سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ گروه تروریستی بوکوحرام به تازگی عکس‌هایی از یک کارگاه ساخت راکت در شمال شرق نیجریه منتشر کرده است.

 

 

 

 

بوکوحرام مدعی شده که این سلاح‌ها را در دانشگاهی در ایالت بورنو می‌سازد و تصاویر منشر شده نشان می‌دهد ظاهراً اعضای بوکوحرام دانش و مهارت ساخت این تسلیحات را دارند.

این گروه پیش از این نیز در حملات خود از آرپی‌جی استفاده کرده بود و بسیاری از مردم نیجریه از خود می‌پرسیدند این سلاح‌ها از کجا می‌آیند.

ماشین آلاتِ ساختِ این راکت‌ها به شهر باما در شمال شرق نیجریه که بوکوحرام به تازگی مجدداً آن را اشغال کرده است، تعلق دارند.

بوکوحرام که با داعش بیعت کرده، به تازگی متحمل ضربه سختی از حملات نیروهای چند ملیتی شده و بخش هایی از قلمروهای اشغالی خود را از دست داده، اما همچنان حملات تلافی جویانه ای را سازماندهی کرده است.

از آغاز تحرکات و حملات بوکوحرام در سال 2009، دستکم 17 هزار نفر عمدتا در نیجریه کشته و بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن بی خانمان شده‌اند.

این گروه تروریستی که می‌گوید هدفش سرنگونی دولت نیجریه و تشکیل «حکومت اسلامی» است، چندی پیش با گروه تروریستی داعش بیعت کرد.

 


[ چهارشنبه 94/8/13 ] [ 9:50 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 738
بازدید دیروز: 445
کل بازدیدها: 19807440

طلایه دار