سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای از حمله هوایی این کشور به مواضع داعش در خاک سوریه خبر داد.

 

 

 

 

در این حملات که در اطراف منطقه الرقه در شرق سوریه صورت گرفته، تعدادی از متحدان عرب آمریکا نیز مشارکت داشته‌اند.

سازمان غیر دولتی موسوم به «ناظر حقوق بشر سوریه» اعلام کرد: جنگنده‌های خارجی محل استقرار داعش در استان الرقه را هدف قرار دادند و در این حمله جدا از جنگنده‌های آمریکایی، جنگنده‌های اردن، عربستان، امارات و بحرین نیز شرکت داشتند.

از آنجا که مناطق تحت تصرف گروه تکفیری داعش شامل مناطق مسکونی هم می‌شود، انتظار می‌رود در جریان این حملات غیرنظامیان سوری هم آسیب دیده باشند.

هیأت‌های نظارتی سوریه گزارش کردند که 8 غیرنظامی که سه نفر از آن‌ها کودک بودند در حمله پهپادهای آمریکایی به سوریه کشته شدند.

این سازمان خاطر نشان کرده که در این حملات برخی ساختمان‌ها در شهر الرقه سوریه که داعش از آن به عنوان دفتر و مناطق بازرسی استفاده می‌کرد، هدف قرار گرفته است.

پنتاگون تأیید کرد که هواپیماهای آمریکایی دستکم 20 موضع در سوریه را در حملات هوایی صبح امروز هدف قرار دادند، اما دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که هواپیماهای این کشور در این حملات هوایی آمریکا در سوریه شرکت نداشتند.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که واشنگتن تصمیم خود برای حمله هوایی به مواضع داعش در خاک سوریه را به اطلاع «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ابلاغ کرده است.

شبکه خبری العربیه گزارش داد که داعش واشنگتن را تهدید کرده که حملات هوایی به مواضعش در خاک سوریه را تلافی می‌کند.

از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که دست کم 50 نفر از اعضای جبهه النصره در حملات هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش کشته شده‌اند.


[ سه شنبه 93/7/1 ] [ 8:34 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 721
بازدید دیروز: 445
کل بازدیدها: 19807423

طلایه دار