سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ رسانه‌های ترکیه روز شنبه مدعی شدند که جنگنده‌های اف-16 ترکیه یک فروند بالگرد جنگنده سوریه که حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بود، ساقط کردند.

 

 

 

شبکه خبری ان. تی. وی در خبری به نقل از مقام‌های آن کشور مدعی شده بود که یک فروند بالگرد جنگنده نیروی هوایی سوریه روز شنبه در منطقه دورسونلو– امک از توابع استان مرزی هاتای ترکیه مورد حمله جنگنده‌های اف-16 ترکیه قرار گرفت.

ترک‌ها مدعی شدند که جنگنده‌های اف-16 از پایگاهی در استان اضنا برخواسته و جلوی جنگنده سوری را گرفته و سرنگون کردند.

خبرگزاری آناتولی در خبر دیگری اعلام کرده بود، «احمد داوداوغلو» نخست وزیر ترکیه شنبه گفته که جنگنده‌های آن کشور یک بالگرد رزمی سوریه را به دلیل نقض حریم هوایی ترکیه ساقط کردند.

داوداوغلو مدعی شده، جنگنده‌های ترکیه ابتدا به بالگرد رزمی سوریه هشدار داده‌اند اما به دلیل آنکه حریم هوایی ترکیه را ترک نکرده است، ساقط شد.

نخست وزیر ترکیه سرنگون کردن این بالگرد را هشداری به بشار اسد رئیس جمهور سوریه توصیف کرد.

«عصمت یلماز» وزیر دفاع ترکیه نیز شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بالگرد رزمی سوریه به مدت پنج دقیقه حریم هوایی آن کشور را نقض کرده و سپس جنگنده‌های ترکیه آن را ساقط کردند.

تلویزیون سوریه ضمن رد این ادعا اعلام کرد که فقط یک فروند پهپاد قابل کنترل از راه دور آن کشور سرنگون شده است.

براساس این گزارش، در حالی که وزیر دفاع ترکیه مدعی شد یک بالگرد ارتش سوریه پس از ورود به حریم هوایی ترکیه سرنگون شده است، تلویزیون رسمی سوریه ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد آنچه سرنگون شد یک هواپیمای بدون خلبان بوده است.

تلویزیون سوریه به نقل از منابع نظامی این کشور اعلام کرد آنچه هدف جنگنده‌های اف-16 ترکیه قرار گرفت یک هواپیمای کوچک بدون خلبان بوده است و ادعای سرنگون شدن بالگرد ارتش سوریه نادرست است.

 

 


[ یکشنبه 94/2/27 ] [ 8:0 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 1367
بازدید دیروز: 1622
کل بازدیدها: 19794991

طلایه دار