سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ در حمله خمپاره‌ای و انتحاری به مرقد فرزند حضرت امام هادی(ع) در استان صلاح‌الدین دستکم 100 نفر شهید و زخمی شدند.

 

 

براساس اخباری که رسانه‌های عراقی منتشر کرده‌اند به دنبال این حمله انتحاری در مقبره منسوب به «محمد» معروف به سبع الدُجَیل فرزند امام هادی(ع) در منطقه بلد واقع در استان صلاح‌الدین دستکم 35 تن شهید و 65 تن دیگر زخمی شدند.

دایره اطلاع رسانی اخبار جنگ عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای گروه تروریستی داعش مرقد فرزند امام هادی(ع) را مورد هدف قرار دادند و این حمله به وسیله پرتاب خمپاره صورت گرفت و بعد از آن سه تروریست در زمانی که به درب خارجی این مزار شریف رسیدند به سوی زائران آتش گشوده و حمله انتحاری خود را انجام دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است دو تن از عوامل انتحاری خود را در بازار جنب مرقد منفجر کرده و شخص سوم به دست نیروهای عراقی کشته شد و کمربند وی خنثی شد.

نیروهای نظامی درحال تحقیق برای پی بردن به منبع شلیک خمپاره‌ها هستند.

مرقد سید محمد از اماکن زیارتی مهم استان صلاح الدین است که زائران ایرانی عتبات مقدسه نیز در مسیر رفتن به سامراء، به زیارت آن می‌روند.

جزئیاتی تازه از انفجار شهر بلد

فرمانده سازمان بدر شاخه شهر بلد اعلام کرد که بلد هم اکنون تحت کنترل کامل نیروهای امنیتی حاضر در منطقه است.

«ابو حیدر البلداوی» در مورد جزییات این حمله سنگین تروریستی به بلد گفت، انتحاری‌ها تلاش داشتند خود را در داخل مرقد سید محمد فرزند امام علی هادی(ع) منفجر کنند که در پست بازرسی ورودی مرقد با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

وی افزود: زائران وحشت زده به سمت مغازه‌های اطراف حرم پناه بردند که در همین حین دو تن از انتحاری‌ها خود را در همین محل منفجر کردند.

انفجار این دو انتحاری بازار دور مرقد سید محمد را به آتش کشید، بطوری که گفته می‌شود، اکثر مغازه‌ها بطور کامل در آتش سوختند.

نفر سوم اما در نزدیکی در حرم خود را منفجر کرد و نیروهای امنیتی در ادامه درگیری با انتحاری‌ها موفق شدند دو تن از آنان را زنده بازداشت کنند.

ابو احمد اضافه کرد: کمربند انفجاری این دو انتحاری توسط نیروهای امنیتی خنثی شد.

در همین حال نفر سوم در حین فرار از منطقه در قبرستان بلد هدف تیراندازی نیروهای امنیتی مدافع حرم قرار گرفت و منفجر شد.

ابواحمد البلداوی با بیان اینکه هم اکنون اوضاع بطور کامل تحت کنترل است، گفت ورودی‌ها و خروجی‌های شهر بلد بسته شده و نیروهای الحشد الشعبی و امنیتی برای کمک به مدافعان، وارد شهر شده‌اند.

در همین حال، «مقتدی صدر» نیروهای سرایا السلام را به منطقه گسیل کرده است تا در دفاع از حرم به مدافعان کمک کنند و نیروهای فرقه العباس نیز مسئولیت حفاظت از حرم را بر عهده گرفته‌اند.

استاندار صلاح الدین «احمد الجبوری» نیز نیروهای امنیتی را برای کمک به مدافعان شهر به منطقه گسیل کرد.

شهر بلد از توابع استان صلاح الدین است که در فاصله حدودا 30 کیلومتری جنوب شهر سامراء قرار دارد و از ابتدای دهم ژوئن 2014 تا ماه‌ها بعد تحت محاصره داعش قرار داشت و نزدیک به 9 ماه در برابر حملات این گروه تروریستی مقاومت کرد.

شهید حمید تقوی از مشاوران نظامی ایران در عراق، زمستان 93 در همین شهر به شهادت رسید.

 

 

 

 

 

 

 


[ جمعه 95/4/18 ] [ 12:39 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 1506
بازدید دیروز: 1622
کل بازدیدها: 19795130

طلایه دار