سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ نیروهای کُرد و مردمی عراق مناطق جدیدی را نزدیک موصل از سیطره تروریست‌های داعش آزاد کردند و به یک قدمی آزادی این شهر برسند.

 

 

 

نیروهای پیشمرگه کرد توانسته‌اند شهر موصل در استان نینوای عراق را که در کنترل گروه تروریستی داعش است از سه جهت محاصره کنند.

منابع امنیتی کردی تأیید کردند کرد‌ها منطقه وانکی واقع در جنوب سد موصل را که به مدت شش ماه در اختیار داعش بود پس گرفته‌اند.

«جیمز تری» فرمانده ارشد نیروهای ائتلاف ضد داعش اعلام کرد نیروهای پیشمرگه با حمایت هوایی ائتلاف توانستند سه نقطه مواصلاتی را در کنار رود دجله و نزدیکی موصل از کنترل نیروهای داعش خارج کنند.

به گفته وی این سه نقطه که در کنار پل قرار گرفته‌اند قبلا در تصرف نیروهای ستیزه جوی داعش قرار داشت و از نظر نظامی بسیار اهمیت دارند.

جیمز تری افزود عملیات اخیر نیروهای پیشمرگه نمونه‌ای از یک عملیات هماهنگ و مدیریت شده و اقدام موثر نیروهای کارآمد زمینی است که می‌توان با این نوع عملیات‌ها داعش را شکست داد.

به گفته این فرمانده آمریکایی، نیروهای ائتلاف در عملیاتی که از جمعه تا یک شنبه به طول انجامید ضمن اقدام هوایی علیه مواضع داعش، اطلاعات لازم درباره نیروهای داعش را در اختیار نیروهای کُرد قرار داده‌اند.

این در حالیست که پیش بینی می‌شود نیروهای عراقی به زودی عملیات گسترده‌ای برای آزادسازی کامل موصل انجام دهند.

همچنین نیروهای عراقی با کمک نیروهایی مردمی موفق شدند، جاده ارتباطی میان کرکوک و بیجی را آزاد کنند.

نیروهای عراقی همچنین توانستند امنیت محوطه پالایشگاه و کارخانه کود شیمیایی بیجی را تامین نمایند.

 

 


[ سه شنبه 93/11/21 ] [ 7:41 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 414
بازدید دیروز: 1248
کل بازدیدها: 19803133

طلایه دار