سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت (ع) ـ ابنا ـ نیروهای امنیتی رژیم حاکم یمن با تیراندازی به سوی شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز، آن‌ها را به خاک و خون کشیدند.

 

 

 

 

 

شبکه تلویزیونی المنار تصاویر هولناکی از حمله نیروهای امنیتی رژیم حاکم یمن به تظاهرکنندگان معترضین در صنعا پخش و اعلام کرد خبر‌ها حاکی از آن است که در حمله نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان در میدان «التغییر» و مقابل مقر دولت یمن 10 تن از تظاهرکنندگان شهید و شمار زیاد دیگری نیز زخمی شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار نیروهای امنیتی تظاهرکنندگان را از ناحیه سر هدف قرار دادند.

براساس این گزارش، نیروهای امنیتی از فاصله نزدیک با گلوله‌های جنگی به سوی تظاهرکنندگان در صنعاء تیراندازی کرده‌اند. نیروهای امنیتی در حالی به سوی تظاهرکنندگان تیراندازی کردند که تظاهرکنندگان سلاحی در دست نداشتند و به صورت مسالمت آمیز در خیابان تظاهرات می‌کردند.

تظاهرکنندگان با وجود کشته و زخمی‌شدن شماری از آن‌ها همچنان در برابر مقر دولت تجمع کرده و شعار دادند.

خبرهایی نیز حاکی است عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور یمن با سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان تلفنی گفتگو کرد. در این گفتگوی تلفنی از اوضاع یمن ابراز نگرانی شد.

سعود الفیصل خاطرنشان کرد: امنیت و ثبات و وحدت یمن اهمیت راهبردی برای عربستان و شورای همکاری خلیج‌فارس دارد و هرگونه تلاش برای برهم‌زدن امنیت و ثبات یمن به مثابه برهم‌زدن امنیت منطقه است زیرا یمن جزء جدایی‌ناپذیر عربستان و شورای همکاری خلیج فارس است.

به دنبال تشدید اعتراضات ضددولتی در یمن، روزنامه یمنی «الشارع» به نقل از یک منبع نظامی بلند پایه اعلام کرد که ده‌ها نفر از نیروهای امنیتی یمن به صف معترضان در صنعا پیوسته‌اند.

براساس این گزارش، فرماندهی وزارت دفاع یمن یکشنبه شب فرمانی را در خصوص استقرار نیروهای امنیتی یمن در منطقه الحراف که تحت کنترل حوثی‌ها درآمده صادر کرد اما تعداد بسیاری از نیروهای ذخیره ارتش یمن از اجرای این امر سر باز زده و اعلام کردند که قصد ندارند در صف مقابله حوثی‌ها و معترضین قرار بگیرند.

این منبع افزود: خودداری نیروهای امنیتی از مقابله با حوثی‌ها خشم عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهوری یمن و وزیر دفاع را برانگیخته و آن‌ها را غافلگیر کرده است.

محمد عبدالسلام سخنگوی حوثی‌ها اعلام کرد که مسئولیت کامل حمله نیروهای امنیتی و ارتش یمن به تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی در نزدیکی ساختمان نخست‌وزیری این کشور در صنعا را برعهده دولت است.

وی با تاکید بر مسالمت‌آمیز تظاهرات گفت: تظاهرات مسالمت‌آمیز بود و معترضان قصد تحصن داشتند نه اشغال این مقر آنچه که در صنعا روی داد جنایت دولت است که با این کار، پایان کار آن امضا شد و نسخه خود را پیچید.


[ چهارشنبه 93/6/19 ] [ 7:19 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 766
بازدید دیروز: 445
کل بازدیدها: 19807468

طلایه دار