سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ هزاران پاکستانی در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهدای شیعه‌ای که اخیرا در حمله‌ تروریستی در شهر پیشاور واقع در شمال غرب این کشور به شهادت رسیدند شرکت کردند.

 

 

 

مراسم تشییع پیکر شهدا در پیشاور و تعدادی از قربانیان نیز در شهر کوهات در شمال غرب پاکستان برگزار شد که شرکت کنندگان در این مراسم ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی خواهان مجازات فوری عاملان این جنایت شدند.

بر اثر انفجار انتحاری و تیراندازی به جمع نمازگزاران شیعه هنگام برگزاری نماز جمعه در مسجد شیعیان پیشاور 19 تن شهید و بیش از 60 نفر از نمازگزاران مجروح شدند.

گروه تروریستی «تحریک طالبان پاکستان» که به منظور تشکیل یک حکومت دینی تندرو در پاکستان با دولت مبارزه می‌کند، مسؤولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

شمار بسیاری از مردم از جمله اعضای جامعه مدنی و فعالان صلح در مراسم تشییع پیکر شهدا حضور داشتند از دولتمردان پاکستانی خواستند برای جلوگیری از کشتار شیعیان و حملات به آن‌ها، اقدامات جدی صورت بدهند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، دولت‌های آمریکا و پاکستان را محکوم کردند و گفتند این دولت‌ها با سیاست‌های خود، در انتشار ایدئولوژی تکفیری در پاکستان، مقصر هستند.

«مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله تروریستی انتحاری به مسجد شیعیان پیشاور پاکستان را محکوم کرد و با ابراز تسلیت و همدردی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با خانواده‌ها و بازماندگان شهدای این واقعه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی علیه مردم بیگناه از هر قوم و مذهبی در پاکستان را محکوم کرده و آن را مغایر با آموزه‌های دین مبین اسلام و ارزش‌های انسانی می‌داند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ یکشنبه 93/11/26 ] [ 7:9 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 558
بازدید دیروز: 1801
کل بازدیدها: 19795983

طلایه دار