سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ 19 نفر از 31 شیعه قوم هزاره که دو و نیم ماه پیش در زابل گروگان گرفته شده بودند، آزاد شده‌اند.

 

 

 

 

«سرور دانش» معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان در پیامی اعلام کرد: «پس از روز‌ها تحمل اسارت گروگان‌ها و نگرانی خانواده‌های آنان، اکنون خوشبختانه 19 تن از 31 نفر گروگان بر اثر تلاش‌های مستمر مقامات مسئول و نیروهای امنیتی کشور آزاد شده‌اند.»

«ظفر شریف» فرماندار جاغوری ولایت غزنی نیز تایید کرد که این 19 نفر با وساطت ریش‌سفیدان آزاد شد‌اند.

شریف وضع سلامت افراد آزاد شده را خوب توصیف کرد، اما از اظهار نظر درباره چگونگی آزادی آن‌ها خودداری کرد.

وی گفت که تلاش‌ها برای آزادی 12 گروگان باقیمانده جریان دارد.

پسر یکی دیگر از گروگان‌ها با ناراحتی گفت که در گفتگوی تلفنی با یکی از 19 نفر آزاد شده شنیده که پدرش در بین آن‌ها نیست.

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز اعلام کرد که دولت این کشور برای رهایی 19 گروگانی که از بند آدم‌ربایان آزاد شدند، پولی پرداخت نکرده است.

غنی که روز دوشنبه خبر آزادی این گروگان‌ها را اعلام می‌کرد، در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که دولت او، سیاست مبادله مجرمان با گروگان‌ها را دنبال نمی‌کند و در آینده نیز دست به چنین اقدامی نخواهد زد.

این 31 نفر که از شیعیان قوم هزاره هستند، روز چهارم اسفندماه سال گذشته زمانی که از هرات به سوی کابل سفر می‌کردند، در ولایت زابل از سوی افراد مسلح به گروگان گرفته شدند.

سرور دانش، معاون رئیس جمهوری گروگان‌گیران را «تروریست» خوانده و افزوده که همه مقام‌های دولتی دست به کار شدند و زیر فشار افکار عمومی و اعتراض‌های مدنی، کار سختی انجام دادند.

وی افزود: واقعیت این است که متاسفانه سروصداهای رسانه‌ای و غوغا به پا کردن در شبکه‌های اجتماعی در برخی از مراحل، به پروسه آزادسازی گروگان‌ها صدمه زد و این امر را به تاخیر انداخت. جلب توجه عمومی و ایجاد بلوا از اهداف اساسی تروریست‌ها است.

این گروگانگیری در رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و محافل مدنی بازتاب گسترده‌ای داشته و در چند هفته اخیر شماری از خانواده‌های این 31 گروگان در چادری در پارک زرنگار در مرکز شهر کابل به رسم اعتراض تحصن کردند.

معترضان دولت وحدت ملی را متهم به «سکوت» در برابر این گروگان گیری کردند و خواستار تلاش‌های بیشتر آن‌ها برای آزادی گروگان‌ها شدند.

 

 


[ سه شنبه 94/2/22 ] [ 7:22 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 762
بازدید دیروز: 445
کل بازدیدها: 19807464

طلایه دار