سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ یک گروه تندرو در پاکستان پس از انتشار خبر مرگ «ملاعمر» رهبر گروه تروریستی طالبان مراسم گرامیداشت برگزار کرد.

 

 

 

 

 

حزب جمعیت علمایی نظریاتی در کویته پاکستان که به صورت علنی از طالبان افغانستان حمایت همه جانبه می‌کند اقدام به برگزاری مراسم فاتحه و ختم قرآن برای ملاعمر کرد.

طالبان پس از تایید مرگ ملاعمر از هواداران این گروه خواست که در سه روز عزاداری، برای او مراسم فاتحه و ختم قرآن برگزار کنند.

حزب جمعیت علمایی نظریاتی همانند حزب جمعیت علمای اسلام رابطه نزدیک با طالبان دارد و به مراتب تندروتر از حزب علمای اسلام در پاکستان است.

گروه طالبان به رهبری ملاعمر در 14 سال گذشته و همچنان در زمان جنگ با گروه‌های مجاهدین، به کشتار هزاران نفر بی‌گناه و غیرنظامی متهم شده است.

طالبانی‌ها در سال 1998 زمانی‌که وارد شهر مزار شریف شد، حدود 2 هزار نفر که بیشترشان غیرنظامی بودند را کشتند. افراد این گروه پس از آنکه بر بامیان مسلط شدند، به قتل عام پرداخته، خانه‌ها و محصولات کشاورزی مردم را آتش زدند.

دیده‌بان حقوق بشر در آن زمان گزارش داد که تنها در یک مورد در بامیان، بیش از 200 نفر غیرنظامی از سوی طالبان کشته شدند.

به گزارش این سازمان، بیش از 1500 هزاره که شامل مرد، زن و کودک بودند هنگامی‌که می‌خواستند به پاکستان و ایران فرار کنند، توسط طالبان در ولایت زابل تیرباران شدند.

«ملا اختر منصور» که پیش تر به عنوان نماینده مجلس شورای طالبان در پاکستان انجام وظیفه می‌کرد به عنوان جانشین ملاعمر منصوب شده است.

وی در یک پیام صوتی گفته است ملا محمد عمر تمام مسئولیت‌ها را به وی واگذار کرده و او فقط مأموریت را آن گونه که ملاعمر دستور داد اجرا می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 


[ یکشنبه 94/5/11 ] [ 5:55 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 170
بازدید دیروز: 445
کل بازدیدها: 19806872

طلایه دار