سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت (ع) ـ ابنا ـ منابع محلی جلولا در 130 کیلومتری شمال شرق بغداد، پس از 24 ساعت خبرهای ضد و نقیض عصر دوشنبه اعلام کردند که این شهر به طور کامل سقوط کرده است.

 

 

 

 

 

هنوز منابع رسمی در عراق این خبر را تأیید نکرده‌اند اما گزارش منابع امنیتی در دو روز گذشته از وجود درگیری‌های سنگین در این شهر خبر می‌داد.

گفته شده که نیروهای داعش با استفاده از سلاح سنگین از سحرگاه دوشنبه یورش خود را آغاز کردند و سرانجام در یک عملیات انتحاری گسترده با بیش از سه خودرو و 20 عامل انتحاری توانستند وارد شهر شوند؛ پس از آنکه نیروهای پیشمرگ کرد، آنجا را ترک کردند.

شهر جلولا که از نیروی دفاعی خالی شد تروریست های داعش بدون هیچ مقاومتی وارد این شهر شدند و برای زهرچشم گرفتن از مردم، هر شهروندی را که در خیابان ها بود و فرار نکرده بود، دستگیر کرده و تیرباران کردند.

جلولا در آغاز هجوم داعش به مناطق شمالی عراق، در خردادماه گذشته نیز یکبار به دست داعش افتاده بود که بعد از چند روز آزاد شد.

کنترل این شهر از سال 2008 میلادی، در پی یک توافق میان دولت مرکزی و منطقه اقلیم کردستان عراق به نیروهای پیشمرگه واگذار شده بود.

ناظران معتقدند که تقلای داعش در این منطقه بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد؛ بویژه آنکه در نزدیکی‌های مرزهای ایران واقع است.

جلولا در جنوب شرق خانقین و در 50 کیلومتری مرزهای ایران واقع است.

 

 

 

 

 

 


[ سه شنبه 93/5/21 ] [ 11:22 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 295
بازدید دیروز: 363
کل بازدیدها: 19808844

طلایه دار