سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان روز گذشته در سالروز شهادت حضرت باب الحوائج امام موسی کاظم(ع) پیکر مطهر سه شهید دفاع مقدس را در سه منطقه لبنان تشییع کردند.

 

 

 

 

شهید مجاهد «باسل محمد بسما» با نام جهادی «ربیع»، شهید مجاهد «احمد توفیق الامین» و شهید مجاهد «علی حسن حمدان» با نام جهادی «نادر» سه رزمنده‌ای هستند که پیکر آنان روز گذشته بر روی دستان مردم شهیدپرور «عین بعال»، «بابلیه» و «کفرا» تشییع شد.

روستای عین بعال یکی از روستاهای شهر صور در جنوب لبنان روز گذشته شاهد برگزاری مراسم باشکوه وداع با یکی از رزمندگان حزب‌الله بود.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «باسل محمد بسما» با نام جهادی «ربیع» از مقابل منزلش آغاز شد و هزاران نفر از اهالی عین بعال پیکر این شهید را در تابوتی پیچیده در پرچم حزب‌الله تا گلزار شهدا تشییع کردند.

در مراسم تشییع پیکر این شهید والامقام، «سید نواف الموسوی» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان، «شیخ علی یاسین» رئیس علمای شهر صور، «سید احمد صفی الدین» مسئول حزب الله در جنوب لبنان، مسئولین شهری و منطقه‌ای جنوب لبنان، سران کشوری و لشکری، مقامات حزب‌الله و مقاومت اسلامی، شخصیت‌های دینی، سیاسی و اجتماعی، طرفداران مقاومت اسلامی و گروه پیشاهنگان امام مهدی(عج) حضور داشتند.

تشییع‌کنندگان در این مراسم با شعارهای «لبیک یا حسین (ع) و «لن تسبی زینب (ع) مرتین» (زینب (س) دوباره به اسارت نخواهد رفت) پیکر شهید هاشم احمد السید امین را تا روضة الزهراء تشییع کردند.

پیکر شهید باسل محمد بسما بر روی دوش تشییع کنندگان و با شعارهای زینبی و حسینی خیابان‌های عین بعال را پیمود و به گلزار شهدا رسید.

پس از ادای مراسم تکریم و قسم خوردن همرزمان شهید و اقامه نماز به امامت یکی از علمای منطقه عین بعال پیکر این شهید در جوار سایر شهدای حزب‌الله به خاک سپرده شد.

روستای بابلیه یکی روستاهای منطقه صیدا در جنوب لبنان نیز روز چهارشنبه صحنه برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری یکی دیگر از دلاورمردان حزب الله و مقاومت اسلامی لبنان بود.

حزب‌الله اعلام کرد که پیکر شهید مجاهد «احمد توفیق الامین» که در حین انجام دفاع مقدس به شهادت رسید در بابلیه برگزار شده است.

اهالی بابلیه در حالی که پرچم حزب‌الله و امل، تصاویری از رهبران حزب‌الله را در دست داشتند با شعار «لبیک یا زینب(س)» و «لبیک یا حسین (ع)» پیکر شهید احمد توفیق الامین را تشییع کردند.

آنان شعار می‌دادند: «لن تسبی زینب(ع) مرتین» «زینب(س) دوباره به اسارت نخواهد رفت.»

 

در این مراسم شخصیت‌های دینی، سیاسی و اجتماعی و نمایندگان حزب‌الله و جنبش امل و گروه پیشاهنگان امام مهدی(عج) حضور داشتند.

پیکر شهید احمد توفیق الامین طی مراسمی پس از ادای مراسم تکریم و قسم خوردن همرزمانش و اقامه نماز به امامت یکی از ائمه جماعات بابلیه در جوار سایر شهدای حزب‌الله آرام گرفت.

روستای کفرا یکی از روستاهای منطقه بنت جبیل در استان نبطیه واقع جنوب لبنان است.

«علی حسن حمدان» با نام جهادی «نادر» سومین رزمنده حزب‌الله است که روز گذشته تشییع شد. پیکر این شهید با حضور صدها تن از مردم روستای کفرا از مقابل منزلش تشییع و به سوی گلزار شهدا منتقل شد.

در این مراسم که «شیخ علی یاسین» رئیس علمای شهر صور نیز حضور داشت تشییع کنندگان در صفوفی منظم و باشکوه را که در حین انجام وظیفه جهادی در منطقه القلمون سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد تشییع کردند.

 

در این مراسم نیز مانند همیشه گروه پیشاهنگان حضرت مهدی(عج) با تصاویری از امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، رهبران شهید حزب‌الله و مقاومت اسلامی حضور داشتند و با شعارهای زینبی و حسینی و در تابوتی پیچیده در پرچم حزب‌الله پیکر شهید علی حسن حمدان بر روی دستان مردم شهیدپرور جنوب لبنان تشییع شد.

در ادامه تصاویر تشییع پیکر سه رزمنده مجاهد حزب الله را مشاهده می کنید.

تشییع پیکر شهید «باسل محمد بسما» با نام جهادی «ربیع» در روستای «عین بعال» : 

 

تشییع پیکر شهید  «احمد توفیق الامین» در روستای «بابلیه» :

 

تشییع پیکر شهید «علی حسن حمدان» با نام جهادی «نادر» در روستای «کفرا» :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ یکشنبه 94/2/27 ] [ 8:7 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 841
بازدید دیروز: 1622
کل بازدیدها: 19794465

طلایه دار