سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت (ع) ـ ابنا ـ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنج‌شنبه در آنکارا با نخست وزیر و رییس ستاد ارتش ترکیه به طور جداگانه و در پشت درهای بسته دیدار کرد.

 

 

 

 

 

 

منابع نزدیک به نهاد نخست وزیری ترکیه گفتند: دبیر کل ناتو در دیدار با «احمد داود اوغلو»، عضویت ترکیه در ناتو را شانسی بزرگ برای این پیمان ارزیابی کرد.

وی گفت: از اینکه پیمان ناتو در این منطقه حساس کشوری مانند ترکیه را به عنوان عضو در اختیار دارد بسیار خوشحالیم و ناتو همواره برای دفاع از ترکیه آماده است.

نخست وزیر ترکیه نیز با قدردانی از توجه ناتو به ترکیه، استقرار سامانه موشکی پاتریوت ناتو در خاک ترکیه را مهم ارزیابی کرد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو با «نجدت اوزال» رییس ستاد ارتش ترکیه نیز در مورد تحولات سوریه و عراق گفت‌و‌گو کرد.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صبح امروز (پنجشنبه) در آنکارا گفته بود: اعضای ناتو درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه گفت‌و‌گو نکرده‌اند.

ترکیه با توجه به تحولات سیاسی در سوریه و درجهت کمک به مخالفان دولت دمشق، خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع در خاک آن کشور شده است.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو که به ترکیه سفر کرده است، پس از دیدار با «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، افزود: ترکیه یکی از متحدان کلیدی ناتو است.

وی چهارشنبه شب برای گفت‌و‌گو با مقامات بلند پایه ترکیه درباره تحولات منطقه وارد آنکارا شد و امروز از سیستم‌های دفاع موشکی پاتریوت ناتو در شهر غازی آنتپ در جنوب ترکیه بازدید کرد.

با آغاز بحران سوریه هم پیمانان ترکیه در ناتو اقدام به استقرار سیستم‌های ضد موشکی پاتریوت در خاک این کشور کردند.

 


[ جمعه 93/7/18 ] [ 9:55 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 654
بازدید دیروز: 445
کل بازدیدها: 19807356

طلایه دار