سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

 فعال سیاسی بحرینی با اشاره به استفاده از بمب های شبیه ناپالم علیه تظاهرکنندگان بحرینی،از اقدام آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای صادرات انواع بمب های حاوی گازهای ممنوعه به بحرین پرده برداشت.

 

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از 598، کریم محروس روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم اظهار داشت: خطرناک ترین این بمب ها، بمب هایی است که بحرینی ها از آن به عنوان پودر زرد یاد می کنند.

 

وی تصریح کرد: این بمب ها حاوی ماده ای شبیه ماده موجود در بمب ممنوعه ناپالم است. با این تفاوت که در آن بنزین و برخی مواد دیگر وجود ندارد.محروس اظهار داشت: این بمب ها بسیار خطرناک هستند. زیرا در آنها مواد آتش زایی وجود دارد که به مدت 12 ساعت به سوختن ادامه می دهد. همچنین آثار آن چندین ساعت بر روی انسان باقی می ماند.

 

این فعال بحرینی افزود: آمریکا و انگلیس منبع اصلی واردات این بمب ها به بحرین هستند. همچنین برزیل نیز برخی مواد خطرناک را به بحرین صادر می کند که بر روی دستگاههای تنفسی و عصبی انسان تأثیر مخربی دارد و باعث ابتلای افراد به بیماری های مزمن می شود.محروس خاطرنشان کرد: آمریکا نه تنها این بمب های خطرناک بلکه دیگر انواع سلاح ها را نیز در اختیار رژیم آل خلیفه قرار می دهد بلکه در ترسیم سیاست امنیتی رژیم آل خلیفه برای مقابله با تظاهرات مسالمت آمیز مردم نقش موثری داردناپالم بمبی است آتش‌زا که آن را می توان با درنظر گرفتن محتویات امروزه اش جنگ‌افزار شیمیایی نامید.

 

ناپالم عموما متشکل است از بنزین یا نفت است، بعلاوه مواد افزودنی که به این مایعات سوزنده خاصیت ژلاتینی و چسبندگی می‌دهند.این مواد "آرام سوز" و چسبنده، بدنه اجسام (یا انسان) را به تدریج و به طرز فجیعی می‌سوزانند. چند قطره از مایع بمب ناپالم کافی است تا جسمی در ابعاد تقریبا دو متر مکعب را بتوان نابود کرد.مواد ناپالم "هیدروفوب" (ضد آب) هستند و آتش ناپالم را نمی‌توان به راحتی با آب خاموش کرد. ناپالم قادر است بدون تماس مستقیم نیز با حرارتی بین 800 تا 1200 درجه سانتی گراد اجسام را نابود کند.محروس فعال سیاسی بحرینی در ادامه درباره به بن بست رسیدن گفت وگوها با رژیم آل خیلفه گفت: جریان مردمی از آغاز از هرگونه ورود به گفت وگوهای بیهوده با رژیم خودداری کرد و با مخالفت مطلق با مذاکره و میانجی گری های مطرح شده برای گفت وگوها از مخالفان دولت و گروه های سیاسی در این زمینه پیشی گرفت.محروس اظهار داشت: ملت بحرین در زمینه تلاش برای سرنگونی رژیم دیکتاتوری آل خلیفه دستاوردهای خوبی داشته است و امکان ندارد که از جایگاه کنونی خود عقب نشینی کند.?

وی تصریح کرد: این بمب ها حاوی ماده ای شبیه ماده موجود در بمب ممنوعه ناپالم است. با این تفاوت که در آن بنزین و برخی مواد دیگر وجود ندارد.

 


[ چهارشنبه 90/6/16 ] [ 9:6 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
ایشان جهت تبلیغ در منطقه ی کوار در این منطقه به سر می بردند که در روز راهپیمایی با برخورد گلوله ی کلاشینکف شلیک شده از سوی دراویش به ناحیه ی  شکمشان فعلاً در بیمارستان به سر میبرند.

 

با خبر های رسیده چون گلوله در مجاورت نخاع ایشان می باشد وضع مناسبی را ندارند و دیروز سه شنبه عصر روی ایشان عمل جراحی سختی انجام شده است و فعلاً وضعشان مشخص نیست.

تصویر ایشان هنگام تبلیغ در منطقه

تصویر ایشان هنگام راهپیمایی

تصویر ایشان زمان ورود به بیمارستان.

 


[ چهارشنبه 90/6/16 ] [ 7:10 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

مداحی حاج عبدالرضا هلالی در 28 صفر سال 86 درباره بقیع

 حجم : 1،497 مگابایت | فرمت mp3

لینک دانلود : مستقیم

سلامتی و فرج امام زمان (عج) صلوات


[ سه شنبه 90/6/15 ] [ 11:59 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

 

شروع راهپیمایی از ساعت 11:30 میدان شهدای کوار

 

حضور زنان در راهپیمایی که نشانه ای از مسالمت آمیز بودن اعتراض و راهپیمایی مردم می باشد

سد شدن مسیر راهپیمایی توسط دراویش که درحال آماده سازی سنگ شیشه نوشابه ی و کاشی های شکسته در آن محل می باشند.

 

 

هنگامی که مردم به فاصله ی نزدیک به 40تا 50 متری دراویش رسیدند دراویش شروع به پرتاب شیشه نوشابه ها و کاشی و سنگ نمودند

غافل گیر شدن مردم و مجروحیت عده ی زیادی توسط سنگ و ... که موجب میشود مردم بعد از عقب نشینی با استفاده از سنگ هایی که روی زمین افتاده و نیز چوب پرچم ها مقابله به مثل نمایند

مجروحان حادثه

بعد از رسیدن مردم به دراویش انها با حرکتی از قبل مشخص شده مردم را به درون کوچه ها کشانده و مورد اصابت گلوله های ساچمه ای و تفنگ کلاشینکف قرار دادند 

تصویر کوچه ی درگیری ( بعد از خاتمه درگیری )

تصویر خیابان بعد از درگیری

تصویر زیر پای یکی از مجروحان حادثه می باشد که مورد اصابت مستقیم گلوله قرار گرفته است.

 

حضور مردم و روحانیون بعد از درگیری درون مصلی نماز جمعه و سخنرانی روحانیون و دانشجویان در مصلی قبل از نماز جمعه قریب به ساعت 12:20

فرستادن برخی مجروحان به درمانگاه که تصویر زیر مربوط به یکی از روحانیون مبلغ از کاشان است که مورد اصابت گلوله کلاشینکف از ناحیه ی شکم قرار گرفته اند.


[ سه شنبه 90/6/15 ] [ 9:11 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

شرح واقعه :وقتی یکی از روحانیون منطقه برای تبلیغ در ماه مبارک رمضان راهی یکی از روستاهای اطراف شهرستان کوار می شود و در طی این مدت یک سی دی در مورد فرقه شناسی تصوف و شناساندن این فرقه به مردم روستا پخش می کند روز بعد مورد هجمه ی تعدادی از دراویش قرار می گیرد از انجا که روحانی ذکر شده اقای شهبازی مخالف برخورد فیزیکی مردم با این افراد بوده اند بعد از اطلاع مردم  و جوانان حزب اللهی مانع تصمیم جوانان برای اقدام تلافی جویانه می شوند و  در طی جلساتی که توسط مردم منطقه و تعدادی از روحانیون انجام می شود مردم تصمیم می گیرند که یک راهپیمایی برای نشان دادن اعترض خود به این هتک حرمت انجام دهند.

این راهپیمایی حدود ساعت 11:30 از میدان شهدا شهرستان کوار با حضور حداکثری مردم شروع می شود و هنگامه ای که راهپیمایی به سمت میعادگاه نماز جمعه شهرستان در حرکت می بود در میانه مسیر مردم شرکت کننده در راهپیمایی ، دراویش مجهز به سلاح گرم از جمله اسلحه کلت،کلاش،ساچمه زنی و هم چنین سنگ و شیشه راه مردم را سد کرده و به سمت آنها هجوم می آورند قابل ذکر است که در ابتدای امر این حمله با کاشی های شکسته که لبه ی آنها تیز شده بود ، شیشه نوشابه ها یی که ته آنها شکسته بود ، سنگ ، قمه و چوب بوده که با عکس العمل مردم و رسیدن مردم به این جمعیت ، دراویش به صورت برنامه ریزی شده مردم را به درون کوچه ها کشانده و با تفنگ ساچمه زنی و کلاش و... مردم را مورد اصابت قرار می دهند و هنگامی که با رسیدن نیروی انتظامی و پرتاب گاز اشک آور روبرو می شوند با مقابله به مثل (پرتاب گاز فلفل) و متوقف کردن مردم خشمگین متواری می شوند.

اصابت سنگ به سر یکی از جوانان تظاهرات کننده

حال دو تن از مجروحان حمله وحشیانه دروایش گنابادی بسیار وخیم است که یکی از آنها روحانی ملبس می باشد.جهت شفای همه مریضان اسلام بخصوص  این دو مجاهد دعای خیر فرمایید.

 

ایشان از ناحیه ی شکم مورد اصابت گلوله کلاشینکف قرار گرفته اند و در حال حاضر گلوله در کنار نخاعشان قرار دارد و متسفانه امکان قطع نخاع شدن در صورت عمل جراحی وجود دارد.

یکی از جوانان انقلابی روستای اکبر آباد کوار که از ناحیه شانه مورد اصابت گلوله ی کلاشینکف قرار گرفته اند و در حال حاضر وضعیت جسمی وخیمی دارند

 


[ سه شنبه 90/6/15 ] [ 9:2 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

منبع: وبلاگ حوادث کوار
12،3 مگابایت
دانلود کلیپ تصویری غیرمستقیم
شادی روح امام و شهدا صلوات


[ سه شنبه 90/6/15 ] [ 8:50 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

برخی تحلیلگران معتقدند راهبرد امریکا بعد از حملات 11 سپتامبر باعث شد یک کشور بزرگترین برنده تحولات بعد از ان حملات باشد. این کشور دشمن قدیم امریکا یعنی جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از جوان آنلاین شبکه خبری سی ان ان در گزارشی که به مناسبت گذشت یک دهه از حادثه 11 سپتامبر پخش کرد، ایران را «برنده بزرگ» راهبرد امریکا پس از 11 سپتامبر خواند.

رضا سیاح، در این گزارش که روز دوشنبه 14 شهریور 1390 (5 سپتامبر 2011) پخش شد، گفت: «حملات یازده سپتامبر به آن چیزی منجر شد که دولت جورج بوش آن را جنگ علیه تروریسم نامید. این حملات در نهایت به جنگ امریکا علیه افغانستان و عراق منجر شد. اما اکنون 10 سال بعد از حملات یازده سپتامبر سئوالات زیادی در خصوص دستاوردهای سیاست خارجی امریکا بعد از ان حملات مطرح است».
وی ادامه داد: «برخی تحلیلگران معتقدند راهبرد امریکا بعد از حملات 11 سپتامبر باعث شد یک کشور بزرگترین برنده تحولات بعد از آن حملات باشد. این کشور دشمن قدیم آمریکا یعنی جمهوری اسلامی ایران است».
رضا اصلان که سی ان ان وی را کارشناس مسائل خاورمیانه معرفی کرد به این شبکه گفت: «من فکر می کنم هیچ تریدی وجود ندارد که ایران بیشترین نفع را از آنچه که جنگ علیه تروریسم نامیده شده است کسب کرده است».
کریم سجادپور، دیگر کارشناس امور خاورمیانه هم در مصاحبه با سی ان ان گفت: «اقدامات ما و برخی گام های اشتباه ما بعد از حملات یازده سپتامبر در واقع به تقویت موقعیت ایران در جهان منجر شد».
خبرنگار سی ان ان گفت: «کارشناسانی مانند رضا اصلان و کریم سجادپور معتقدند جنگ امریکا علیه افغانستان و عراق به سرنگونی رژیم های طالبان و صدام در این کشورها منجر شد. این رژیم ها از جمله دشمنان خطرناک ایران بودند».
کریم سجادپور در ادامه گفت: «قبل از حملات یازده سپتامبر دو هزار و یک رژیم های طالبان در افغانستان و صدام در عراق حاکم بودند. این رژیم ها مخالف نفوذ ایران در منطقه بودند و دشمنان حکومت ایران محسوب می شدند».
رضا اصلان هم گفت: «نه تنها آن دو دشمن ایران از میان برداشته شدند بلکه اکنون واقعیت این است که ایران در دو کشور عراق و افغانستان نفوذ بسیار گسترده ای دارد. امروز ایران روابط اقتصادی خود را با عراق و افغانستان تقویت می کند و صدها میلیارد دلار در بخش های تجاری و ساختمان سازی این کشورها هزینه کرده است. در حالی که واشنگتن برنامه خود را برای کاهش نیرو در افغانستان شروع کرده است تهران روابط سیاسی خود را با کابل تقویت می کند. جمهوری اسلامی ایران پیش از این حمایت های خود را از حکومت تحت رهبری شیعیان در عراق هم شروع کرده است».
کریم سجادپور، گفت: «من فکر می کنم مقامات امریکایی پیش بینی نمی کردند که با سرنگونی صدام در عراق و واگذاری حکومت این کشور به اکثریت شیعیان، راه را برای نفوذ گسترده ایران بر بخش قابل توجهی از مردم عراق هموار می کنند».
وی ادامه داد: «10 سال بعد از حملات یازده سپتامبر 2001 ایران به بازیگر مهم اما نه چندان شناخته شده و قابل ارزیابی در ثبات منطقه تبدیل شده است. تحلیلگران معتقدند واشنگتن دیگر نمی تواند این بازیگر مهم و تا حدی ناشناخته را براحتی انکار کند».

[ سه شنبه 90/6/15 ] [ 7:32 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

امیرحسین فردی با انتقاد از ورود ادبیات و فرهنگ خارج از فضای انقلاب در تدوین کتب درسی، جای شهدای عرصه فرهنگ و هنر را در کتاب‌ها خالی دانست.

 به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از خبر نامه دانشجویان ایران امیر حسین فردی نویسنده حوزه کودک و نوجوان با ابراز عقیده خود درباره ورود ادبیات معاصر به کتب درسی در مقام یک نویسنده گفت: به نظر می رسد که آموزش و پرورش از زمانه و ساحت ادبیات عقب مانده و همپای ادبیات معاصر پیش نرفته است.

 وی تصریح کرد: شهید حبیب غنی پور نویسنده کودک و نوجوان بود که تا کنون قریب به 11 جشنواره با نام این شهید برگزار شده است؛ وی داستان های زیادی برای کودکان و نوجوانان به یادگار گذاشته است کم ترین توقع این است که برای پاسداشت یاد او اثر و یا زندگی نامه این شهید بزرگوار در کتب درسی بیان شود.
 نویسنده رمان «اسماعیل» گفت: شهید شدن یک نویسنده حادثه بزرگی است، یعنی این شهید ایرانی در عرصه فرهنگ کمتر از «پتروس» است؟ به نظر می رسد در بدنه آموزش و پروش اعتقادی به این مسایل وجود ندارد.
 فردی ادامه داد: سیستم آموزش و پرورش برای تدوین کتب درسی به فضاهای خارج از انقلاب توجه دارند در صورتی که انتظار می رود الگوهای مناسبی را در کتاب های درسی ارایه کند.
 وی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به آثار نسل جدید که در فضای انقلاب اسلامی رشد و نمو کرده اند بهای بیشتری بدهد و آنها را در کتب درسی به عنوان الگوی مناسب ارایه کند.
 فردی درباره ورود داستان هایی در حوزه انقلاب اسلامی به کتب درسی گفت: آنچه که به تاریخ تعلق دارد نباید تحریف و مطلب دروغی درباره آن ارایه شود، حوادث تاریخی ایران به ویژه انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دفاع مقدس باید به درستی بیان شوند.
 وی یادآور شد: سختی های انقلاب و دفاع مقدس باید به گونه ای بیان و القا شود که پایان سختی ها، یک سرخوشی ظفرمندانه است، ظفرمندی رسیدن به اهداف باید در داستان و شعر جاری باشد تا مطلب دروغ و تحریف شده ای به کودکان و نوجوانان ارایه نشود چون ما در انقلاب و جنگ پیروز شدیم.

کد خبر:100978 -


[ سه شنبه 90/6/15 ] [ 7:29 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
طرحی برای شهید 14 ساله بحرینی، علی جواد الشیخ... شهید فهمیده ی بحرین







منبع :http://miladps3.mihanblog.com/

[ سه شنبه 90/6/15 ] [ 7:25 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

«می خواهم روح شوم و ببینم بابا و مامان راجع به من چه می‌گویند».این آخرین جمله‌ای بود که محمد مهدی قبل از شروع بازی مرگبارش به زبان آورد. او سه‌شنبه هفته گذشته وقتی خودش و برادر 6 ساله‌اش را در خانه تنها دید،
«می خواهم روح شوم و ببینم بابا و مامان راجع به من چه می‌گویند».

 این آخرین جمله‌ای بود که محمد مهدی قبل از شروع بازی مرگبارش به زبان آورد. او سه‌شنبه هفته گذشته وقتی خودش و برادر 6 ساله‌اش را در خانه تنها دید، تصمیم گرفت همانند سریال مورد علاقه‌اش تبدیل به یک روح شود و به مکان‌های مورد علاقه‌اش سر بزند، غافل از اینکه بازی او سرنوشت شومی به‌دنبال خواهد داشت.

 حالا 7 روز از حادثه‌ای که برای پسربچه 12 ساله گذشته می‌گذرد. 7 روزی که حاصل آن برای پدر و مادر محمدمهدی چیزی جز گریه و اندوه نبوده است. درست زمانی که خیلی از ما مشغول مسافرت و استراحت در تعطیلات عید فطر بودیم، اعضای خانواده «کوهی» پله‌های بیمارستان سوم شعبان را دو تا یکی می‌کردند به امید اینکه شاید از زبان پزشکی بشنوند: «پسرتان به زندگی برگشته است.» اما 7روز گذشت و محمد مهدی نه تنها به هوش نیامد که بنابر نظر قطعی پزشکان، دچار مرگ مغزی شد.
 تقلید مرگبار
 « محمدمهدی علاقه زیادی به یکی از سریال‌های ماه رمضان داشت و جانش را هم سر تقلید از این سریال گذاشت.» این را پدر محمدمهدی می‌گوید. وی می‌افزاید: «پسرم بیش‌فعال بود و فیلم‌ها و سریال‌هایی را که می‌دید، تاثیر زیادی در او می‌گذاشت. دست آخر هم تقلید از یکی از همین سریال‌ها کار دستش داد و ما را داغدار کرد.»
 ماجرا چه بود؟
 بعد از ظهر سه‌شنبه گذشته، هیچگاه از یاد پدر محمدمهدی نخواهد رفت. زمانی که او سر کار بود و وقتی همسرش برای خرید خانه را ترک کرد، بچه‌ها در خانه تنها ماندند. او توضیح می‌دهد: «محمدمهدی» و برادر 6ساله‌اش مشغول بازی بودند که پسر بزرگم ناگهان تصمیم گرفت، به تقلید یکی از سریال‌های ماه رمضان تبدیل به روح شود. او به برادر کوچکش گفت که می‌خواهد وقتی روح شد، به محل کار من و نزد مادرش و همسایه‌ها برود و ببیند ما راجع به او و کارهایش چه می‌گوییم. برای همین به میله بارفیکسی که برای ورزش کردن بچه‌ها در خانه نصب کرده بودیم، یک روسری را قلاب کرد و سرش را داخل آن قرار داد و ناگهان حلق آویز شد. چند ثانیه بعد هم روی زمین افتاد و از هوش رفت.»
 
محمدمهدی در حالی بازی مرگبارش را شروع کرده بود که برادر کوچکش شاهد همه این ماجرا بود. پسربچه 6 ساله چند ساعت بعد وقتی محمدمهدی به بیمارستان منتقل می‌شد، درباره حادثه به پدرش می‌گوید: «من به داداش گفتم که این بازی را نکند اما خودش می‌خواست که روح شود. اولش که روسری را دور گردنش انداخت، داشت تاب می‌خورد اما یکدفعه چشم هایش را بست و روی زمین افتاد. من ترسیده بودم و گریه می‌کردم و همسایه‌ها پشت در جمع شده بودند اما مامان گفته بود که در را روی کسی باز نکنم. بعد یکی از همسایه‌ها شماره تلفن بابا را از پشت در از من گرفت و به او زنگ زد.» پدر محمد مهدی وقتی از ماجرا باخبر شد با عجله خودش را به خانه رساند. خیلی زود پسربچه 12 ساله به بیمارستان سوم شعبان انتقال یافت و گرچه با انجام عملیات احیا، قلب او شروع به کار کرد اما مغزش از کار افتاده بود.
 
پدر داغدار می‌گوید:« ساعت حدود 4:30 بعد‌از‌ظهر سه‌شنبه بود که پسرم را به بیمارستان رساندم و او تا یکشنبه شب هفته جاری در آنجا بستری بود. در این مدت خیلی‌ها امیدوارمان کردند که او به زندگی بر می‌گردد اما دوشنبه، دکترش گفت که داروهایی که به او تزریق کرده‌اند جواب نداده و او دچار مرگ مغزی شده است. وقتی این خبر را به ما اعلام کردند، دنیا روی سرمان خراب شد. باورم نمی‌شد پسرم را به خاطر تقلید از یک سریال از دست داده باشم. پسری که هنوز هم صدای خنده‌ها و شیطنت‌هایش در گوشم می‌پیچد.
 
با این حال او مرده بود و بهترین کار در آن لحظه اهدای اعضای بدنش بود. به همین دلیل با اهدای اعضای او موافقت کردیم و پسرم برای انجام آزمایش‌های نهایی درخصوص مرگ مغزی‌شدن و عمل پیوند اعضا به بیمارستان مسیح دانشوری انتقال یافت. او ادامه می‌دهد: «در همه جای دنیا وقتی سریالی تخیلی و آمیخته با خرافات از تلویزیون پخش می‌شود قبل از آن هشدار داده می‌شود که این سریال را مثلا بچه‌های 12ساله و کمتر از آن تماشا نکنند اما متأسفانه در شب‌های ماه رمضان وقتی چنین سریالی از تلویزیون پخش می‌شد، هیچ هشداری به خانواده‌ها داده نمی‌شد و به همین دلیل قصد دارم از صدا و سیما و سازندگان این سریال شکایت کنم.»

[ سه شنبه 90/6/15 ] [ 7:22 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 1284
بازدید دیروز: 754
کل بازدیدها: 19762915

طلایه دار