروز در کشورهائى از دنیاى اسلام تحقق پیدا کرده و بیدارى اسلامى منجر به حضور مردم در عرصه‌ى تعیین سرنوشت خود شده، یکى از آن تجربه‌هاى بسیار مهم و ارزشمند تاریخ اسلام است. آنچه که شما ملاحظه میکنید در مصر، در تونس، در لیبى، در یمن، در بحرین و در برخى از کشورهاى دیگر اتفاق افتاده است، که مردم خودشان وارد صحنه شده‌اند، ملتها خودشان همت گماشته‌اند بر اینکه سرنوشت خودشان را در دست بگیرند، این از آن حوادث فوق‌العاده بزرگ و تعیین کننده است؛ این میتواند براى مدتهاى طولانى، مسیر تاریخ امت اسلام و مسیر این منطقه را تعیین کند.

 اگر ملتهاى مسلمان در این حرکتى که آغاز کرده‌اند، ان‌شاءالله بتوانند مراقبت کنند، بتوانند اراده‌ى خودشان را بر اراده‌ى کسانى که سعیشان مداخله‌ى در کشورهاى اسلامى است، غلبه بدهند، تا مدتهاى طولانى کشورهاى اسلامى یک حرکت پیشرونده را خواهند داشت؛ اما اگر خداى نکرده دشمنان اسلام و مسلمین - یعنى دنیاى استکبار، سردمداران سلطه، صهیونیسم جهانى، رژیم مستکبر و ظالم آمریکا - بتوانند بر این امواج سوار شوند، اگر خداى نکرده بتوانند بر عزم ملتها فائق بیایند و کنترل کار را به دست بگیرند و حوادث را به سمت آنچه که خودشان میخواهند، هدایت کنند، مسلّماً دنیاى اسلام باز تا ده‌ها سال دچار مشکلات بزرگ خواهد بود. امت اسلامى نباید بگذارد. نخبگان سیاسى و فرهنگى نباید اجازه دهند که دشمنان کشورهاى اسلامى بر عزم ملتهاى مسلمان فائق بیایند.

 روز امتحان بزرگى است براى کشورهاى اسلامى و ملتهاى مسلمان. تاکنون خود ملتها هم تا این حد به توانائى‌هاى خودشان واقف نبودند. امروز ملتها میدانند که چه قدرتى دارند و اراده‌ى آنها چقدر میتواند کارساز باشد. این شناخت ملتها از خود، نعمت بزرگى است. البته سلطه‌گران عالم و سردمداران امپراتورى‌هاى سلطه و قدرت هم فهمیده‌اند در دنیاى اسلام چه خبر است؛ لذا بیکار نمیمانند، آنها هم نقشه میکشند.

 امروز روزى است که ملتهاى مسلمان به هویت اصیل و اسلامىِ خودشان برگردند. آنچه در درون ما از نیرو و عظمت و شکوه وجود دارد، ناشى از ایمان به اسلام و اعتقاد به قدرت پشتیبان الهى و اتکال به خداى متعال است؛ این است آن قدرتى که هیچ قدرتى بر آن فائق نمى‌آید؛ این را بایستى هرچه بیشتر در دل خودمان، در عملِ خودمان تجلى ببخشیم.

 ملت عزیز ایران تاکنون توانسته‌اند این استقامت در راه و پیمودن صراط مستقیم را با تمام قدرت و توان ادامه دهند و اثراتش را دارند مى‌بینند. این مقطع سى ساله‌ى انقلاب و کشور ما، یکى از درخشانترین مقاطع حیات تاریخى ماست. در طول سى سال، نسلهاى متعددِ پى‌درپى، جوانان دیروز، جوانان امروز، نوجوانان امروز - که جوانان فردایند - همه با یک هدف، با یک نفس، با یک انگیزه، در این میدانهاى دشوار به سمت جلو حرکت میکنند. ما ملت ایران سى سال است که در مقابل خباثت و فشار استکبار - فشار تحریم، فشار تهدید؛ تهدید نظامى، تهدید سیاسى، تهدید امنیتى - ایستاده‌ایم و به توفیق الهى بر دشمنان خودمان فائق آمده‌ایم. آنها نمیخواستند ملت ایران را عزیز و مقتدر و پیشرونده و امیدار ببینند؛ اما على‌رغم آنها، امروز ملت ایران عزیز و پیشرونده و مقتدر و داراى اتکاء به نفس و داراى چشم‌انداز و امید فراوان نسبت به آینده است.

 از خداوند متعال مسئلت میکنیم که براى ما، براى ملت ایران و براى ملتهاى مسلمان، عزت روزافزون را مقدر فرماید. پروردگارا! اسلام و مسلمین را روزبه‌روز سربلندتر بفرما.

والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته‌

 


[ چهارشنبه 90/6/9 ] [ 9:58 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 1263
بازدید دیروز: 1777
کل بازدیدها: 19780155

طلایه دار