سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت (ع) ـ ابنا ـ کنسروهایی از سوی ارگان‌های کردستان عراق در بین پناهجو‌یان ایزدی توزیع شده که دو سال از تاریخی که روی آن‌ها درج شده گذشته است. همین مسأله باعث اعتراض پناهجویان ایزدی شده؛ آن‌ها از دریافت و استفاده این کنسرو‌ها سرباز زده‌اند و نسبت به پخش چنین کنسروهایی اعتراض کرده‌اند. 

 

 

 

 

 

در پی اعتراض گسترده پناهجویان ایزدی، پخش این کنسرو‌ها از سوی مقامات کردستان عراق در پناهگاه متوقف شده است.

بر روی یک سری از محصولات تاریخ سپتامبر سال 2012 و کمپانی آلمانی تولید کننده آن دیده می‌شود. اما بر روی یک سری دیگر از محصولات تنها تاریخ ژانویه 2013 ثبت شده و نامی از کمپانی تولید کننده این کنسروهای گوشت نیست.

تاریخ تولید و نام کمپانی تولید کننده کنسرو‌ها در تصاویر بالا دیده می‌شود. کنسروهایی که عکسشان در بالا دیده می‌شود قابل استفاده به نظر می‌رسند این در حالی که است که کنسروهای گوشت بی‌نام و نشانی که عکسشان در پایین دیده می‌شود غیرقابل استفاده هستند.

سخنگوی این کمپانی آلمانی مدعی شد تاریخ روی محصولات تاریخ تولید آنهاست و این محصولات تا سال 2015 کاملا قابل مصرف هستند. سخنگوی این کمپانی اعلام کرد هیچ ایده‌ای ندارد که چگونه این محصولات سر از عراق درآورده‌اند و این محصولات در واقع قبلا به ارتش آلمان فروخته شده‌اند.

اما در مورد کنسروهای دسته دوم از آنجایی که هیچ مشخصه‌ای ندارند، امکان ردیابی کمپانی تولیدی آن‌ها نیز وجود ندارد اما تایید شده این کنسرو‌ها بوی بدی می‌دهند و قابل مصرف نیستند.

محل توزیع کنسرو‌ها در دهوک کردستان عراق



تصویر پناهجویان ایزدی که در پی استفاده کنسروهای مسموم پیش از این در درمانگاه بستری شده بودند

پس از حمله عناصر داعش به منطقه سنجار در شمال عراق ده‌ها هزار از فرقه ایزدی‌ها به مناطق دیگر فرار کردند. تروریست داعش پس از یورش به این منطقه شمار زیادی از زنان و دختران را به اسارت گرفتند.


[ شنبه 93/6/22 ] [ 8:18 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 911
بازدید دیروز: 2534
کل بازدیدها: 19784381

طلایه دار