سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ ستاد اطلاع رسانی جنگ در یمن ویدیویی را از لحظه شلیک موشک بالستیک به مواضع نظامی عربستان در عمق خاک این کشور منتشر کرد.

 

 

این موشک بالستیک بومی که از نوع "برکان 1" می‌باشد، بیش از 800 کیلومتر برد دارد. طول این موشک 12 متر و وزن کلاهک انفجاری آن نیم تن است.

وزارت دفاع یمن در این بیانیه ضمن اعلام اینکه این اقدام در واکنش به ادامه تجاوز همه‌جانبه عربستان به یمن و مردمش انجام شده، اعلام کرد که موشک برکان به عمق عربستان»شلیک شده و این کشور را از ادامه تجاوز بر حذر می‌دارد و با این موشک، نسلی جدید از موشکهای یمن را پرده‌برداری می‌کند.

این موشک یک هدف نظامی در استان طائف عربستان را به دقت هدف قرار داده است.

با وجود اتهاماتی که برخی کشورها به ایران درباره دادن موشک به انصارالله وارد می‌کنند اما شبکه المسیره اعلام کرد که این موشک جدید به دست خود یمنی‌ها و از سوی مرکز پژوهش‌های نیروی موشکی وابسته به آن‌ها ساخته شده است.

پیشتر جان کری، وزیر خارجه آمریکا ایران را به مجهز کردن انصارالله به موشک متهم کرده بود اما ایران این اتهامات را رد کرد.

پرده‌برداری از موشک جدید چند ساعت پس از اظهارات «شرف لقمان» سخنگوی رسمی ارتش یمن انجام شد.

وی تأکید کرد: عملیات نظامی در جازان، عسیر و نجران عربستان تا زمان تحقق اهداف استراتژیک متوقف نخواهد شد.

سخنگوی رسمی ارتش یمن گفت: روزهای آینده شاهد تشدید عملیات نظامی برای تکمیل نابودی بقیه دژهای دشمن (نیروهای عربستانی) و سیطره کامل بر مراکز نظامی در مناطق مرزی خواهیم بود.

انصارالله و ارتش یمن از زمان تجاوز عربستان به این کشور حملات موشکی زیادی را به مقرهای نظامی سعودی در مرز یمن و عربستان انجام داده‌اند.

رژیم سعودی در ماه‌های نخست حمله به یمن مدعی شده بود که توان موشکی یمن را نابود کرده است اما هر روز که از این جنگ می‌گذرد، ضربات موشکی یمن به عربستان شدیدتر می‌شود.

 

 


[ شنبه 95/6/13 ] [ 11:52 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 117
بازدید دیروز: 292
کل بازدیدها: 19805994

طلایه دار