سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت (ع) ـ ابنا ـ منابع خبری یمن اعلام کردند که در پی وقوع درگیری‌هایی میان گروه حوثی‌ها و افراد مسلح در استان الجوف واقع در شمال یمن چند تن از حوثی‌ها به شهادت رسیدند.

 

 

 

 

 

براساس اخبار رسیده از شمال یمن، در این درگیری‌ها دو تن از فرماندهان حوثی‌ها به نام‌های «شایف کندش» ملقب به «ابو رشاد» و «صالح حسین» فرمانده حوثی‌ها در صنعاء به همراه تعدادی از اعضای این گروه که سن آنان بین 14 تا 18 سال بوده به شهادت رسیده‌اند.

حوثی‌ها که تلاش می‌کردند کنترل منطقه «فرضه نهم» در 40 کیلومتری شمال شرقی صنعاء و کنترل جاده اصلی بین صنعاء و استان مارب را در اختیار بگیرند که با نیروهای مسلح درگیر شدند.

همچنین ده‌ها هزار نفر از طرفداران حوثی با تظاهرات در خیابان‌های صنعاء پایتخت یمن اقدام اخیر دولت برای کاهش فقط پانزده درصدی بهای سوخت را محکوم کردند و دوباره خواستار سرنگونی دولت «عبدربه منصور هادی» شدند.

به عنوان سومین مرحله انقلاب مردم علیه فساد دولتی در یمن، حوثی‌ها و هواداران آن‌ها مناطق استراتژیک را فلج کرده و خیابان‌ها را به روی رفت و آمد خودرو‌ها بسته‌اند. سازمان دهندگان انقلاب مردمی تصمیم دارند از طریق مسالمت آمیز و با فشار بر دولت یمن، مسئولان را مجبور کنند به خواسته‌های مشروع مردم عمل کنند.

با اعلام «عبدالملک الحوثی» رهبر حوثی‌های یمن و هشدار وی نسبت به تشدید اعتراضات در صورت پذیرفته نشدن شروط معترضان توسط رییس جمهوری، پایتخت این کشور روزانه شاهد پیوستن تعداد افراد بیشتری به جمع معترضان است.


[ شنبه 93/6/15 ] [ 12:36 صبح ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 2725
بازدید دیروز: 550
کل بازدیدها: 19812170

طلایه دار