سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت (ع) ـ ابنا ـ دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی که دقایقی پیش به مناسبت سالروز شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33روزه سال 2006 بصورت ویدئو کنفرانس پخش شد اظهار داشت: هدف رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه نابودی کامل مقاومت لبنان بود و تنها خلع سلاح آن نبود. این جنگ? جنگی واقعی بود که از لبنان و فلسطین فرا‌تر رفت و همه منطقه را در بر گرفت.

 

 

 

 

«حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله» افزود: رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه برای بازداشت ده هزار نفر از مبارزان مقاومت در لبنان آماده می‌شد و این جنگ بخش اصلی از سناریوی طراحی شده علیه جریان مقاومت در منطقه بود. اهداف جنگ 33 روزه هدف قرار دادن رهبران اصلی مقاومت در لبنان؛ سوریه و فلسطین بود. سیطره بر منابع نفتی در منطقه و زیرپا گذاشتن موضوع فلسطین و آرمان فلسطینیان یکی دیگر از اهداف جنگ 33 روزه بود.

* درورد بر ایران و سوریه

وی به روح شهدای مقاومت علی الخصوص «سید عباس موسوی»، شیخ «راغب حرب» و «عماد مغنیه» درود فرستاد و افزود: درود می‎فرستم به روح تمام کسانی که نسل‌های بعد از امام موسی صدر هستند.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه گفت: درود می‌فرستیم بر همه کسانی که مسئولیت خود را بخوبی انجام دادند و در تحقق این پیروزی سهیم شدند از جمله همه رؤسا، رهبران، نخبگان و همه ملت‌ها و کسانی که اعلام همبستگی کردند بخصوص آنانی که خطرات را به جان خریدند و مشخصا منظورم ایران و سوریه است.

* رهبران اصلی مقاومت در لبنان? سوریه و فلسطین؛ هدف جنگ 33 روزه

وی با بیان اینکه " این جنگ بخش اصلی از سناریوی طراحی شده علیه جریان مقاومت در منطقه بود" تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه برای بازداشت 10 هزار نفر از مبارزان مقاومت در لبنان آماده می‎شد. اهداف جنگ 33 روزه هدف قرار دادن رهبران اصلی مقاومت در لبنان? سوریه و فلسطین بود.

دبیرکل حزب الله لبنان? سیطره بر منابع نفتی در منطقه و زیرپا گذاشتن موضوع فلسطین و آرمان فلسطینیان را دیگر اهداف رژیم صهویستی در جنگ 33 روزه عنوان کرد و گفت: این جنگ باعث بقا و ادامه حیات مقاومت شد و جنگ علیه غزه را حداقل برای دو سال به تعویق انداخت.

نصرالله ادامه داد: رژیم صهیونیستی و حامیان آن در جنگ 33 روزه شکست خوردند ولی طرح های توطئه آمیز آمریکایی ـ اسراییلی همچنان ادامه دارد. هر چند که ما امروز نیز قادریم همه این توطئه ها را همانند گذشته ناکام بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: منطقه از سال 1948 به بعد شرایط و تجربه سختی را می گذراند و آن ناشی از وجود و تاسیس رژیم جعلی اسراییل است.

* وقتی آمریکا و اروپا به کمک صهیونیست‎ها می‎آیند

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین به تاثیرات ایستادگی این حزب در برابر سرکشی‎های صهیونیست‎ها اشاره کرد و اظهار داشت: ایستادگی مقاومت لبنان در میدان و حمایت مردمی از آن و مقاومت سیاسی در این کشور، آمریکا و اروپا را مجبور کرد برای توقف جنگ شروط مد نظر خود را نادیده بگیرند. نتیجه نیز این شد که مقاومت در ابعاد مختلف قوی تر گشت و جنگ علیه غزه و سوریه به تعویق افتاد.

نصرالله از بی تفاوتی مجامع بین المللی انتقاد کرد و گفت: ما نباید به اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی دلخوش و تکیه کنیم? چراکه می بینیم این تکیه کردن ها و دلخوشی ها در مشکلات فلسطین و لبنان راه به جایی نبرد.

وی به وضعیت کنونی غزه نیز اشاره کرد و گفت: آنچه که در غزه جریان دارد? منطقه عربی را در یک مسیر جدیدی برای تحقق همان اهداف جنگ 33 روزه قرار می دهد. آمریکا امروز برای حضور نظامی زمینی در منطقه واقعا محتاط است. لبنان و منطقه اکنون در مرحله بسیار خطرناکی قرار دارد.

* آمریکا و کشورهای عربی؛ عامل وسعت یافتن داعش

دبیرکل حزب الله لبنان پیرامون جنگ رخ داده در عراق گفت: مقاومت در عراق و اراده مردم این کشور باعث خروج اشغالگران آمریکایی شد. من بار دیگر امروز تاکید می کنم که برای مقابله با تهدیدات و مخاطرات آینده آمادگی داریم.

نصرالله اظهار داشت: کار به جایی رسیده است که گروه تروریستی داعش امروز اراضی سوریه و عراق را اشغال می‎کند? بر منابع انرژی در این دو کشور سیطره می‎یابد? بانک ها را سرقت می‎کند و نفت می‎فروشد.

وی به جنایات بی رحمانه گروه تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: هرکه با عناصر داعش در عراق و سوریه مخالفت کرد و مخالف رای و دیدگاه آنان سخنی گفت؛ کشته شد تا در دل و جان مردم رعب و ترس ایجاد شود. امروز می بینیم که بیش از یک میلیون و پانصد هزار آواره در عراق فقط سنی هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه "داعش با انتشار نقشه‎ای? اهداف خود را مشخص کرده است" تاکید کرد: بر اساس همین نقشه? برخی از کشورهای عربی نیز باید به دولت به اصطلاح اسلامی داعش ملحق شوند. همین کشورهای عربی هستند که از داعش حمایت کردند و این گروه را به این جایگاه رساندند و مقامات آمریکا نیز چشم خود را به روی واقعیت بستند.

* خطر داعش همه گیر است

سید حسن نصرالله در پایان به مسئله اتحاد کشورهای منطقه علیه تروریست ها نیز تأکید کرد و گفت: من از عراق، فلسطین، سوریه و دیگر کشورهای منطقه خلیج فارس می‎خواهم دشمنی ها را کنار بگذارند و به اختلافات پایان دهند? چراکه خطر داعش همه را تهدید می‎کند.


[ شنبه 93/5/25 ] [ 8:58 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 130
بازدید دیروز: 1444
کل بازدیدها: 19800376

طلایه دار