سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ پس از دو روز از نبردهای سنگین، اولین گروه از ارتش سوریه وارد شهرهای شیعه نشین نبل و الزهراء واقع در 20 کیلومتری شمال شهر حلب شدند.

 

 

 

به این ترتیب، این دو شهر که بیش از دو سال و نیم در محاصره گروه‌های تروریستی تکفیری بود، از این محاصره رهایی یافت.

برپایه این گزارش، هم اکنون درگیری‌های سنگینی میان میان نیروهای ارتش و نیروهای مقاومت مردمی از یک طرف و عناصر مسلح وابسته به گروههای تروریستی تکفیری در شهرهای حردتنین و رتیان که تنها سه کیلومتر با شهرهای نبل و الزهراء فاصله دارند، در جریان است.

همچنین منابع محلی خبر دادند: ارتش جاده حلب به مرزهای ترکیه زیر سیطره آتشباری خود برده و گروه‌های تروریستی در اقدامی تلافی جویانه مناطق مسکونی را هدف حملات خمپاره‌ای خودشان قرار دادند.

 

گفته می‌شود، پس از اینکه استحکامات تروریست‌ها در مناطق شمال استان حلب به شدت ضربه دید و تعداد زیادی از آنان به هلاکت رسیدند، یک گروه تروریستی پانصد نفره از مرزهای ترکیه وارد خاک سوریه شدند و به شهر حردتنین رسیدند.

البته همزمان با عملیات وسیع ارتش سوریه در شمال استان حلب، گروه‌های دیگری از ارتش سوریه عملیاتی ضربتی علیه گروه‌های تروریستی در مناطق لیرمون، شیحان، بستان القصر و راشدین شهر حلب انجام دادند.

تسلط بر دو شهر نبل و الزهراء، در ریف شمالی حلب از جهات بسیاری برای طرف‌های درگیر در سوریه برخوردار است.

 

کسانی‌که روند محاصره دو شهرک نبل و الزهراء را دنبال می‌کنند، به راحتی می‌توانند به دو نکته پی ببرند، اول ماهیت، تعداد، نقشه‌ها و سلاح‌های مورد استفاده گروه‌های مسلحی که این دو شهرک را به محاصره خود درآورده‌اند و عمدتا در دو گروه تروریستی جبهة النصرة و ارتش مهاجرین و انصار ‌ خلاصه می‌‌شوند و دیگری مقاومت، ایستادگی و از خودگذشتگی اهالی این دو شهرک است که بیش از دو سال و نیم است که از مناطق خود در قبال حملات سخت و گسترده تروریست‌های تکفیری دفاع می‌کنند.

در پاسخ به این سوال که چرا تصرف این دو شهرک برای گروه‌های مسلح تروریستی حائز اهمیت بسیار بود، باید تاکید کرد که نبل و الزهراء همواره تامین کننده نیروی انسانی برای عملیات‌های ارتش سوریه در شهر و استان حلب در قالب نیروهای داوطلب دفاع بودند.

به همین دلیل گروه‌های تروریستی و بویژه گروه‌های تکفیری که فعالیت گسترده‌ای در مناطق شمالی سوریه دارند، تصرف نبل و الزهراء و به تبع آن قتل عام اهالی آن، تاثیر روحی و معنوی بسیاری بر نیروی انسانی حاضر در محورهای مختلف عملیاتی شمال داشت.

نبل و الزهراء به این جهت که روی منطقه مرتفع استراتژیکی واقع شده‌اند بر اغلب مناطق ریف حلب و شهر حلب اشراف دارند و گستره این تاثیرگذاری تا مناطق مرزی ترکیه کشیده می‌شود.


[ چهارشنبه 93/11/29 ] [ 7:2 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 188
بازدید دیروز: 445
کل بازدیدها: 19806890

طلایه دار