سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ منابع عراقی روز گذشته (دوشنبه) از انتساب افسر سابق نیروهای ویژه پلیس تاجیکستان، به عنوان وزیر جنگ گروه تروریستی تکفیری داعش خبر دادند. این افسر پلیس تاجیک، جایگزین «عمر الشیشانی» وزیر جنگ پیشین داعش شد، که چندی پیش در حملات هوایی به هلاکت رسید.

 

 

«سرهنگ گلمراد خالیموف» یکی از افسران بلند پایه نیروهای ویژه وزارت کشور تاجیکستان، پس از هلاکت «عمر الشیشانی» وزیر جنگ داعش، به این سمت منصوب شد.

این نخستین بار است که یک افسر نظامی، به اینچنین جایگاه بلندی در میان عناصر داعش دست می یابد.

رسانه های مرتبط با داعش، از ترس فاش شدن هویت و مکان استقرار این عضو ارشد داعش، از انتشار این خبر سر باز زده اند ولی یکی از منابع نفوذی در داعش که خواست نامش فاش نشود، این خبر را منتشر ساخت.

بنا به گزارش منابع خبری آگاه، اغلب فرماندهان بلند پایه گروه تروریستی تکفیری داعش، هم اکنون در سوریه به سر می برند و تعداد کمی از آنان در استان نینوا در عراق باقی مانده اند.

مهاجرت گسترده سران بلند پایه داعش از عراق به سوریه، در پی آن صورت گرفت که رزمندگان عراقی در ماه ها و هفته های اخیر، پیشروی های چشمگیری را در مناطق تحت اشغال داعش داشته اند و بسیاری از شهرهای تحت اشغال این گروه تروریستی، همچون شهر فلوجه و جزیره الخالدیه را به طور کامل، آزاد ساخته اند.

شایان ذکر است، «گلمراد خالیموف» آموزش‌هایی را از سوی ارتش روسیه و آمریکا ونیز نیروهای مزدور «بلک واتر» دیده بود. او در سالهای 2003 تا 2014 میلادی در پنج دوره آموزشی ضد تروریسم در آمریکا و تاجیکستان شرکت کرد.


[ سه شنبه 95/6/16 ] [ 11:30 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 1158
بازدید دیروز: 1188
کل بازدیدها: 19793160

طلایه دار