سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ پخش سریال «حاره الیهود» (محله یهودی) به مناسبت ماه مبارک رمضان از تلویزیون مصر، بحث و جدل‌هایی در محافل مصری و اسرائیلی به وجود آورده است.

 

 

 

 

برخی از رسانه‌های اسرائیلی از پخش این سریال به سبب ارائه تصویری مثبت از یهودیان استقبال و تمجید کرده‌اند؛ حال آن که برخی از رسانه‌های این رژیم تاکید می‌کنند باید منتظر شد این سریال به پایان برسد.

در همین حال مصری‌ها پخش این سریال را به منزله تثبیت دوران جدید می‌دانند که به گفته آنان شاهد نزدیک شدن مصر به اسرائیل است.

سریال حاره الیهود که اکنون در مصر پخش می‌شود به این ترتیب درصدد است تصویری مثبت از یهودیان ارائه کند که شاید در سریال‌های مشابه قبلی وجود نداشته است. این در حالیست که سریال‌های گذشته معمولاً از صفات منفی یهودیان از جمله نژادپرستی، خیانت و جاسوسی سخن گفته می‌شد و حتی نزدیک بود این سریال‌ها به بحرانی دیپلماتیک منجر شود که در این خصوص می‌توان به سریال «فارس بلا جواد» (سوارکار بدون اسب) اشاره کرد که در سال 2002 پخش شد.

سریال حاره الیهود مورد توجه ویژه سفارت اسرائیل قرار گرفته است که اولین قسمت‌های آن را پیگیری و از آن به سبب نشان دادن ابعاد انسانی یهودیان، استقبال کرده است.

این در حالیست که رسانه‌های اسرائیلی این سریال را نتیجه دوران جدید روابط مصر و اسرائیل می‌دانند.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر روز گذشته «حزام خیرات» را به عنوان سفیر مصر در تل‌آویو منصوب کرد.

برخی افراد نزدیک شدن رئیس جمهور مصر به اسرائیل را به اظهارات «اویخای ادرعی» سخنگوی ارتش اسرائیل درباره دشمن مشترک، ربط می‌دهند. 

ادرعی سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است: امسال ماه رمضان در حالی فرا می‌رسد که کشورهای عربی در باتلاق تروریسم و افراط‌گری گرفتار شده‌اند و گروه‌های تروریستی با زندگی شهروندان این کشورها بازی می‌کنند و از عنوان «اسلام» برای فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند.

نویسنده این سریال نظر دیگری دارد و گفته است که صهیونیسم و نژادپرستی اسرائیل را محکوم می‌کند و اسرائیل را به عنوان متجاوز و مهاجم نشان می‌دهد.

باید دید در قسمت‌های بعدی این سریال جنجالی چه اتفاقی می‌افتد و آیا منتقدان به این سریال نژادپرستی صهیونیست‌ها را در این فیلم خواهند دید و یا خیر.



[ سه شنبه 94/4/2 ] [ 1:14 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 989
بازدید دیروز: 1188
کل بازدیدها: 19792991

طلایه دار