سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

روسای جمهور افغانستان و عراق و پاکستان و هیئات همراهشان با رهبر انقلاب دیروز دیدار داشتند 


دیدار رئیس‌جمهوری عراق با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای جلال طالبانی رئیس جمهور عراق، حضور غاصبانه و مداخله جویانه امریکایی‌ها را منشأ مشکلات عراق و منطقه خواندند و خاطرنشان کردند: با وجود این حضور متکبرانه، رویدادها و حوادث جاری در منطقه نشان می دهد سیاست خاورمیانه‌ای امریکا رو به ضعف است و ملت‌ها باید از این واقعیت، استفاده کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از گام‌های محکم ملت و دولت عراق برای حل مشکلات افزودند: ملت بزرگ عراق و مسئولان این کشور با پشت سرگذاشتن گذرگاه‌های دشوار، در حال خروج از محنت سال‌های اخیر هستند و باید با حکمت و صبر و شجاعت مشکلات باقیمانده را نیز حل کنند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر گسترش و تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های ایران و عراق، این همکاری‌ها را امری طبیعی و نشانه برادری و دوستی حقیقی دو ملت دانستند و افزودند: نیروهای مسلح ایران و عراق، 8 سال با یکدیگر در جنگ بودند اما دو ملت اکنون کدورتی از یکدیگر ندارند چرا که می‌دانند رژیم مضمحل شده صدام، عامل تحمیل جنگ به دو ملت دوست و برادر بوده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به روابط خوب مسئولان کشور عراق با جمهوری اسلامی ایران، برخی تلاش‌ها برای تضعیف روابط دوستانه ایران و عراق را محکوم به شکست دانستند و افزودند: در پرتو پیوندهای عمیق دینی و فرهنگی، روابط دو ملت و دو کشور روز به روز محکم‌تر خواهد شد.
ایشان، وحدت هرچه بیشتر جناح‌های عراقی را موجب استحکام مواضع این کشور دانستند و خاطرنشان کردند: امریکایی‌ها برای تمدید حضورشان درعراق، روی اختلاف جناح‌های این کشور حساب باز کرده‌اند و گروه‌های عراقی باید با هوشیاری مانع تحقق اهداف آنها شوند.
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد هم حضور داشت، رئیس جمهور عراق با اشاره به عمق پیوندهای تاریخی دو ملت ایران و عراق گفت: روابط اقتصادی - سیاسی و فرهنگی تهران – بغداد مسیر توسعه را طی می‌کند و امیدواریم زیرساخت‌های عراق را با توان فنی و تجربیات ایران بازسازی کنیم.
آقای طالبانی افزود: جناح‌ها و گروه‌های مختلف عراقی در پیشرفت و آبادانی عراق هم نظر هستند و متفق‌القول با تمدید حضور نظامیان امریکایی مخالفند.


http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12785/C/13900404_0112785.jpg

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12785/C/13900404_0312785.jpg

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12785/C/13900404_0712785.jpg

دیدار رئیس‌جمهوری افغانستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان و هیأت همراه، آرزوی جمهوری اسلامی ایران را خروج بیگانگان و حاکمیت و استقلال واقعی مردم افغانستان دانستند و تأکید کردند: مردم افغانستان با سابقه دیرینه تاریخی، فرهنگی، دینی و جهادی، شایستگی و کفایت بدست گرفتن سرنوشت خود را دارند و هر چه زودتر سایه سنگین بیگانگان از افغانستان کوتاه شود، بنفع مردم این کشور و منطقه خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به روحیه سلحشوری مردم افغانستان در مقابل بیگانگان و اشغالگران، افزودند: ایستادگی که مردم افغانستان از خود، در مقابل شوروی سابق بعنوان یکی از دو ابرقدرت آن زمان نشان دادند، در طول تاریخ کم نظیر است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطر‌نشان کردند: مردم افغانستان از حضور نظامیان آمریکا در کشورشان رنج می‌برند زیرا این حضور، یک نقمت برای آنان و همچنین تمام منطقه است.
ایشان شرایط داخلی و جایگاه بین‌المللی امریکا را نسبت به سال‌های قبل بسیار متفاوت و تضعیف شده ارزیابی کردند و افزودند: امریکایی‌ها نسبت به قبل، در منطقه و حتی در جهان بسیار ضعیف شده‌اند و حاکمان امریکا تلاش دارند تا این ضعف خود را در منطقه جبران کنند ولی به نتیجه نخواهند رسید.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور افغانستان مبنی بر وعده رئیس جمهور امریکا برای خروج نظامیان این کشور، تأکید کردند: سخنان رئیس جمهور امریکا، بیشتر برای مقاصد و بهره‌برداری‌های داخلی است که حتی این سخنان نیز در داخل امریکا با مخالفت‌هایی مواجه شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: امریکایی‌ها به دنبال پایگاه‌های دائمی در افغانستان هستند که این موضوع خطرناکی است زیرا تا زمانیکه نظامیان امریکایی در افغانستان حضور داشته باشند، امنیت واقعی برقرار نخواهد شد.
ایشان با تأکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه همکاری و مساعدت جهت سازندگی زیرساخت‌ها و پیشرفت افغانستان خاطرنشان کردند: جوانان با استعداد افغانستان توانایی ساختن این کشور را دارند و جمهوری اسلامی ایران آماده است تا تجربیات و دانش فنی خود را در زمینه‌های مختلف در اختیار آنان قرار دهد.
در این دیدار آقای حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان نیز در سخنانی ضمن قدردانی فراوان از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان تأکید کرد: افغانستان نیازمند دانش و تخصص بالای ایران برای ساختن کشور و احیای زیرساخت‌های نابود شده است.
رئیس جمهور افغانستان با اشاره به وعده اخیر رئیس جمهور امریکا مبنی بر خروج بخشی از نظامیان امریکایی، گفت: امیدواریم تا 3 سال دیگر همه نظامیان کشورهای دیگر از افغانستان خارج شوند و اداره و حاکمیت کشور به دست مردم و جوانان افغانستان سپرده شود.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12782/C/13900404_0112782.jpg


http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12782/C/13900404_0512782.jpg

دیدار رئیس‌جمهوری پاکستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار آقای آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان، پیوندهای تاریخی، فرهنگی و مذهبی دو ملت را زمینه‌ساز گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور دانستند و بر تقویت همه‌جانبه روابط تهران – اسلام آباد تأکید کردند.
رهبر انقلاب اسلامی وحدت ملت پاکستان را موجب ناکامی نقشه‌های شوم امریکایی‌ها خواندند و خاطرنشان کردند: امریکا در تلاش است با ایجاد تفرقه در پاکستان به اهداف نامشروع خود دست یابد اما آگاهی مردم پاکستان از نیات شوم واشنگتن، ایستادگی بیشتر این ملت را در مقابل سلطه جویی‌های امریکا به همراه خواهد آورد.
آقای آصف علی زرداری نیز با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی گفت: پاکستان همه تلاش خود را برای گسترش مناسبات خوب موجود با ایران به کار خواهد گرفت.
رئیس جمهور پاکستان، روابط دو ملت را دارای پشتوانه‌های قوی تاریخی فرهنگی دانست و گفت: این روابط آینده‌ای به مراتب روشن‌تر خواهد داشت.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12787/C/13900404_0112787.jpg

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12787/C/13900404_0212787.jpg


[ یکشنبه 90/4/5 ] [ 6:34 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 1956
بازدید دیروز: 1777
کل بازدیدها: 19780848

طلایه دار