سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ ارتش و پلیس فیلیپین در عملیات مشترکی یکی از بنیانگذاران گروه غیرقانونی جنگجویان بانگسامورو (بیف) که با گروه تروریستی داعش متحد است و پنج شورشی دیگر را بازداشت کردند.

 

 

 

 

 

جنگجویان گروه بانگسامورو (بیف) شاخه‌ای منشعب از جنبش آزادیخواه اسلامی (ملیف) است که با مذاکرات صلح با دولت فیلیپین مخالف می‌باشد و وعده داده تا تشکیل یک دولت به اصطلاح اسلامی مستقل دست از مبارزه برنخواهند داشت.

بیف با گروه تروریستی ابوسیاف که از شاخه‌های القاعده است در ارتباط بوده و هر دو گروه با در اختیار داشتن نیروهای تندرو اقدامات تروریستی گسترده‌ای در فیلیپین انجام می‌دهند.

گروه تروریستی ابوسیاف و جنگجویان گروه بانگسامورو (بیف) چندی پیش با انتشار ویدئوهایی در فضای مجازی از گروه تروریستی داعش حمایت کردند که باعث نگرانی مقامات امنیتی فیلیپین شد.

به نوشته روز سه شنبه تارنمای روزنامه فیل استار، «محمدعلی تامباکو» و پنج شورشی دیگر یکشنبه شب در میندانائو دستگیر شدند.

محمدعلی تامباکو یک گروه تندرو ضربت به نام عدالت برای جنبش اسلامی راه اندازی کرده است.

گفته می‌شود افراد بازداشت شده از نیروهایی بوده‌اند که پنجم بهمن ماه امسال در عملیاتی 44 کماندوی پلیس فیلیپین را کشتند و با واکنش‌های زیادی مواجه شد.

پلیس فیلیپین این عملیات را براساس اطلاعات آمریکایی‌ها برای دستگیری دو تروریست تحت تعقیب واشنگتن راه اندازی کرد که منجر به کشته شدن یک تروریست مالزیایی شد.

فیلیپین معتقد است گروه تامباکو که مخالف مذاکرات صلح جنبش استقلال طلب اسلامی مورو با دولت فیلیپین است عبدالباسط عثمان، یک بمب گذار تحت تعقیب آمریکا را که در عملیات بهمن ماه پلیس گریخت، پناه داده است.

روند صلح جنبش استقلال طلب اسلامی مورو با دولت فیلیپین پس از کشته شدن 44 کماندوی پلیس با خطر مواجه شد و مخالفان، بنینگو آکینو رئیس جمهور فیلیپین را برای پایان مذاکرات صلح تحت فشار گذاشتند.

آکینو به رغم برخی سوء ظن‌ها پس از کشته شدن 44 کماندو پلیس این کشور، مقابل مخالفان پیمان صلح بانگسامارو ایستاد و بر تشکیل منطقه خودمختار مسلمان نشین در جنوب فیلیپین در چارچوب پیمان صلح با جبهه آزادیبخش اسلامی مورو تاکید کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ سه شنبه 93/12/26 ] [ 7:10 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 709
بازدید دیروز: 4859
کل بازدیدها: 19790706

طلایه دار