سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت (ع) ـ ابنا ـ نیروهای امنیتی رژیم سعودی جمعه شب به سمت راهپیمایانی که قصد برپایی راهپیمایی در حمایت از آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر داشتند، شلیک کردند که در این میان با شلیک گلوله‌های جنگی یکی از جوانان قطیف به شهادت رسید.

 

 

 

 

در این راهپیمایی که با عنوان «زنجیر‌ها باید شکسته شوند» در حمایت از روحانی دربند رژیم آل سعود برگزار شد «باسم القدیحی» به ضرب گلوله نظامیان زخمی شد و شب گذشته بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

نیروهای رژیم سعودی بار‌ها علیه مردم از گلوله جنگی استفاده کرده‌اند، و شمار قربانیان از آغاز اعتراض‌ها در این کشور به 21 شهید رسیده است.

هفته گذشته شبکه‌های اجتماعی اخباری را منتشر کردند که بر اساس آن شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی که بیش از 800 روز از زندانی شدن وی دربند رژیم سعودی می‌گذرد در زندان‌های این کشور ناپدید شده و اطلاعاتی از محل نگهداری او در دست نیست.

درهمین حال محمد باقر النمر، برادر شیخ نمر اعلام کرد که ایشان تنها به زندان «الحایر» در ریاض منتقل شده است.

دادگاه رژیم سعودی شیخ النمر را به 17 سال زندان و ممانعت از سفر به مدت 17 سال و همچنین پرداخت غرامت 100 هزار ریال سعودی محکوم کرده است.

از نوامبر سال 2011 تاکنون منطقه شرق عربستان به دنبال آغاز اعتراضات مردم به حکومت آل سعود و مطالبه آزادی‌های مشروع، درخواست بهبود وضعیت معیشت، برقراری دموکراسی و... در ناآرامی به سر می‌برد.

 


[ یکشنبه 93/7/6 ] [ 7:35 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 2458
بازدید دیروز: 550
کل بازدیدها: 19811903

طلایه دار