سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ منابع خبری از تبادل اسرا بین نیروهای جنبش انصارالله و نیروهای وابسته به منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن خبر داده‌اند.

 

 

 

بر اساس این تبادل دست کم 620 زندانی از دو طرف مبادله شده‌اند.

این مبادله در منطقه‌ای در حد فاصل شهر یافع در استان لحج و استان البیضاء انجام شده است.

این گزارش می‌افزاید، 280 تن از نیروهای وابسته به منصورهادی و 370 تن از نیروهای انصارالله مبادله شده‌اند.

به گفته منابع یمنی این افراد در مناطق جنوبی یمن اسیر شده‌اند.

در همین حال کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد بر خلاف آنچه رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند این نهاد در این مبادله هیچ نقشی نداشته است.

«ریما کمال» گفت: از آنجا که هیچ درخواستی از این کمیته نشده بود در انجام این مبادله شرکتی نداشته است.

گفتنی است انجام مبادله اسرا بین طرفین درگیر بخشی از فرایند حمایت از گفتگوهای صلح است که هم اکنون سومین روز آن در شهر ژنو سوئیس در جریان است.

گفتگوهای گروه‌های یمنی در ژنو روز پنج‌شنبه وارد سومین روز خود شد. هیأت صنعاء برقراری آتش بس و پایان محاصره یمن را دو اصل مهم در دست یابی به توافقی جامع و کامل عنوان کرده است.

رژیم سعودی با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می‌کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان‌ها، مدارس و خانه‌های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله هزاران زن و کودک شهید و یا مجروح شده‌اند.

 

 

 


[ جمعه 94/9/27 ] [ 11:53 صبح ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 847
بازدید دیروز: 1801
کل بازدیدها: 19796272

طلایه دار