سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «تونی بلر» نخست وزیر پشین انگلستان که جنگ علیه عراق را در سال 2003 هدایت می‌کرد به عنوان نماینده کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه(!) روز یکشنبه وارد نوار غزه شد.

 

 

 

منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند تونی بلر پیشین انگلیس به منظور دیدار با وزرای دولت وفاق ملی فلسطین از طریق گذرگاه مرزی بیت حانون (اریز) در شمال غزه وارد این منطقه شد.

منابع آگاه افزودند بلر به محض ورود به غزه به مقر دولت در غرب این شهر رفت تا با وزرای دولت وحدت ملی فلسطین درباره مسایل داخلی فلسطین از جمله تحولات غزه گفتگو کند.

بلر در دیدار با خانواده‌های فلسطینی که هنوز در یکی از مدارس سازمان ملل متحد ساکن هستند گفت: تلاش‌ها برای بازسازی غزه کند شده است و برخی کشورهای کمک کننده به تعهدات مالی خود در این زمینه عمل نکرده‌اند.

نخست وزیر پیشین انگلیس تعلل در بازسازی غزه را یک «جنایت» دانست و ادامه داد: جهان نوار غزه را تنها گذاشته است.

سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه اعضای کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه هستند که برای حل مناقشه فلسطین تلاش می‌کند.

پس از پایان تهاجم 51 روزه ارتش اسرائیل به نوار غزه در اواخر اوت گذشته، شماری از مسئولان بین المللی از جمله‌ «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد و وزرای خارجه کشورهای اروپایی به نوار غزه سفر کردند.

«تونی بلر» که در پی همدستی با «جرج بوش» رئیس جمهور سابق آمریکا لندن را به سمت جنگ علیه عراق در سال 2003 میلادی هدایت کرد به یک «جنایتکار جنگی» متهم شده است.

انتظار می‌رود خبر احتمال روبرو شدن بلر با اتهامات جنگی پس از انتشار گزارش کمیته تحقیق موسوم به گزارش "چیلکوت" درباره نقش انگلیس در تهاجم به عراق اعلان شود.

این در حالی است که برخی تحلیلگران بر این باورند این موضوع به دلیل تاخیر عمدی در انتشار این گزارش، اهمیت خود را از دست داده است.

گفتنی است تونی بلر در جریان جنگ 51 روزه و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که 2164 شهید برجای گذاشت به جای اینکه سعی کند آرامش را بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها برقرار کند سرگرم مراسم جشن زادروز همسرش «شری» بود. مراسم جشنی که حدود 6 میلیون پوند هزینه شد و وی غزه و مردمانش را از یاد برد.

 

 

 

 


[ دوشنبه 93/11/27 ] [ 6:43 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 1567
بازدید دیروز: 1622
کل بازدیدها: 19795191

طلایه دار