سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ شبکه المیادین از سیطره ارتش سوریه بر منطقه میدعا و مزارع اطراف آن در غوطه شرقی دمشق خبر داد.

 

 

 

براساس این گزارش، ارتش سوریه به همراه رزمندگان حزب‌الله لبنان توانستند شهرک میدعا که در بخش شرقی شهر دمشق قرار دارد مسلط شوند.

شهرک میدعا از مهم‌ترین پایگاه‌های نیروهای تروریستی «جیش الاسلام» محسوب می‌شود که بخشی از شهر دوما واقع در غوطه شرقی و در بین دو منطقه «عدرا» و «النشابیه» است.

براساس گزارش المیادین؛ تسلط ارتش سوریه بر منطقه میدعا از این جهت مهم است که افراد مسلح دیگر قادر به تردد میان ریف دمشق و کشورهای همجوار (از جمله اردن) نیستند.

این منطقه اگرچه کوچک است اما به علت مسائل جغرافیایی و وجود گذرگاه‌های حساس اهمیت زیادی دارد.

درگیری‌ها در غوطه شرقی در ماه‌های گذشته فروکش کرده بود و این عملیات نظامی حاکی از آن است که ارتش سوریه سعی دارد امنیت بیشتری را در این منطقه ایجاد کند و از ورود سلاح و افراد مسلح به منطقه بادیه و همچنین ورود آن‌ها از کشورهای مجاور به سمت غوطه شرقی و دمشق جلوگیری کند. 

ارتش سوریه بعد از سیطره کامل بر شهرک راهبردی میدعا و قطع ارتباط گروه‌های تروریستی تکفیری با اردن برای یورش به مواضع و اردوگاه اصلی این گروه‌ها در منطقه دوما آماده می‌شود.

یک افسر ارتش سوریه در شهرک آزاد شده میدعا، عملیات دیروز ارتش را که باعث غافلگیری تروریست‌های مسلح تکفیری شد، کاملا موفقیت آمیز خواند و تاکید کرد که شهرک راهبردی میدعا بعداز چندین کمین محکم و عملیات ویژه نیروهای ارتش سوریه در چند هفته گذشته آزاد شد و خسارت‌های سنگینی به تروریست‌های مسلح وارد شده و امروز منطقه در سیطره کامل ارتش است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه‌های گذشته که از رفتار تروریست‌های تکفیری هنگام شکست و فرار داریم، بلافاصله عملیات جست‌و‌جو برای کشف مین‌ها و بمب‌های کار گذاشته شده و تله‌های انفجاری شروع شد و این عملیات همچنان ادامه دارد.

این افسر ارتش سوریه تاکید کرد: ارتش سوریه درصدد است تا با تقویت مواضع خود در منطقه، عملیات یورش به سوی شهر دوما را که عمق راهبردی و اردوگاه اصلی تروریست‌های مسلح در غوطه شرقی است، آغاز کند.

گروه‌های تروریستی تکفیری بعداز ناامیدی از اشغال دو باره شهرک میدعا و شکست ضد حمله‌های آن‌ها، تیم‌های رسانه‌ای را که برای پوشش آزادسازی شهرک میدعا در منطقه حضور داشتند، هدف گرفتند.

براساس این گزارش، کریم الشیبانی خبرنگار تلویزیون رسمی سوریه در اثر این حمله از ناحیه ساق پا به طور سطحی زخمی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ دوشنبه 94/2/14 ] [ 8:54 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 1437
بازدید دیروز: 445
کل بازدیدها: 19808139

طلایه دار