سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

http://up.behtarin.com/uploads/a03dfa51ae1.jpg http://up.behtarin.com/uploads/fa10cf70013.jpg http://up.behtarin.com/uploads/21e0034bfd1.jpg

جلسه  هفتگی عصر جمعه آل یاسین 12/12/90 با مداحی حاج محمود کریمی ، حاج سید مجید بنی فاطمه و حاج سید مهدی میرداماد آماده دریافت می باشد

جود و کرامت از کرمش جاودان شده - روضه

الا ای مه که جلوت میدهی خورشید انور را - روضه ( کریمی )

دلم چون آهو ، از وحشت رمیده - روضه ( بنی فاطمه )

زیارت آل یاسین


[ یکشنبه 90/12/14 ] [ 10:43 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

http://up.behtarin.com/uploads/63f949716c2.jpg http://up.behtarin.com/uploads/63f949716c3.jpg http://up.behtarin.com/uploads/fa10cf70011.jpg

مراسم شب شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها 1390 مجتمع امام خمینی با مداحی حاج محمود کریمی، حاج سید مجید بنی فاطمه و حاج سید مهدی میرداماد آماده دریافت می باشد

سخنرانی حجت الاسلام مومنی - پیرامون نحوه شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها و شهیدان فاطمی

صحن و سرایت حرم مرتضی ، مسجد بالای سرت کربلا - مدح (کریمی)

روضه حضرت معصومه سلام الله علیها (کریمی)

روی قبرم بنویسید که خواهر بودم - روضه (بنی فاطمه)

چشم تموم شیعه ها ، ابریه مثل آسمون - زمینه

بابا محاله که بی رضا زنده بمونم - سنگین

رسیده ام به نفسهای آخرم دیگر - سنگین (ابراهیم رحیمی)

به لطف دست کریم تو آمدم این سو - سنگین (عرب خالقی)

دوست دارم نگات کنم ، تو هم منو نگاه کنی - سنگین (بنی فاطمه)

ظهر عاشورا حرم کربلا ، به دعای مادرم کربلا - واحد (بنی فاطمه)

ذکر نام مبارک حضرت معصومه سلام الله علیها (بنی فاطمه )

یه دنیا حسرت بود ،  میون این سینم - شور(کریمی)

حرم شده فکر هر روزم ، زداغ هجر تو می سوزم - شور

یا عباس جی بالمای لسکینه - شور (کریمی)

عشق یعنی یه پلاک ، که زده بیرون از دل خاک - شور (کریمی)

نجوا با حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام (کریمی و بنی فاطمه)

دریافت فایل ها به صورت فشرده:

مراسم شب شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها


[ یکشنبه 90/12/14 ] [ 10:39 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

مداحی برادر مهدی خیامیان در مورد شهدا”یادش بخیر کرببلای جبهه ها”
دریافت فایل صوتیmp3 حجم:2،246مگابایت
سلامتی آقا امام زمان(عج) وامام خامنه ای صلوات


[ یکشنبه 90/12/14 ] [ 10:37 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
[ جمعه 90/12/12 ] [ 9:0 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

حاج مهدی سلحشور ، کلیپ صوتی ،11 اسفند 1390

شعری زیبا به مناسبت انتخابات

در روز جمعه شور محشر را ببینید، تکرار فتح بدر و خیبر را ببینید

 


[ جمعه 90/12/12 ] [ 8:58 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

برای دیدن تصاویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید .

 


[ جمعه 90/12/12 ] [ 12:34 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

عبدالرحمن نظام‌اسلامی: صبح عالى بخیر. صمیمانه سلام عرض میکنیم حضور رهبر فرزانه‌ى انقلاب. چون انتخاباتِ امسال متفاوت‌تر از همیشه است، فکر میکنم گفتگوى ما هم قدرى با سالهاى قبل فرق میکند. نمایندگان دو نسل از رسانه‌ى ملى خدمتتان رسیده‌اند تا عرض ادب کنند. جنابعالى همیشه جزو پیشگامان حضور در ساعات اولیه‌ى رأى دادن هستید. به عبارتى، با شروع رسمى ساعت 8 صبح، همواره ملت ایران حضرتعالى را در پاى صندوق سیار 110 زیارت کرده‌اند. در این لحظات حساس که مردم آمده‌اند حماسه‌ى بیست و دوم بهمن را وصل کنند به حماسه‌ى دوازده اسفند، چه توصیه‌اى براى آنها دارید؟

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_2.gif بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم. من از شما آقایان خبرنگارها هم مثل بقیه‌ى قشرهائى که براى انتخابات زحمت کشیدند، صمیمانه تشکر میکنم. شماها هم نقش زیادى داشتید و دارید در توجه دادن به اهمیت این پدیده و حادثه‌اى که هر یکى دو سال یک بار در کشور ما تکرار میشود. ان‌شاءاللَّه خسته نباشید و موفق باشید.

 توصیه‌ى من همین توصیه‌هاى همیشگى است. معتقدم این یک وظیفه است براى ما، همچنان که یک حقى است متعلق به ما. از این حقمان بایستى استفاده کنیم و این وظیفه را انجام دهیم. معتقدم هم هستم که این کار مثل نماز، هرچه به اول وقت نزدیکتر باشد، على‌الظاهر فضیلتش بیشتر است. نه اینکه بخواهم نسبتِ به شرع بدهم، بگویم شرعاً اینجور است - مثل اینکه در نماز اینجور است - به حسب نگاه عقلائى، انسان روز جمعه وقتى اول وقت بیاید این کار را انجام بدهد، فکرش آسوده است که وظیفه را انجام داده، بعد میرود سراغ کارهاى دیگرش میرسد؛ برخلاف اینکه بگذارد آخر وقت، که هم پاى صندوقها شلوغ میشود، هم احتمال توفیق پیدا نکردن پیش مى‌آید، هم نگرانى و دغدغه وجود دارد که کِى بروم، کِى نروم. بنابراین اول وقت بیایند، به هر سى نفر هم رأى بدهند؛ نام سى نفر را بنویسند. مردم عزیزمان سعى کنند این کار را با احساس حجتى بین خودشان و خداى متعال انجام بدهند و ان‌شاءاللَّه قصدشان را خالص کنند.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif کامران نجف‌زاده: میخواستم بپرسم اهمیت این دوره از انتخابات را نسبت به دوره‌هاى قبل در چه مى‌بینید؟

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_2.gif البته میدانید که انتخابات همیشه براى کشور ما و نظام جمهورى اسلامى حائز اهمیت بوده؛ چون همیشه تعیین کننده است، همیشه نشانه‌ى یک حقیقتى در داخل کشور ماست؛ که این براى دوستان ما در دنیا و نیز براى دشمنان ما پیامهائى دارد. بنابراین همیشه همین جور است. هر وقت این خصوصیت بیشتر بود، اهمیت بیشتر میشود؛ امروز از آن وقتهاست. اولاً سى و سه سال از پیروزى انقلاب میگذرد. در انقلابهائى که در دنیا وجود داشته، با گذشت این زمان، مردم خسته شدند، دلزده شدند، راه‌ها عوض شده، هدفها تغییر پیدا کرده. ملت ما در طول این زمان، با یک عزم راسخى، حرکت مستقیمى را تا امروز ادامه داده؛ این خیلى حادثه‌ى مهمى است. بعد از سه دهه، سرِ سى و سه سالگى نشان بدهد که باز همان خصوصیت را دارد. وانگهى این روزها اشتلم علیه ملت ایران زیاد است؛ میشنوید دیگر، مى‌بینید. این قدرتهاى استکبارى که در خیلى جاها شکست خورده‌اند و سیلى خورده‌اند، دلشان میخواهد که با هیاهوئى، خودشان را از تک و تا نیندازند. این هیاهو را درباره‌ى چه به کار ببرند؟ مسئله‌ى ایران یک مسئله‌ى برجسته است؛ لذا در مسئله‌ى ایران هى هیاهو میکنند؛ مسئله‌ى تحریم، مسئله‌ى حقوق بشر و از این حرفهائى که تکرار میکنند. لذا چون جنجالها زیاد است، چون تهدیدهاى لفظى و زبانى علیه ملت ایران زیاد است، لذا ملت ایران در این دوره جایگاه حساسترى دارد و میتواند بهتر حرف بزند؛ حرف زدن با عمل. میدانید بهترین حرف زدنها، بهترین گفتنها، گفتن با عمل است. ملت میتواند عمل کند. لذاست که امروز هرچه بیشتر پاى صندوقها بیایند، براى کشور مفیدتر است؛ هرچه با شور و نشاط و انگیزه‌ى بیشترى بیایند، براى آینده‌ى کشور مفیدتر است، براى آبروى کشور بهتر است، براى حفظ امنیت و مصونیت کشور مفیدتر است. اهمیت این دوره به این خاطر است. ان‌شاءاللَّه همه‌تان موفق باشید. زنده باشید.


[ جمعه 90/12/12 ] [ 12:25 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

فایل شماره یک

فایل شماره دو

برای دانلود روی فایل ها کلیک راست کرده و گزینه save target az  را بزنید .


[ پنج شنبه 90/12/11 ] [ 10:31 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
 
کلیپ بسیاز زیبا و دیدنی سیلی سخت با موضوع انتخابات
اطلاعات فایل دریافتی:

دانلود از لینک مستقیم با حجم 7،88 مگابایت ، فرمت 3gp


[ پنج شنبه 90/12/11 ] [ 10:20 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

نشانه‌ها و صفات شیعه در کلام امام حسن عسکری (علیه‌السلام )
مذهب شیعه جریان اصلی اسلام پیامبر اعظم حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم است . تاسیس و پیدایش و ظهور شیعه در صدر اسلام توسط پیامبر اسلام در مکه و مدینه در23 سال از بعثت تا رحلت آن حضرت تحقق یافته است . شیعه علی علیه‌السلام در سرزمین وحی درزمان حیات پیامبر اعظم به وجود آمد و پیامبر بود که برای نخستین بار کلمه مقدس شیعه را در پیروان علی بن ابی ابیطالب علیه‌السلام به کاربرد و اوصاف و فضایل شیعه را بیان نمود و پس از آن اهل بیت و امامان علیهم‌السلام در جایگاه رهبری شیعیان آنان را آموزش داده و در بقا و توسعه مذهب شیعه سعی و کوشش نمودند.

5نشانه شیعه

ائمه معصومین علیهم‌السلام از نخستین امام تا امام دوازدهم هر یک در عصر امامت خویش در تبیین حقیقت اسلام و شیعه شناسی گام‌های بلندی برداشته و معارف شیعه را گسترش داده‌اند. امام یازدهم امام حسن عسکری علیه‌السلام در حدیثی پنج علامت ایمان و تشیع را برشمرده و پیروان خویش را به سوی آن دعوت کرده‌اند. به نقل شیخ طوسی امام حسن عسکری علیه‌السلام فرموده‌اند : علامات المومن خمس : صلاه احدی و خمسین وزیاره الاربعین والتختم فی الیمین و تعفیر الجبین والجهر به بسم الله الرحمن الرحیم .1 علامات مومن پنج چیز است : 51 رکعت نماز گذاردن در هر شب و روز (17 رکعت نماز واجب و34 رکعت نافله ) و زیارت اربعین و انگشتر دردست راست کردن وبر خاک سجده نمودن و بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم . با توجه به مجموعه این نشانه هاباهم روشن می‌شود که منظور از «مؤمن» در متن حدیث «شیعه» می‌باشد و بنا بر این از ویژگی‌های شیعیان اهل بیت علیهم‌السلام این پنج حکم الهی است.

مهربانی و فروتنی و رعایت حقوق برادران ایمانی

شیعه علی علیه‌السلام مهربان‌ترین انسان‌ها نسبت به مؤمنان و برادران مسلمان خویش است و در تلاش در راستای شناخت حقوق بشر از دیدگاه اسلام و رعایت آن کوتاهی نمی‌کند. امام حسن عسکری علیه‌السلام در توصیف شیعه علی علیه‌السلام فرموده‌اند : اعرف الناس به حقوق اخواته و اشد هم قضا لها اعظمهم عندالله شانا و من تواضع فی الدنیا لاخوانه فهوعندالله من الصدیقین و من شیعه علی بن ابی طالب علیه‌السلام حقا.2

آگاه‌ترین و آشناترین مردم به حقوق برادرانش و کوشاترین آنان در راه ادای آن حقوق بزرگ‌ترین آنان در پیشگاه خداست و جایگاهش در نزد خدا بلندتر است و هرکس در دنیا برای برادرانش تواضع و فروتنی کند نزد خداوند از صدیقان است و از شیعیان حقیقی علی بن ابی طالب علیه‌السلام به شمار می‌رود.

شیعه امیرمومنان علی بن ابی طالب حسن و حسین و سلمان و ابوذر و مقداد و عمار و محمدبن ابی بکرند که در هیچ چیزی از اوامر امام با او مخالفت ننموده اند

داستان احترام امام علی علیه‌السلام به میهمانان

تکریم و احترام به میهمان از اوصاف شیعیان پیامبر اعظم و اهل بیت علیهم‌السلام است . امام حسن عسکری علیه‌السلام در ادامه رهنمودهای خویش در موضوع حق شناسی شیعیان و ادای حقوق برادران ایمانی نمونه‌ای از گفتار و رفتار وصی پیامبر و نخستین امام شیعیان جهان امیرمومنان امام علی بن ابیطالب علیه‌السلام را گزارش کرده و فرموده‌اند : دو تن از برادران دینی یکی پدر و دیگری پسر بر امیرمومنان علی بن ابی طالب علیه‌السلام وارد شدند امام به احترام آنان برخاست و آنان را گرامی داشت و در بالای مجلس خود نشاند و خود میان آن دو نشست .

سپس دستور داد غذا آوردند آن دو خوردند. آنگاه قنبر لگن و ظرف چوبی پر از آب و حوله برای خشک کردن آورد و آمد که به دست آن مرد آب بریزد حضرت علی علیه‌السلام برخاست و ظرف آب را گرفت تابه دست آن مرد آب بریزد. وی خود رابه خاک افکند و گفت : یا امیرمومنان ! خدا مرا می‌بیند در حالی که می‌خواهی بر دستان من آب بریزی ! امام فرمود : بنشین و دستانت را بشوی خدای متعال تو و برادر تو را می‌بیند که با تو فرقی ندارد و بر تو برتری نمی‌جوید تو را خدمت می‌کند و می‌خواهد ده برابر شمار مردم دنیا در بهشت خدمتکار داشته باشد. آن مرد نشست .

امام علی علیه‌السلام به او فرمود : تو رابه خدا قسم می‌دهم به آن حق بزرگ من که آن را شناخته‌ای و بزرگ داشته‌ای و به فروتنی‌ات برای خدا به این که مرا بر این کار فرا خوانده و تو را این شرافت بخشیده که من به تو خدمت کنم دستت را با آرامش بشوی همان گونه که اگر قنبر آب می‌ریخت می‌شستی . آن مرد چنان کرد. چون از شستن فراغت یافت حضرت علی علیه‌السلام ظرف آب را به محمدبن حنفیه داد و فرمود : پسرم اگر این پسر تنها و بدون پدرش پیش من آمده بود خودم آب بر دستانش می‌ریختم ولی خداوند نمی‌خواهد که وقتی پدر و پسر با هماند یکسان باشند. پدربر دست پدر و پسر بر دست پسر آب ریخت . سپس امام حسن عسکری علیه‌السلام فرمود : فمن اتبع علیا علی ذلک فهو الشیعی حقا.3 هرکس در این کار علی علیه‌السلام را پیروی کند او شیعه راستین است .

مطابق این داستان راستان که امام عسگری علیه‌السلام از رفتار امام علی علیه‌السلام در تکریم و احترام به میهمان و فروتنی امام در برخورد با مومنان نقل کرده‌اند یکی از ویژگی های شیعیان راستین فروتنی در برخورد با مومنان وادای حقوق آنان و احترام وتکریم میهمانان است . نکته مهم در نقل این داستان تصریح امام عسکری علیه‌السلام در پایان داستان بر متابعت و پیروی شیعیان حقیقی و راستین از رفتار و گفتار امام علی علیه‌السلام است بنابراین شیعه تنها به حرف و شهادت زبانی نیست بلکه باید رفتار و گفتار علوی را بشناسد و در عمل پیاده و اجرا کند.

پیشگامان تشیع در اصحاب رسول اعظم
از دلایل پیدایش مذهب شیعه در زمان حیات پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم وجود گروهی از اصحاب پیامبر است که شیعه بوده‌اند و در تاریخ به شیعه علی شناخته شده و مشهورند. امام حسن عسکری علیه‌السلام برخورد و گفتار جد خویش امام رضا علیه السلام را در ارتباط باکسانی که با ادعای تشیع به دیدار آن حضرت رفته‌اند گزارش کرده و فرموده‌اند :
شیعه امیرمومنان علی بن ابی طالب حسن و حسین و سلمان و ابوذر و مقداد و عمار و محمدبن ابی بکرند که در هیچ چیزی از اوامر امام با او مخالفت ننموده اند4.

امام عسکری علیه‌السلام با نقل سخنان امام رضاعلیه السلام در نامبردن از شیعیان نخستین هم پیوند مذهب شیعه با اصحاب پیامبر و صدر اسلام را نشان داده‌اند و هم الگوها و نمونه‌های برتر تشیع را به مسلمانان شناسانده‌اند تا با پیروی از این اسوه‌های بزرگ شیعه در راه شیعیان راستین و حقیقی گام بردارند

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

پاورقی‌ها :

1 ـ شیخ طوسی تهذیب الاحکام دارالکتب الاسلامیه چاپ دوم ج 6 ص 52 شیخ طوسی مصباح المتهجد موسسه فقه شیعه چاپ اول 1411 ه ق ص 787 سیدبن طاووس اقبال الاعمال دفتر تبلیغات اسلامی قم 1419 ه ق ج 3 ص 100 ابن نماحلی مثیرالاحزان مدرسه امام هادی علیه‌السلام قم 1406 ه ق ص 2 شیخ حرعاملی وسائل الشیعه الی تحصیل مسائل الشریعه ج 3 ص 42 حدیث 4499 علامه مجلسی بحارالانوار الجامعه لدرراخبار الائمه الاطهار علیهم‌السلام ج 85 ص 75 و ج 98 ص 348

2 ـ ابومنصور طبرسی الاحتجاج نشر اسوه قم 1416 ه ق ج 2 ص 517 حدیث 340 تفسیر منسوب به امام عسکری علیه‌السلام مدرسه امام مهدی علیه‌السلام قم 1409 ه ق ص 325 بحارالانوار ج 41 ص 55 میرزاحسن نوری طبرسی مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل موسسه آل البیت علیهم‌السلام قم 1407 ه ق ج 11 ص 295 وج 16 ص 327 فرهنگ جامع سخنان امام حسن عسکری علیه‌السلام ترجمه جواد محدثی نشر معروف قم 1386 ص 268 تاص 270

3 ـ همان منابع پاورقی ردیف دوم .

4 ـ الاحتجاج ج 2 ص 459 تفسیر منسوب امام عسکری علیه‌السلام ص 312 بحار الانوار ج 22 ص 330 و ج 68 ص 158

شیعه علی (ع ) در حیات مبارک پیامبر اکرم (ص ) به وجود آمد و آن حضرت بود که برای نخستین بار این کلمه را برای پیروان حضرت علی (ع ) به کار برد و اوصاف و فضایل شیعه را بیان نمود

ائمه معصومین (ع ) از نخستین امام تا امام دوازدهم هر یک در عصر امامت خویش در تبیین حقیقت اسلام و شیعه شناسی گام‌های بلندی برداشته و معارف شیعه را گسترش داده‌اند.


[ چهارشنبه 90/12/10 ] [ 8:5 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 782
بازدید دیروز: 638
کل بازدیدها: 19774527

طلایه دار