سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ شبکه تلویزیونی المسیره در خبری فوری به نقل از منابع محلی گزارش داد، «علامه شیخ حسین عبدالباری العیدروس» خطیب و امام جمعه مسجد الحزم به شهادت رسید.

 

 

 

 

وی در منطقه شبام حضرموت با شلیک گلوله تروریست‌های القاعده به شهادت رسیده است.

منابع محلی گفتند دو فرد مسلح موتور سوار شیخ حسین ایدروس را دیشب هنگامی که برای نماز عشاء راهی مسجد بود ترور کردند.

شیخ حسین العیدروس موضع‌گیری‌های سرسختانه‌ای علیه عربستان داشت و همواره به وحدت بین یمنی‌ها دعوت می کرد.

اعضای القاعده قبلا بارها تلاش کرده بودند ایدروس را ترور کنند. او در منطقه از احترام زیادی برخوردار و به ظلم‌ستیزی معروف بود.

شیخ ایدروس به مدت دو سال در سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(ص) در صنعاء شرکت و در سخنانی بر اهمیت این میلاد به عنوان مناسبتی که همه مذاهب مختلف مسلمان را جمع می کند تأکید کرده بود.

«علامه عبد السلام الوجیه» از اعضای مجمع علمای یمن گفت: شیخ ایدروس به مثابه یک ملت بود. او میانه رو و اهل اعتدال بود. این ترور ادامه ترورهای علما و اندیشمندان اهل اعتدال و ادامه انفجارها و حملات در یمن است. همه اینها نتیجه اندیشه تکفیری است. این اندیشه دیگری را قبول ندارد و اصول اسلام را منحرف کرده و باعث شده است اسلام از دیدگاه دیگران دین وحشیگری و کشتار و خونریزی به نظر بیاید.

وی اظهار کرد: نخستین طرفهایی که از این ترور سود می‌برند کسانی هستند که طرح تجاوز به یمن را به اجرا در آوردند. آنها صاحبان طرح‌های ویرانگر هستند همان‌هایی که مساجد را منفجر و افراد را ترور می‌کنند.

عضو مجمع علمای یمن تاکید کرد: بدون تردید، شبکه القاعده شهید ایدروس و علمای امثال این شهید را مانعی بر سر راه خود می‌داند به همین سبب ترور اینگونه شخصیت‌ها را در استان حضرموت سرلوحه کار خود قرار داده است. بی شک استان حضرموت دیر یا زود القاعده را از خود طرد خواهد کرد. حضرموت سرزمین اهل صلح و اهل اعتدال است و با خشونت مخالفت می‌کند.

 

 


[ شنبه 94/3/30 ] [ 1:35 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 629
بازدید دیروز: 2043
کل بازدیدها: 19781565

طلایه دار