سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود درباره تحولات لبنان و منطقه گفت: رژیم سعودی چهل روز پیش جنگ خود را علیه یمن به اسم عملیات به اصطلاح طوفان قاطعیت اعلام و به صورت رسمی اهدافی را برای این جنگ مشخص کرد. سخنگوی ائتلاف، رسانه‌های سعودی و رسانه‌های وابسته به طوفان قاطعیت و مقامات سعودی در مراسم مختلف به این اهداف اشاره کردند. این ائتلاف متجاوز پس از بیست و شش روز از تجاوز و مشخصا در بیست و یکم آوریل از توقف عملیات طوفان قاطعیت خبر داد. این ائتلاف مدعی شد که توقف این تجاوز به دلیل محقق شدن همه اهداف خود بوده است و از آغاز عملیات جدید موسوم به بازگرداندن امید به ملت یمن خبر داد. برای این عملیات نیز اهداف مشخصی تعیین شده است. از زمان آغاز عملیات به اصطلاح بازگرداندن امید، تجاوز به یمن ادامه دارد. ما بار دیگر در برابر یک اقدام فریبکارانه و گمراه کننده بزرگی قرار داریم و می‌توان این فریبکاری بزرگ را از زمان پایان یافتن عملیات طوفان قاطعیت تا امروز مشاهده کرد. این فریبکاری بسیار بزرگ و خطرناک است.

 

 

 

دبیرکل حزب الله افزود: سعودی‌ها ادعا کردند که به همه اهداف خود در یمن رسیده‌اند. این بزرگ‌ترین فریبکاری است. سخنگوی رسمی ائتلاف، رسانه‌ها و مقامات سعودی و رسانه‌های عربی و نیروهای سیاسی، نویسندگان، روزنامه نگاران و همه از به اصطلاح پیروزی بزرگ سعودی‌ها در تجاوز بیست و شش روزه به یمن به نام عملیات طوفان قاطعیت شادی کردند که به همه اهداف خود رسیده است. امروز نیز به این مسئله در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس اشاره شده است.

وی ادامه داد: با تاسف شدید باید بگویم که رسانه‌های طرف مقابل سعودی و مشخصا رسانه‌هایی که هدف این تجاوز قرار گرفتند از امکانات عملیات طوفان قاطعیت برخوردار نیستند. آیا انسان می‌تواند این فریبکاری و تلاش‌های گمراه کننده را بپذیرد؟ تا زمانی که این عملیات به نام عربیت در حال انجام است، من به عنوان یک شهروند عرب این حق را برای خود قائل هستم تا بپرسم که این عملیات تا امروز و در این چهل روز تجاوز به چه اهدافی در یمن رسیده است؟ می‌خواهم یک هدف را بیان کنند در این تجاوز محقق شده است. آیا رژیم سعودی و متحدان این رژیم توانستند دولت ادعایی قانونی خود را به یمن بازگردانند؟ آیا توانستند منصور هادی را به عدن یا صنعا بازگردانند؟ آیا توانستند مانع از پیشروی‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور شوند؟ آیا توانستند تسلیحات جنبش انصارالله را مصادره کنند؟ آیا توانستند به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود برسند؟

نصرالله با بیان اینکه این تجاوز نتوانست به هیچ یک از اهداف خود برسد تاکید کرد: هدف واقعی این تجاوز تحمیل سلطه عربستان سعودی بر یمن بوده است و رژیم سعودی نتوانست سلطه خود را بر یمن تحمیل کند. سعودی‌ها نتوانستند سلطه ادعایی و توهمی ایران را در یمن از بین ببرند. درباره این فریبکاری می‌گویم که این ائتلاف یک هدف را بیان کند که در عملیات طوفان قاطعیت محقق شده است. ما در این عملیات شاهد شکست فاحش و روشن سعودی‌ها و پیروزی آشکار یمنی‌ها هستیم و دلیل اصلی شکست سعودی‌ها پس از یاری خداوند متعال، ثابت قدم بودن، مقاومت، شجاعت، یکپارچگی، ایستادگی و حمایت ملت یمن از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بوده است که اجازه نداد هیچ یک از اهداف عملیات طوفان قاطعیت محقق شود.

وی افزود: بخش دوم این عملیات موسوم به بازگرداندن امید است. در این مرحله نیز شاهد فریبکاری دیگری هستیم و می‌خواهند شکست و ناتوانی مرحله نخست این عملیات را تحت الشعاع قرار دهند.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه گفت: رژیم سعودی و حامیان این رژیم به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند به اهداف خود در یمن برسند. آنان اهداف بزرگی را برای تجاوز خود در یمن ترسیم کرده بودند که عملی شدن آن به جنگ طولانی و شاید عملیات زمینی گسترده نیازمند است این در حالی است که آنان جسارت آغاز عملیات زمینی گسترده را ندارند و به دنبال جذب نیروهایی از خارج هستند و امروز نیز گفته شده است برخی از نظامیان سنگالی می‌خواهند همراه سعودی‌ها در این تجاوز شوند. بنابراین برای عملیات بازگرداندن امید نیز اهداف کوچک تری را مشخص کردند که بتوانند محقق کنند. به روشنی این فریبکاری را مشاهده می‌کنیم. آنان اسم عملیات و این تجاوز را از طوفان قاطعیت به بازگرداندن امید تغییر دادند و مدعی شدند که اهداف عملیات طوفان قاطعیت محقق شده است و اهداف کوچک تری برای عملیات بازگرداندن امید ترسیم کردند تا با شکست دیگری روبرو نشوند. در بیانیه آغاز عملیات بازگرداندن امید گفته شده است که تلاش می‌شود روند سیاسی در یمن بر اساس قطعنامه شورای امنیت، طرح شورای همکاری خلیج فارس و مصوبات کنفرانس گفتگوی ملی یمن از سرگرفته شود. دوم اینکه حمایت از غیرنظامیان ادامه خواهد یافت. سوم اینکه مبارزه با تروریسم ادامه پیدا می‌کند. چهارم اینکه روند خروج اتباع کشورهای خارجی تسهیل می‌شود، کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به مناطق آسیب دیده یمن افزایش می‌یابد و شرایط برای تلاش‌های بین المللی جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن فراهم می‌شود. پنجم اینکه با تحرکات و اقدامات شبه نظامیان حوثی‌ها و متحدان آنان مقابله خواهد شد و اجازه داده نمی‌شود آنان از تسلیحات به غارت رفته از پادگان‌ها و کمک‌های نظامی قاچاق خارجی استفاده کنند. ششم اینکه از طریق همکاری بین المللی تلاش می‌شود تا سلاح از طریق حریم هوایی، زمینی و دریایی در اختیار شبه نظامیان حوثی‌ها قرار نگیرد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: این‌‌ همان اهداف عملیات طوفان قاطعیت بوده که اعلام شده است. سعودی‌ها در اعلام این اهداف صادق نبوده‌اند چرا که هدف واقعی آنان سیطره بر یمن و بازگرداندن این کشور به سلطه آمریکا و عربستان سعودی است و امروز بیش از هر زمان دیگری مشخص شده است که سعودی‌ها که نتوانستند سلطه خود را به یمن بازگردانند، به تلاش‌های خود برای تخریب یمن ادامه می‌دهند. فریبکاری سوم در این تجاوز درباره روند عملی اهداف عملیات بازگرداندن امید است. سعودی‌ها ادعا می‌کنند که هدف از این عملیات برای حمایت از غیرنظامیان است. از زمان آغاز عملیات بازگرداندن امید تا امروز حملات هوایی با تمام اشکال خود خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی را به مانند مرحله عملیات طوفان قاطعیت هدف قرار می‌دهد. حمایت از غیرنظامیان به معنای کشتار بیشتر آنان است.

وی بیان داشت: مسئله خطرناک اینکه از تسلیحات ممنوعه بین المللی در این تجاوز استفاده شده است و برخی از سازمان‌های بین المللی به استفاده سعودی‌ها از بمب‌های خوشه‌ای در این تجاوز اشاره کرده‌اند. این بمب‌ها برای غیرنظامیان بسیار خطرناک است و ما در لبنان پس از تجاوز تابستان سال 2006 با این تجربه روبرو بودیم و همچنان با مشکلاتی در این زمینه روبرو هستیم. مقابله با تروریسم نیز یکی از اهداف عملیات بازگرداندن امید بوده است. نتیجه این عملیات ارسال سلاح برای القاعده و متحد شدن با القاعده و شبه نظامیان منصور هادی بوده و القاعده توانسته است بر مناطق بیشتری از یمن سیطره یابد. 

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه نیروهای ائتلاف مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را هدف قرار می‌دهند تا به سوی مواضع القاعده پیشروی نداشته باشند اضافه کرد: سعودی‌ها ادعا می‌کنند در عملیات بازگرداندن امید کمک‌های بشردوستانه به یمن افزایش می‌یابد ولی آنچه که رخ داده این است که سعودی‌ها اجازه نمی‌دهند هیچ کمک بشردوستانه خارجی وارد یمن شود. بد‌تر از اینکه فرودگاه‌های یمن به ویژه فرودگاه صنعا را بمباران می‌کنند و بهترین مثال در این زمینه هدف قرار دادن باند فرودگاه صنعا برای جلوگیری از فرود یک هواپیمای غیرنظامی ایرانی بوده است تا اجازه ندهند کمک‌های بشردوستانه این کشور وارد صنعا شود. سعودی‌ها با بمباران کردن فرودگاه‌ها از افزایش کمک‌های بشردوستانه به یمن خبر می‌دهند. سعودی‌ها می‌گویند تسریع از سرگیری روند سیاسی در یمن یکی دیگر از اهداف عملیات طوفان قاطعیت است. آنچه که تا امروز رخ داده است باعث پیچیده‌تر شدن روند سیاسی یمن و دور شدن گروه‌ها از گفتگوهای سیاسی شده است.

وی تاکید کرد: گروه‌های ملی و اسلامی در یمن مخالف برگزاری گفتگو‌ها در یک کشور متجاوز هستند ولی عربستان سعودی به منصور هادی دستور داد تا درخواست برگزاری کنفرانس گفتگو‌ها را در ریاض مطرح کند. هدف از این اقدام سعودی‌ها نیز به معنای آن است که نمی‌خواهند این گفتگو‌ها آغاز شود. بنابراین شاهد پیچیده‌تر شدن روند سیاسی یمن و تعطیل گفتگو‌ها هستیم.

سید حسن نصرالله فریبکاری چهارم در این تجاوز را اینگونه بیان کرد: سعودی‌ها می‌خواهند برای جهان این مسئله را القاء کنند که جنگ را علیه یمن متوقف کرده‌اند و آنچه را که اکنون انجام می‌دهند در چارچوب اهداف محدود است. این اقدام سعودی‌ها یک فریبکاری و دروغ بزرگ است. جنگ در دوره عملیات بازگرداندن امید به مانند جنگ مرحله طوفان قاطعیت بوده و در طول این چهل روز از این تجاوز هیچ تغییری نکرده است و حتی می‌توان گفت این تجاوز شدید‌تر، گسترده‌تر و جنایتکارانه‌تر شده است. امروز بیش از هر زمان دیگری اهداف این تجاوز و این مسئله مشخص شده است و ملت، ارتش و نیروهای ملی یمن مخالف تسلیم شدن در برابر عربستان سعودی هستند و بر حفظ حاکمیت، آزادی و استقلال و مقابله با این تجاوز اصرار دارند. ما در طول این چهل روز هیچ نشانه شکستی را در ملت یمن مشاهده نمی‌کنیم و ارتش، کمیته‌های مردمی و قبائل یمن توانستند در مناطق مرزی ابتکار عمل را به دست بگیرند و به پیشروی‌های می‌دانی خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: اینکه جنگنده‌های سعودی در یک ساعت یکصد و بیست بار به یک منطقه مشخص از عدن حمله می‌کنند به معنای پیشروی نیروهای یمنی است. بنابراین یمنی‌ها اراده قاطعی مبنی بر تسلیم نشدن در برابر سعودی‌ها دارند. از سوی دیگر ملت‌ها به ویژه‌های ملت‌های منطقه ما در برابر مقابله این تجاوز در سطح بشردوستانه مسئولیت‌هایی دارند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: سعودی‌ها یک محاصره دریایی، هوایی و زمینی بر ملت یمن تحمیل کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند مواد غذایی، دارویی، پزشکی و سوخت وارد یمن شود و همچنین اجازه نمی‌دهند این کمک‌های دارویی و غذایی در داخل یمن توزیع شود و همه انبارهای دارویی و غذایی را بمباران می‌کنند. سازمان‌های بین المللی از وضع انسانی خطرناک و فاجعه بار در یمن سخن می‌گویند. شکی در این نیست که این محاصره تاثیری بر اراده یمنی‌ها ندارد ولی باید جهان به مسئولیت‌های خود واقف باشد. من به متجاوزان می‌گویم که راهبرد آنان برای اعمال فشار بر نیروهای مقاومت در یمن و کشتار زنان و کودکان و ویران کردن خانه‌های این کشور یک راهبرد شکست خورده است. به متجاوزان می‌گویم که تجربه ویتنام، غزه، لبنان را مشاهده کنند. اسرائیل در تمامی جنگ‌های خود غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و همچنان محاصره نوار غزه ادامه دارد. در جنگ سی و سه روزه لبنان، اسرائیل لبنان را محاصره کرد و همه چیز را هدف قرار داد ولی این تجاوز نتوانست خللی در نیروهای مقاومت ایجاد کند و نتوانست باعث تضعیف نیروهای مقاومت شود و حتی باعث تقویت عزم و اراده آنان شده است. پیام من به متجاوزان این است که همه اقدامات ضد بشری آنان نمی‌تواند در این معادله درگیری تغییراتی ایجاد نمی‌کند بلکه باعث بی‌آبروی بیشتر این متجاوزان و تقویت باور یمنی‌ها مبنی بر متجاوز و ظالم بودن متجاوزان و همچنین باعث حمایت بیشتر یمنی‌ها از نیروهای مبارز این کشور می‌شود که در دفاع از حاکمیت، استقلال و عزت و کرامت این کشور می‌جنگند. بنابراین باید جهان به مسئولیت‌های خود در این زمینه واقف باشد. باید کشورهای جهان به ویژه کشورهای عربی و اسلامی تلاش کنند تا محاصره ملت یمن برداشته شود و کمک‌های غذایی و دارویی به این کشور ارسال شود و تلاش‌هایی در شورای امنیت و دیگر نهادهای بین المللی داشته باشند. من از همه می‌خواهم در این زمینه به مسئولیت‌های خود واقف باشند. با وجود وضع فاجعه بار انسانی در یمن ولی شاهد فداکاری‌ها، ایثار و ثابت قدم بودن بیشتر ملت یمن هستیم و شکی در این نیست که این سیاست و راهبرد متجاوزان قادر نیست هیچ ملتی را شکست دهد.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش درباره تحولات عراق گفت: بعد از سلطه داعش بر موصل و تعدادی از استان‌های عراق در چند ماه قبل و همچنین تهدید دیگر استان‌ها و کشورهای منطقه نظیر اردن، عربستان سعودی و کویت و غیره، اعلام شد که ائتلافی بین المللی به رهبری آمریکا برای مقابله با داعش شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر به یاد داشته باشید من در یک مراسم جشنی از همین صفحه تلویزیون گفتم آمریکا در جنگ با داعش و مقابله با آن جدی نیست و این موضوع زمان زیادی به طول خواهد کشید و آمریکا شتابی برای این تقابل نخواهد داشت و از خطر و تهدید داعش بهره برداری خواهد کرد و آن را در جهت تحقق طرح‌ها و برنامه‌های خود در منطقه به کار خواهد گرفت. من در آن موقع گفتم طرح آمریکا در عراق و منطقه، تقسیم و تجزیه کشور‌ها است. این سخنان کاملا واضح است. تقسیم این کشور‌ها بر اساس طائفه‌گری و ‌نژاد خواهد بود. مثلا در عراق بر اساس عرب و کرد و در بین خود عرب‌ها اهل سنت و تشیع.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: یعنی باید اینگونه تصور کنید که همه کشورهای ایجاد شده، ضعیف هستند و به شکلی مبهم تقسیم شده‌اند که در میان آن‌ها جنگ وجود دارد. یعنی کشورهایی متنازع که ما مشاهده خواهیم کرد جنگهای داخلی برای صد‌ها سال میان آن‌ها به نوعی مشروعیت پیدا خواهد کرد. این چیزی است که آمریکا و اسرائیل برای ما و ملت ما و کشور‌ها و دولت‌هایمان می‌خواهند. این‌ها چیزهایی بود که ما در ابتدای حوادث داعش و موصل به آن‌ها اشاره کردیم. امروز آمریکایی‌ها پرده از مقاصد و نیت‌های خود برداشته‌اند. امروزه طرح‌ها را در دست دارند و فقط دنبال اجرای آن هستند. 
وی با هشدار نسبت به تجزیه عراق به کشورهای هم‌پیمان آمریکا نیز نسبت به عواقب این اقدام هشدار داد و گفت: آن‌ها به سمت تقسیم عراق می‌روند و پس از آن تجزیه سوریه، یمن و کشورهای دیگر را نیز دنبال خواهند کرد. ما باید اینجا هشدار دهیم حتی به کشورهایی که با آمریکا توطئه چینی کردند که تقسیم سوریه، عراق یا یمن قطعا گریبانگیر خود آن‌ها نیز خواهد شد و در راس این کشور‌ها باید به کشور عربستان سعودی اشاره کنم. به همین خاطر نسل ما نباید در خصوص این مساله ساکت بنشیند. نگاه کنید به گذشته منطقه، اگر باندهای یهودی بر فلسطین سلطه نمی‌یافتند وضع اکنون اینگونه نبود.

سید حسن نصرالله همچنین با اشاره به جنگ روانی گسترده علیه نظام سوریه تاکید کرد حزب الله و محور مقاومت به حمایت از نظام سوریه ادامه خواهد داد.

وی گفت: در مسئله تحولات سوریه، سوری‌ها، لبنانی‌ها و ساکنان این منطقه اخیرا و پس از سقوط شهر جسرالشغور در استان ادلب سوریه توسط گروه‌های مسلح با موجی از شایعات و فشارهای رسانه‌ای روبرو هستند و می‌توان این فشارهای رسانه‌ای را در رسانه‌های مختلف دیداری و نوشتاری و پایگاه‌های اینترنتی مشاهده کرد و همه این نوع فشارهای رسانه‌ای یک جنگ رسانه‌ای بی‌هدف است و سالهای طولانی است که در اتاق عملیات سیاه، جنگ روانی برای کشورهای منطقه اداره و از هر فرصت و حادثه‌ای استفاده می‌شود تا موجی از جنگ روانی علیه مردم به راه افتاد. پس از این شایعات، برخی از رسانه‌ها بر ابعاد فرقه‌ای تحولات سوریه متمرکز شدند و هدف این جنگ روانی این بوده است که سقوط ادلب و شهر جسرالشغور به معنای این بوده که کار نظام سوریه تمام است و نظام سوریه روزهای آخر خود را سپری می‌کند.

وی تصریح کرد: برخی از رسانه‌ها در چارچوب این جنگ روانی گفتند متحدان سوریه از نظام سوریه دست کشیده‌اند و مدعی شدند ایران نظام سوریه را به مسئله هسته‌ای خود فروخته است و روسیه نظام سوریه را‌‌ رها کرده است. همچنین دروغ‌هایی درباره اوضاع داخلی سوریه منتشر کردند و مدعی شدند اوضاع این کشور دشوار است و مردم به دنبال فرار هستند بنابراین تصویر عجیبی از سوریه ارائه می‌کنند.

نصرالله افزود: یکی از دروغ‌های آنان این است که مناطق ساحلی سوریه در آستانه سقوط قرار دارد و شمار زیادی از علوی‌های سوریه از مناطق ساحلی این کشور به مرزهای لبنان هجوم آورده‌اند و اینکه دولت لبنان مانع از ورود آنان می‌شود و ادعا کردند حزب الله لبنان بر دولت این کشور اعمال فشار کرده است تا اجازه دهد این علوی‌ها وارد لبنان شوند. این دروغ‌ها پوچ است. همچنین این شایعه را مطرح کردند نظام سوریه از علوی‌های دمشق و مناطق دیگر خواسته است که خانه و کاشانه خود را‌‌ رها کنند. این شایعات بی‌پایه و اساس است. ما امروز در برابر یک جنگ روانی قرار داریم که می‌خواهد به عزم، اراده و مقاومت سوری‌ها آسیب بزند. یکی دیگر از اهداف این شایعات و دروغ‌پردازی‌ها برای تحت الشعاع قرار دادن ناتوانی در جنگ تحمیلی بین المللی چهار ساله بر ملت سوریه است. در برخی از موارد ممکن است این شایعات به نتیجه برسد و این مسئله را درباره داعش و در استان‌های موصل و صلاح الدین شاهد بودیم. در درجه نخست نباید هیچ فردی به این شایعات و جنگ روانی توجه داشته باشد و همه به ویژه لبنانی‌ها و سوری‌ها درک کنند همه این دروغ‌پردازی و شایعات بخشی از جنگ روانی است و مسئله جدیدی نیست و در چهار سال گذشته شاهد بیان این شایعات هستیم.

وی بیان داشت: زمانی که چهار سال پیش این شایعات را می‌شنیدیم اوضاع سوریه و درگیری‌ها در اطراف دمشق و حلب دشوار و بد‌تر از شرایط کنونی بود ولی امروز اوضاع داخلی سوریه و شرایط منطقه‌ای و بین المللی تغییرات زیادی داشته است که باعث می‌شود اعتنایی به این شایعات یا پیش بینی‌ها نداشته باشیم.

سید حسن نصرالله افزود: شایعاتی نیز درباره حزب الله لبنان مطرح کردند. به ملت عزیز سوریه می‌گویم که تحولات میدانی هر گونه باشد در کنار ملت سوریه هستیم و باقی خواهیم ماند و آنجا که باید حضور می‌یافتیم، حضور یافتیم و آنجا که باید حضور پیدا کنیم، حضور پیدا خواهیم کرد. اخیرا نیز به اماکنی وارد شدیم که در سالهای گذشته وارد آن نشده بودیم. ما بر این باوریم که جنگ کنونی در سوریه تنها متعلق به مردم این کشور نیست و از زمان ورود به این جنگ بر اساس مسائل عاطفی، شخصی، حزبی و فرقه‌ای وارد این جنگ نشدیم و بر اساس یک تشخیص درست وارد آن شدیم و همه شواهد تشخیص و درک ما را از تحولات سوریه تایید می‌کند. دفاع از سوریه به معنای دفاع از لبنان، فلسطین و کل منطقه است. بنابراین باید کینه توزی کنار گذاشته شود و همه به روشنی به این مسئله توجه داشته باشیم در صورتی که گروه‌های مسلح بتوانند بر سوریه سیطره یابند چه سرنوشتی در انتظار ملت‌های سوریه، لبنان و منطقه خواهد بود. می‌توان با نگاهی به منطقه به پاسخ به این پرسش رسید. ما به مسئولیت‌های خود عمل خواهیم کرد.

دبیرکل حزب الله سپس در اشاره به تحولات لبنان گفت: دولت لبنان در حل مشکل گروه‌های تروریستی در سلسله جبال شرقی و قلمون ناتوان است و ما برای کمک به دولت در راستای حل این مشکل آماده‌ایم. ما تا کنون بیانیه‌ای در باره عملیات بعدی بر ضد گروه‌های مسلح صادر نکرده‌ایم و البته آمادگی‌ها و نشانه‌هایی وجود دارد که مردم از آن مطلع شدند، اما از طرف ما چیزی اعلام نشده است. اینکه ما وارد عمل شویم و مشکل را حل کنیم، قطعی است اما زمان و مکان آن هنوز اعلام نشده است. هنوز ما بیانیه رسمی صادر نکردیم اما زمانی که عملیات آغاز شود خود بازگوی مسئله خواهد بود و رسانه‌ها از آن مطلع خواهند شد و زمان و مکان آن را اعلام خواهند کرد، اما ما آن را اعلام نمی‌کنیم.

نصرالله در پایان تصریح کرد: اگر می‌خواستیم منتظر اجماع نظر لبنانی‌ها باشیم، اکنون گروههای مسلح داخل لبنان می‌بودند از این رو ما برای حل این مشکل خواهیم رفت و به کسانی که این پرسش را مطرح خواهند کرد که چه کسی به شما این وظیفه را محول کرده؛ می‌گویم: این یک تکلیف انسانی و اخلاقی و دینی است و کسی که از این وظیفه کوتاهی کند و قادر باشد کاری برای حل آن انجام دهد اما دست به این کار نزند، مقصر است. ولی ما حاضریم از خون خود هزینه کنیم تا دیگران با امنیت زندگی کنند.

 


[ چهارشنبه 94/2/16 ] [ 7:45 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 1264
بازدید دیروز: 445
کل بازدیدها: 19807966

طلایه دار