سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ با آزاد شدن شهر کوبانی (عین العرب) در شمال سوریه از وجود تروریست‌های تکفیری داعش، دهها تن از ساکنان آواره این شهر که به استان شانلی‌ اورفه ترکیه پناهنده شده بودند به خانه و کاشانه خود بازگشتند.

 

 

 

 

شهر کُردنشین کوبانی بعد از چهار ماه درگیری خونین با تروریست‌های داعش توسط مدافعان کُرد آزاد شد مردم کم کم در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند. هرچند شهری که آوارگان می‌خواهند به آن برگردند دیگر شبیه شهر نیست و تقریبا همه آن نابود شده است.

در جای جای شهر کوبانی خرابی و آوار دیده می‌شود و بعد از نبرد شدید کرد‌ها با تروریست‌های داعش، شهر به تلی از آوار تبدیل شده است.

«مراد قاراییلان» فرمانده شاخه نظامی کنگره جوامع کرد، در اظهاراتی با اشاره به اینکه در جنگ کوبانی بیش از 400 کشته و بیش از 1300 زخمی دادیم، عنوان کرد: یک جنگ بزرگ و قهرمانانه را به پایان رساندیم.

وی در اظهارات خود به صورت رسمی به مردم کوبانی پناهنده در ترکیه و عراق اعلام کرد: به شهر خود بازگشته و بازسازی را شروع کنید، بیاید روستاهای خود را دوباره و از نو بسازید به خصوص برای جوانان کوبانی دیگر جایز نیست که در ترکیه و یا عراق بمانند. به خاک خود بازگردید و زندگی خود را در آنجا بنا کنید. در کوبانی برای بازسازی این شهر به تعداد زیادی نیرو نیاز است. حتی نیاز است جوانان کردسوری برای بازسازی کوبانی به این شهر رفته و در این روند کمک رسان این شهر باشند.

 

 

 


[ یکشنبه 93/11/26 ] [ 7:12 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 120
بازدید دیروز: 1801
کل بازدیدها: 19795545

طلایه دار