سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت (ع) ـ ابنا ـ «نعمان کورتولموش» معاون نخست وزیر ترکیه گفت روز گذشته بیش از 45 هزار آواره سوریه از طریق 8 گذرگاه مرزی وارد ترکیه شدند.

 

 

 

 

 

وی با بیان اینکه ترکیه مرزی طولانی با شمال سوریه دارد افزود: مدیریت حوادث غیرمترقبه وابسته به دولت ترکیه با حداکثر توان برای میزبانی از آوارگان سوری و کمک رسانی به آنان تلاش می‌کند.

معاون نخست وزیر ترکیه گفت: ترکیه تاکنون سه میلیارد دلار برای کمک به آوارگان سوری هزینه کرده است و کمک‌های خارجی و بین المللی به این آوارگان بسیار اندک بوده است که قابل ذکر نیست. ترکیه اکنون سومین کشور بزرگ جهان از نظر کمک به آوارگان است.

این درحالی است که «خالد عیسی» نماینده حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در فرانسه گفت شواهدی درباره کمک ترکیه به تروریست‌های تکفیری برای پیشروی در مناطق کردنشین سوریه وجود دارد.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم اظهار کرد: ترکیه از‌‌ همان ابتدا به گروه‌های تندرو و تروریستی کمک می‌کرد. در منطقه رأس العین شاهد بودیم که ترکیه مرز‌هایش را باز کرد و خودروهای زرهی از ترکیه وارد شمال سوریه شدند. اکنون نیز از سه روز پیش قطاری که از ترکیه آمده در منطقه سلیم قران در هشت کیلومتری شهر تل ابیض متوقف کرده است. این قطار پر از تجهیزات و مهمات و تروریست‌ها بود. دو شب پیش نیز پنج خودرو زرهی ترکیه وارد شمال سوریه شدند و گروه داعش با کمک این خودرو‌ها توانست در جبهه شرقی کوبانی (رأس العین) پیشروی کند.

 


[ شنبه 93/6/29 ] [ 6:4 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 53
بازدید دیروز: 1788
کل بازدیدها: 19798855

طلایه دار