سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

در مراسم تشییع پیکر شهید سردار حاج حسن شاطری، حجت الاسلام و المسلمین حاج علیرضا پناهیان سخنان کوتاهی را در توصیف این شهید بیان کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

[ شنبه 91/11/28 ] [ 10:48 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

 

جلسه هفتگی عصر جمعه آل یاسین 27/11/91 با سخنرانی حجت الاسلام احمدی اصفهانی و مداحی حاج سید مهدی میرداماد و حاج حسن شالبافان به صورت صوتی آماده دریافت می باشد

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

[ شنبه 91/11/28 ] [ 10:31 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
خوشامد عرض میکنم به همه‌ى شما برادران عزیز، خواهران عزیز، جوانان عزیز؛ مخصوصاً خانواده‌هاى معزز شهدا، دانشوران، علما، مسئولان، که این راه دور را طى کردید و هدیه‌ى ارزشمند محبت و لطف و پیام استقامت مردم عزیز آذربایجان را به این مناسبت به اینجا آوردید. امیدواریم خداوند متعال به همه‌ى شما لطف کامل و فراوان و رحمت شامله عنایت فرماید. و همین جا به وسیله‌ى شما برادران و خواهران عزیز سلام عرض میکنم به همه‌ى مردم آذربایجان و تبریز، مرد و زن مؤمن؛ که حقیقتاً حضور آذربایجان و تبریز و دیگر شهرهاى آن منطقه، در همه‌ى دورانهاى گذشته‌ى ما، از صد سال، صد و پنجاه سال قبل تا امروز، در حرکت ملت ایران، تعیین‌کننده بوده است. امروز هم همین جور است. شماها هستید که با همت خودتان، با غیرت خودتان، با ایمان خودتان، با عزم راسخ خودتان، توانسته‌اید عزت این کشور و این ملت را در مقابل دشمنان حفظ کنید. هر روز هم که گذشته است، جلوه‌ى آذربایجان در عرصه‌هاى گوناگون بیشتر شده است. سى و پنج سال از 29 بهمن سال 56 میگذرد. آذربایجان، امروز از جهت ایمان، استقامت، بصیرت و ایستادگى، حتّى از آن دوران مهم و سرنوشت‌ساز هم جلوتر است. این همه توطئه، این همه بدخواهى براى جدا کردن احساسات بعضها و بخشهاى مختلف این ملت، اثرش درست بعکس بوده است. شما بودید که توانستید همیشه پیشگام و پیشرو باشید. در واقع شما هستید که لنگر آرامش این کشورید. در واقع آنطور که شما در شعرتان گفتید، بنده عرض میکنم: «آرامِ دل ایران سیزلر سیز».(1)
 یک خصوصیتى در مردم عزیز آذربایجان انسان بوضوح مشاهده میکند؛ این خصوصیت در بعضى از مناطق کشور هست، اما در آذربایجان به شکل بارزى وجود دارد و آن این است که مبارزات و حرکت غیرتمندانه‌ى مردم آذربایجان در دوره‌هاى مختلف؛ در قضیه‌ى مشروطه، در قضیه‌ى اشغال نظامى، در قضایاى گوناگون - که در اغلب این قضایا، پیشروِ دیگران هم بودند - همواره با دین و ایمان دینى همراه بوده است. با اینکه جریان روشنفکرى چپ و همچنین جریان روشنفکرى وابسته‌ى به غرب در منطقه‌ى آذربایجان فعال بود - از همان روزهاى اولِ ورود روشنفکرى بیمار به کشورمان - و سعى میکردند مردم را از دین جدا کنند، در عین حال اگر شما نگاه کنید به نهضتهائى که در آذربایجان شکل گرفت و خیلى از آنها نهضتهاى عمومى ملت ایران بود که آذربایجانى‌ها جلوتر از دیگران بودند، مى‌بینید با وجود آن تلاشها، حرکت مردم و پیشروان و سرسلسله‌هاى حرکتهاى مردمى در آذربایجان، بر پاى‌فشارى و پایبندى خود به مسائل دینى، صریح‌تر از همه بودند. در تبریز، ستار خان میگفت: فتواى علماى نجف در جیب من است. یعنى این مرد بزرگِ مبارزِ شجاع، کار خودش را با هدایت علما و مراجع نجف تنظیم میکرد؛ درست نقطه‌ى مقابل آنچه که آن روز تفکرات جریانهاى روشنفکرىِ شرق و غرب میخواستند در این کشور اعمال کنند. همیشه همین جور بوده، امروز هم همین جور است، فردا هم همین جور خواهد بود.

 ملت ایران در مجموعه‌ى خود، ایمان دینى را معیار و ملاک و راهنما قرار داده است. مثال را ما از آذربایجان زدیم، اما در سرتاسر کشور، با اندازه‌هاى کم و زیاد، همه‌ى ملت ایران اینجورند. حرکت، حرکت همراه با غیرت و شجاعت و احساس مسئولیت است؛ اما با راهنمائى دین، با پشتوانه‌ى ایمان دینى؛ این خیلى ارزشمند است. براى همین هم هست که شما ملاحظه میکنید خطراتى که معمولاً از طرف قدرتهاى سلطه‌گر جهانى متوجه ملتها میشود و آنها را متزلزل میکند، این خطرها ملت ایران را متزلزل نکرد. حالا در برهه‌ى کنونى، زمان مسئله‌ى تحریمها و فشارها گفتند که میخواهیم براى ملت ایران تحریم فلج‌کننده تنظیم کنیم؛ تنظیم هم کردند. دو سه روز قبل از بیست و دوى بهمن، یک مرحله‌ى جدید تحریمها را وارد معادلات کردند؛ چند ماه قبل هم - در مرداد همین سال - باز مجدداً همین کار را انجام دادند. یعنى در ایام بیست و دوى بهمنِ امسال به خیال خودشان فشارها را بر مردم افزایش دادند. به امید چه؟ به امید سست کردن مردم. جواب چه بود؟ جواب ملت ایران این بود که امسال راهپیمائى بیست و دوى بهمن از سالهاى قبل پرشورتر است. همه آمدند، همه جا آمدند، با روحیه آمدند، با چهره‌ى خندان آمدند. این، ملت ایران است. هر سال بیست و دوى بهمن، ملت ایران ضربه‌اى بر دشمنان وارد میکند؛ مثل بهمنى بر سر دشمنان و مخالفان فرود مى‌آید. امسال هم این بهمن فرود آمد. بنده لازم میدانم مجدداً - که اگر تا صد بار هم تکرار شود، زیادى نیست - از ملت ایران به خاطر این حضور پرشکوه و عزتمندانه سپاسگزارى کنم. در مقابل این احساس، در مقابل این بصیرت، انسان باید تعظیم کند. این، ملت ایران است.
 دشمنان در مقابل این وضعیت، دچار انفعالند؛ این را من به شما عرض بکنم. برخلاف آنچه که وانمود میشود که آنها در موضع فعال قرار دارند، نه، اینجور نیست؛ دشمن در مقابل ملت ایران در موضع انفعال است. ملتى با عزم راسخ، با بصیرت، با ایمان، میداند چه میخواهد، راه را هم بلد است، سختى‌ها را هم با شجاعتِ تمام تحمل میکند؛ در مقابل این ملت، اسلحه‌هاى گوناگون سیاسى و نظامى و امنیتى و اقتصادى کنْد است؛ لذا دشمن در حال انفعال است. دشمنان چون در حال انفعالند، حرکات غیر منطقى میکنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

[ شنبه 91/11/28 ] [ 9:53 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

 

مجموعه نوحه های جلسه هفتگی 91/11/04 و  91/11/18 با نوای گرم کربلایی جواد مقدم که در هیئت بین الحرمین تهران اجرا شده است را به صورت صوتی می توانید از ادامه مطلب دانلود کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

[ جمعه 91/11/27 ] [ 11:29 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

مراسم ورود پر برکت کریمه اهل بیت ، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 1391 به شهر مقدس قم با مداحی حاج سید مهدی میرداماد آماده دریافت می باشد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

[ جمعه 91/11/27 ] [ 10:56 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

جهت دانلود تقویم  سال 1392  و تصویر  « ما تا آخر ایستاده ایم » به ادامه مطلب مراجعه کنید  

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/11/26 ] [ 11:26 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

v emam%20asgari گلچین مدح و سرود از ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام

گلچین 51 قطعه از مدح و سرود از ولادت امام حسن عسکری (ع) در سالهای گذشته با مداحی حاج منصور ارضی ، حاج محمود کریمی ، حاج سعید حدادیان ، حاج محمد طاهری ، حاج حسن خلج ، حاج مهدی سلحشور ، حاج مهدی میرداماد ، حاج احمد واعظی ، حاج مجید بنی فاطمه ، حاج احمد نیک بختیان به صورت صوتی در ادامه مطلب آماده دانلود میباشد.

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/11/26 ] [ 11:27 صبح ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

shohada مجموعه مداحی و نواهای ماندگار از جنگ تحمیلی

 

 

مجموعه مداحی و نواهای ماندگار از جنگ تحمیلی با نوای حاج منصور ارضی،حاج صادق آهنگران و غلامعلی کویتی پور و صدای مارش عملیاتی و هلی کوپتر و … به صورت صوتی در ادامه مطلب آماده دانلود میباشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 10:55 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

 

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

الحمد للَّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا محمّد و ءاله الطّاهرین‌
سیّما بقیّةاللَّه فى الأرضین‌
 «و من کلام له صلّى اللَّه علیه و ءاله: النّاس معادن کمعادن الذّهب و الفضّة».(1) آنچه که در این جمله‌ى شریف و کوتاه و پرمغز مورد نظر است، وجود استعدادهاى پنهان در هر فردى از افراد انسان است. اینکه حالا بعضى این بحث را به بحث جبر و تفویض و این چیزها متصل میکنند، این دور شدن از محتواى واضح و ظاهر این حدیث شریف است. در این حدیث میخواهد بفرماید: همچنان که معادنى وجود دارد که در اینها طلا هست، نقره هست - حالا این دو تا را به عنوان مثال ذکر کرده‌اند؛ معادن گوناگونى وجود دارد - و ظاهر کار، سنگ است، خاک است، زمین است، چیزى محسوس نیست، اما اگر بکاوید، اگر بشناسید، اگر قدر بدانید، در زیر همین سنگ و خاک معمولى، یک عنصر گرانبها پیدا خواهید کرد که ارزش آن با ارزش آنچه که در ظاهر دیده میشود، قابل مقایسه نیست، انسانها هم همین جورند؛ یک ظاهرى وجود دارد که در حرکات و سکنات و گفتار و رفتار و کردار انسانها، آدم اینها را مى‌بیند؛ اما یک باطنى هم وجود دارد که آن عبارت است از استعدادهاى متراکمى که خداى متعال در وجود انسان گذاشته است. البته این استعدادها یکسان نیستند - همچنان که معادن یکسان نیستند - اما همه در این جهت شبیه همند که آنچه در کمون است و آنچه در باطن وجود انسان است، بسى ارزشمندتر است از آنچه که شما در ظاهر مشاهده میکنید. همچنان که اگر روى معدن کار کردید، تلاش کردید، زحمت کشیدید، میتوانید به آن ماده‌ى ذى‌قیمتى که در آن هست، برسید، در انسان هم همین جور است؛ احتیاج به تلاش دارد؛ باید کسانى سعى کنند این استعدادها را به فعلیت برسانند. شرط لازم هم این است که شما این ماده را بشناسید.... به ادامه مطلب مراجعک کنید

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 5:8 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

SHOHADA مناجات و صداهای فرماندهان جنگ هشت سال دفاع مقدس

مجموعه 11 قطعه از بهترین کلیپ های کوتاه مناجات و سخنرانی و صحبت های فرماندهان عالی رتبه جنگ تحمیلی بهصورت صوتی در ادامه مطلب آماده دانلود میباشد.

 

 

 

 

 

 

 

  ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 4:55 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
   1   2   3   4   5      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 987
بازدید دیروز: 637
کل بازدیدها: 19776810

طلایه دار