سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ پلیس کشمیر هند روز گذشته در درگیری با گروهی از جدایی طلبان مسلح در اطراف سرینگر، دو تن از آنها را همراه یک شهروند غیر نظامی کُشت.

 

 

 

«جاوید گیلانی» افسر تحقیقات پلیس سرینگر اعلام کرد که درگیری شب گذشته زمانی آغاز شد که ماموران دولت روستای «ردوانی» در شمال سرینگر را که شبه نظامیان در آن پناه گرفته بودند به محاصره درآوردند.

وی با اشاره به گروه شبه نظامی لشکر طیبه پاکستان گفت که در این درگیری‌ها که 15 ساعت طول کشید علاوه بر دو شورشی شبه نظامی یکی از ساکنان غیرنظامی این روستا نیز به ضرب گلوله کشته شد.

این افسر پلیس مدعی شده که پس از محاصره این روستا صدها تن ساکنان آن در اعتراض به این اقدام پلیس تظاهرات کرده بودند.

به گفته این افسر پلیس سرینگر، تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای آزادی و استقلال خواهی با سنگ به نیروهای دولتی حمله کردند، که با شلیک گاز اشک آور پلیس با برجای گذاشتن یک کشته متفرق شدند.

«آصف احمد» نام غیرنظامی کشمیری است که به ضرب گلوله نظامیان هندی کشته شد و پیکرش امروز بر روی دستان مردم سرینگر تشییع و به خاک سپرده شد.

درگیری میان مبارزان کشمیری و نیروهای امنیتی هند، از سال 1989 تاکنون، حدود 68 هزار قربانی برجا گذاشته است.

بخشی از کشمیر در خاک هند و بخشی دیگر در خاک پاکستان قرار دارد ولی هر دو کشور، ادعای مالکیت کل کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947 میلادی تاکنون بوده است.

 


[ سه شنبه 94/4/2 ] [ 7:22 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 534
بازدید دیروز: 445
کل بازدیدها: 19807236

طلایه دار