سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت (ع) ـ ابنا ـ هفتم ماه ذی الحجه هر سال برای عاشقان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت یادآور مصیبت بزرگ و دردناک شهادت امام محمد باقر(ع) می‌باشد.

 

 

 

 

 

 

به همین مناسبت آستان مقدس حرم مطهر حضرت عباس(ع) همانند سایر عتبات مقدسه با برافراشتن پرچم‌های سیاه و روشن نمودن چراغهای قرمز به عزای باقرم العلوم(ع) نشست.

در همین راستا مراسم عزاداری و سخنرانی با محوریت شخصیت امام محمد(ع) برگزار گردید. در مراسم سخنرانی که با حضور پرسنل حرم مطهر برگزار گردید، حجه الاسلام سید عدنان الموسوی در سخنانی به مظلومیت اهل بیت(ع) و ظلم و ستم بنی امیه و بنی عباس به این خاندان بزرگوار اشاره نمود و گفت: در ابتدا خلافت از امیر المومنین(ع) غصب گردیده و ستم‌های فراوانی در حق امام(ع) روا داشته شد.

وی در ادامه افزود: این دو خاندان در طول حیات ائمه اطهار جنایتهای بیشماری در حق ایشان روا داشتند.

الموسوی سپس به فضائل امام محمد باقر(ع) اشاره نمود و گفت: دانش این امام همام بسیار وسیع بوده و فق‌ها و علما پاسخ مسائل سختی را که با آن مواجه می‌گردیدند از ایشان طلب می‌نمودند.

وی در ادامه به نقش امام باقر(ع) در رسوا نمودن بنی امیه و ظلم وستمی که این خاندان به امام حسین(ع) وارد نمودند بعنوان شاهد واقعه کربلا اشاره نمود و گفت: امام محمد باقر(ع) تلاش فراوانی برای دعوت مردم به مسیر و راه اهل بیت(ع) نمودند.

لازم به ذکر است به مناسبت این فاجعه بزرگ، پرسنل حرم مطهر با تشکیل یک هیات عزاداری با حرکت از مرقد مطهر عباسی به سوی مرقد مطهر امام حسین(ع)، به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

 


[ شنبه 93/7/12 ] [ 11:15 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 2067
بازدید دیروز: 550
کل بازدیدها: 19811512

طلایه دار