سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «سامرا کیسینوویچ» و دوستش «سابینا سلیموویچ» دو دختر اتریشی که برای پیوستن به جهادگران داعش از منزل فرار کرده بودند، کم کم در حال پشیمان شدن از تصمیم خود هستند.

 

 

 

 

یکی از مقامات امنیتی اتریش به رسانه‌های این کشور گفت: آنها در تلاش هستند که با خانواده‌هایشان ارتباط برقرار کنند و حتی یکی از آنان برای بازگشت اعلام آمادگی کرده است.

این دو دختر حدود 6 ماه پیش به قصد پیوستن به داعش با هم از منزل فرار کردند. در هنگام فرار اطلاعات زیادی از آنها در دست نبود، جز اینکه یکی از آن‌ها 14 ساله و دیگری 16 ساله بوده است. بعدها مشخص شد که به محض ورود به سوریه با جهادگران چچنی ازدواج کرده و حامله شده اند.



به ترتیب از راست به چپ: سابینا سلیموویچ، سامرا کیسینوویچ
 سامرا کیسینوویچ و دوستش سابینا سلیموویچ که پدر و مادرشان از مهاجران بوسنیایی هستند در اتریش بزرگ شده اند.

آنان هنگامی که می‌خواستند از خانه فرار کنند برای پدر و مادرشان یادداشتی به این مضنون گذاشتند: در جستجوی من نباشید، ما می‌خواهیم خود را وقف خدا کنیم و برای او بمیریم(!).

پس از عزیمت این دو دختر اتریشی به مواضع داعش، فضای مجازی پُر شد از عکس‌های دو دختری که در حالی که نقاب زده‌اند کلاشینکف در دست دارند.

یک مقام امنیتی اتریش در گفتگو با تایمز اظهار داشت: واضح است که کسی غیر از سامرا و سابینا، صفحه شخصی فیسبوک‌شان را به روز می‌کند؛ کسی که قصد دارد از آنها استفاده تبلیغاتی کند.

به گزارش روزنامه اوستریچ، هم اکنون هر دوی آنها در رقه واقع در شمال سوریه هستند و سامرا با توجه به «هولناک تر شدن اوضاع سوریه» خواهان بازگشت به خانه است.

این روزنامه با توجه به ارتباط نزدیکش به سرویس‌های امنیتی و همچنین خانواده این دو دختر اتریشی نوشت: هر لحظه امکان مرگ این دخترها وجود دارد.

اوستریچ اضافه کرد: البته هنوز امید اندکی برای زنانی که قصد دارند از داعش فرار کنند وجود دارد. به تازگی یک زن سوری با نام مستعار خدیجه از دست داعش فرار کرده و به ترکیه رفته است.

به گزارش این روزنامه، سابینا کماکان بر عقاید تکفیری خود استوار بوده و اعلام داشته است: آمادگی لازم برای بازگشت را ندارم.

گفتنی است، چندی پیش داعش اعلام کرد که سامرا کیسینوویچ را به عنوان ملکه زیبایی خود معرفی کرده است.


[ سه شنبه 93/7/22 ] [ 1:18 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 295
بازدید دیروز: 2924
کل بازدیدها: 19812664

طلایه دار