سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

http://s2.picofile.com/file/7175729993/agha_PayameHaj_90.jpg
پیام حضرت امام خامنه ای به کنگره عظیم حج – 14 آبان 1390
در این محضر عظیمِ امت اسلامى، شایسته است که حج‌گزاران به مهمترین مسائل جهان اسلام بپردازند. اکنون در رأس همه‌ى این مسائل، قیام و انقلاب در برخى کشورهاى مهم اسلامى است.
دریافت فایل صوتیmp3 حجم:3،508مگابایت
سلامتی آقا امام زمان(عج)وامام خامنه ای صلوات

دانلود به صورت غیر مستقیم می باشد


[ شنبه 90/8/14 ] [ 11:40 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

 

 

 

 

 

 گزارش فرهنگ نیوزبه نقل از فارس،  امروز مصری‌ها پیکر "احمد الهوان"، معروف به "جمعه الشوان" که قهرمان یکی از معروف‌ترین عملیات‌های اطلاعاتی و جاسوسی مصر داخل رژیم صهیونیستی می‌باشد، را تشییع کردند.
احمد الهوان پس از بیماری طولانی مدت و تحت درمان قرار داشتن در بیمارستان وادی النیل روز گذشته در سن 74 سالگی درگذشت.

وی در یک ژوئیه 1937 در شهر سوئز به دنیا آمد، ‌اما پس از جنگ و بدبختی 1967 و پس از این‌که همسرش در اثر حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بینایی خود را از دست داد، مجبور به ترک محل اقامت خود شد.

الشوان از جمله معروف‌ترین و برجسته‌ترین جاسوس‌های مصری است که موفق شد، درون رژیم صهیونیستی نفوذ کند، بگونه‌ای که سال‌های سال و تا پایان مدت خدمتش موساد از کشف هویت وی عاجز و ناتوان بود.
وی در زمان حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر با بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌های بسیاری مواجه شد.


[ جمعه 90/8/13 ] [ 9:53 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل ازمهر: پیکر یکی از مبارزان بحرینی پس از طواف در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) قم آرام گرفت.

 

 

 این مجاهد بحرینی که ریاض عبدالله راشد نام دارد، در جریان انقلاب مردم این کشور از سوی مزدوران آل سعود و آل خلیفه از ناحیه چشم و سر مجروح شده و برای مداوا به تهران منتقل شده بود.

 ریاض عبدالله راشد پس از چند روز بستری شدن در یکی از بیمارستان‌های تهران، به علت شدت جراحات وارده به همرزمان شهیدش پیوست. پیکر این مبارز بحرینی عصر چهارشنبه از حسینیه نجفی‌ها به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع و پس از طواف بر ضریح مطهر حضرت معصومه(س) و اقامه نماز میت، به گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) منتقل شد.

 در این مراسم که تعداد قابل توجهی از طلاب بحرینی و مردم قم حضور داشتند، پیکر ریاض عبدالله راشد پس از طواف بر ضریح امامزاده علی ابن جعفر(ع) در جوار بارگاه این امامزاده به خاک سپرده شد.

 

 


[ جمعه 90/8/13 ] [ 9:21 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از مطالعه برخی کتاب‌ها یادداشتی در ابتدای آن می‌نویسند. این یادداشت‌ها برخی در نقد و بیان اشکالات موجود در کتاب‌هاست. بعضی هم در تعریف و تحسین نویسنده و نوشته‌اش. بیست سال پیش و بعد از مطالعه‌ی کتاب «سفر به قبله» که سفرنامه‌ی حج هدایت‌الله بهبودی است، حاشیه‌نوشته‌ی ایشان از جنس دیگری بود. متن ذیل دستخط دل‌نوشته‌ای است که در حال و هوای دلتنگی زیارت خانه‌ی خدا نوشته شده و به همراه تصویری از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم حج در سال 1358 منتشر می‌شود:

«این کتاب مرا باز در شور و حال حسرت‌آلود زیارت خانه‌ی خدا و حرم رسول‌الله(ص) فرو برد. شور و حال و اشتیاقی که دیگر امیدی هم با آن نیست. تا به یاد دارم -از سالهای دور جوانی- هرگز دل خود را از آتش این اشتیاق، رها نیافته‌ام. اما حتی در دوران سیاه اختناق که هر روحانی بامعرفت و بیمعرفتی، با رغبت و یا حتی از سر سیری، آسان می‌توانست در خط حج قرار بگیرد .. و من نمی‌توانستم! یا بهتر بگویم: هیچ حمله‌دار و رئیس کاروانی از ترس ساواک شاه، نمی‌توانست و جرأت نمی‌کرد نام مرا در فهرست حاجی‌های خود -چه رسد به عنوان روحانی کاروان- بگذارد. بله، حتی در آن دوران سخت هم دلم از امید زیارت کعبه و بوسه زدن بر جای پای پیامبر(ص) در مکه و مدینه، خالی نمانده بود .. و این امید، اگرچه با حج ده روزه‌ی سال 58 که به فضل شهید محلاتی قسمتم شد، برآورده گشت، اما آتش آن شوق سوزنده‌تر و مشتعل‌تر شد .. در سالهای ریاست جمهوری چشم امید به پس از آن دوران دوخته بودم .. اما امروز ..؟ شور و اشتیاقی بی‌سکون و امیدی تقریبا فرو مرده .. تنها تسلا به خواندن اینگونه سفرنامه‌ها یا شنیدن آنها است که خود بازافزاینده‌ی شوق نیز هست.
این کتاب، شیرین، موجز، با روح و هوشمندانه نوشته شده است. زیارت قبول؛ عزیز نویسنده!
زیارت قبول
70/12/10»


«سفر به قبله» را انتشارات سوره مهر منتشر کرده است. اطلاعات بیشتر درباره‌ی این کتاب از اینجا در دسترس است.

 


[ جمعه 90/8/13 ] [ 8:3 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
[ جمعه 90/8/13 ] [ 7:50 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

http://s2.picofile.com/file/7174220642/MehdiRajabbigi_LaneJasosi.jpg
تجمع مردم در مقابل لانه جاسوسی ومداحی شهید مهدی رجب بیگی،دانشجوی پیرو خط امام(ره)-1358
دریافت فایل صوتیmp3 حجم:2،303مگابایت
سلامتی آقا امام زمان(عج)وامام خامنه ای صلوات

دانلود به صورت غیر مستقیم می باشد


[ جمعه 90/8/13 ] [ 7:41 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]


قدرت الهی و اراده مبارزه؛ از عبرتهای 13 آبان

حجم : 3،544 مگابایت | فرمت mp3

لینک دانلود : مستقیم

شادی روح امام و شهداء صلوات


[ جمعه 90/8/13 ] [ 7:29 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

http://s2.picofile.com/file/7174181391/emam_SHekasteSHeytan.jpg
کلیپی جالب با نام شکست شیطان از امام خمینی(ره) در مورد تسخیر لانه جاسوسی و گروگان های آمریکایی
دریافت فایل صوتیmp3 حجم:1،265مگابایت
سلامتی آقا امام زمان(عج)وامام خامنه ای صلوات

دانلود به صورت غیر مستقیم می باشد


[ جمعه 90/8/13 ] [ 7:28 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

حضرت امام محمّد باقر (علیه السلام) اوّل ماه رجب، یا سوم صفر سال 57 هجرى قمرى در مدینه متولّد گردید.
پدر بزرگوارش، حضرت على بن الحسین ، زین العابدین(علیه السلام)، و مادر مکرّمه اش ، فاطمه معروف به «امّ عبدالله» دختر امام حسن مجتبى می باشد.
از این رو، آن حضرت از ناحیه پدر و مادر به بنی هاشم منسوب است. شهادت امام باقر (علیه السلام) در روز دوشنبه 7 ذیحجّه سال 114 هجرى قمرى در 57 سالگى، به دستور هشام بن عبدالملک خلیفه اموى، به وسیله خوراندن سمّ، اتّفاق افتاد و مزار شریفش در مدینه در قبرستان بقیع می باشد. آن حضرت یکى از اطفال اسیر فاجعه کربلا می باشد که در آن وقت سه سال و شش ماه و ده روز از سنّ مبارکش گذشته بود.
حضرت باقر (علیه السلام) به علم و دانش و فضیلت و تقوا معروف بود و پیوسته مرجع حلّ مشکلات علمى مسلمانان به شمار می رفت. وجود امام محمّد باقر(علیه السلام) مقدّمه اى بود براى اقدام به وظایف دگرگون سازى امّت. زیرا مردم، او را نشانه هاى فرزند کسانى می شناختند که جان خود را فدا کردند تا موج انحراف ـ که نزدیک بود نشانه هاى اسلام را از میان ببرد ـ متوقّف گردد.

آن حضرت از ناحیه پدر و مادر به بنی هاشم منسوب است. شهادت امام باقر (علیه السلام) در روز دوشنبه 7 ذیحجّه سال 114 هجرى قمرى در 57 سالگى، به دستور هشام بن عبدالملک خلیفه اموى، به وسیله خوراندن سمّ، اتّفاق افتاد و مزار شریفش در مدینه در قبرستان بقیع می باشد.

آنان از این رو قربانى شدند تا مسلمانان بدانند که حکّامى که به نام اسلام حکومت می کنند، از تطبیق اسلام با واقعیت آن به اندازه اى دوراند که مفاهیم کتاب خدا و سنّت رسول اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم) در یک طرف قرار دارد و آن حاکمان منحرف در طرف دیگر. امام باقر(علیه السلام) بر آن شد تا انحراف حاکمان و دورى آنان از حقایق اسلام را به مردم بفهماند و براى مسلمانان آشکار سازد که چنان امورى تحقّق یافته است. هشام بن عبدالملک خلیفه نابکار اموى وقتى به امام(علیه السلام) اشارت می کند و می پرسد که این شخص کیست؟ به او می گویند او کسى است که مردم کوفه شیفته و مفتون اویند.

این شخص، امام عراق است. در موسم حجّ، از عراق و خراسان و دیگر شهرها، هزاران مسلمان از او فتوا می خواستند و از هرباب از معارف اسلام از او می پرسیدند. این امر اندازه نفوذ وسیع او را در قلوب توده هاى مردم نشان می داد.
از سوى فقیهان بزرگ که وابسته به حوزه هاى فکرى و علمى بودند، مسائل دشوار در محضر او مطرح می شد و گفتگوهاى بسیار با امام به عمل می آمد، از او پاسخ می خواستند تا امام را در تنگنا قرار دهند و در مقابل مردم او را به خاموشى وادارند، ولى آن حضرت با پاسخ هاى قانع کننده و مستدلّ و محکم خود آنان را به اعجاب وا می داشت.
حوزه علمى او براى صدها دانشمند و محدّث که تربیت کرده بود پایگاهى مهّم به شمار می آمد. جابر جعفى گوید: «ابوجعفر هفتاد هزار حدیث براى من روایت کرد.» و محمّد بن مسلم گوید: «هر مسئله که در نظرم دشوار می نمود از ابوجعفر(علیه السلام)می پرسیدم تا جایى که سى هزار حدیث از او سؤال کردم.»امام باقر (علیه السلام) شیعیان خود را چنین وصف می کند: «همانا شیعه ما، شیعه على، با دست و دل گشاده و از سر گشاده دستى و بی ریایى از ما طرفدارى می کنند و براى زنده نگاه داشتن دین، متّحد و پشتیبان ما هستند. اگر خشمگین گردند، ستم نمی کنند و اگر خرسند باشند از اندازه نمی گذرند. براى آن کس که همسایه آنان باشد برکت دارند و با هر کس که با آنان مخالف باشد طریق مسالمت پیش می گیرند. و شیعه ما اطاعت خدا می کند.»


[ پنج شنبه 90/8/12 ] [ 11:32 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

نام : محمد.

کنیه : ابو جعفر و ابوجعفر اول .

القاب : باقر, شاکر, هادى , امین , شبیه -به خاطر شباهت ایشان به پیامبراکرم (ص )-.مـشهورترین لقب آن حضرت , باقر است . پیامبر اکرم (ص ) به واسطه جابربن عبداللّه انصارى , آن حضرت را به این لقب, ملقب کرد و به ایشان سلام رساند.

منصب : معصوم هفتم و امام پنجم شیعیان .

تاریخ ولادت : اول رجب سال 57 هجرى .
برخى از مورخان , ولادت ایشان را در سوم صفر سال 57 هجرى دانسته اند.

محل تولد: مدینه مشرفه , در سرزمین حجاز (عربستان سعودى کنونى ).

نسب پدرى : امام زین العابدین , على بن حسین بن على بن ابى طالب (ع ).

نام مادر: فاطمه , دختر امام حسن مجتبى (ع ) که مکنى به ام عبداللّه بود.
ایـن بـانـوى ارجـمـند, از زنان بزرگ عصر خویش بود که امام صادق (ع ) درباره شان و منزلت او, فـرمـود: جـده ام , فـاطمه بنت حسن , صدیقه بود و در آل امام حسن (ع ) زنى به درجه و مرتبه او نرسید.
چـون نـسـب امـام مـحـمـد بـاقر(ع ), هم از پدر و هم از مادر, به امام امیرالمؤمنین (ع )و فاطمه زهرا(س ) مى رسد, به ایشان علوى بین علویین و فاطمى بین فاطمیین گفته مى شود.

مـدت امـامـت : از زمـان شهادت پدرش , امام زین العابدین (ع ) در سال 95 تا سال114 هجرى , به مدت 20 سال .
تاریخ و سبب شهادت : هفتم ذى حجه سال 114 هجرى , در سن 57 سالگى (و به قولى ربیع الاول یا ربیع الاخر سال 114 هجرى ) به وسیله زهرى که ابراهیم بن ولید عبدالملک , در ایام خلافت هشام بن عبدالملک , به آن حضرت خورانید.

محل دفن : قبرستان بقیع , در مدینه مشرفه , در جوار قبر پدرش , امام زین العابدین (ع ) و عمویش , امام حسن مجتبى (ع ) و فرزندش , امام صادق (ع ).

همسران :1. ام فروه بنت قاسم . 2. ام حکیم و چند ام ولد.

فرزندان :1. امام جعفر صادق (ع ). 2. عبداللّه . 3. ابراهیم . 4. عبیداللّه . 5. على .6. زینب . 7. ام سلمه .

اصحاب :

تعداد اصحاب , یاران و راویان آن حضرت , بیش از آن است که بتوان نام همه آنان را در این جا آورد, به ناچار نام برخى از بزرگان آنان را ذکر مى کنیم :
1. زرارة بن اعین .
2. معروف بن خربوذمکى .
3. ابو بصیر اسدى .
4. فضیل بن یسار.
5. محمدبن مسلم .
6. یزید بن معاویه عجلى .
ایـن شـش نـفـر, در علم رجال , به اصحاب اجماع اولى شهرت یافته اند که فقها وحدیث شناسان شیعه , اتفاق نظر و اجماع دارند بر صحت نقل روایت آنان از امام معصوم (ع ).
7. حمران بن اعین .
8. بکیر بن اعین .
9. عبدالملک بن اعین .
10. عبدالرحمن بن اعین .
11. محمد بن اسماعیل بن بزیع .
12. عبداللّه بن میمون .
13. محمد بن مروان .
14. اسماعیل بن فضل هاشمى .
15. ابو هارون مکفوف .
16. ظریف بن ناصح .
17. سعید بن ظریف .
18. اسماعیل بن جابر خثعمى .
19. عقبة بن بشیر اسدى .
20. کمیت بن زید اسدى .
21. جابر بن یزید جعفى .
مـشهورترین لقب آن حضرت , باقر است . پیامبر اکرم (ص ) به واسطه جابربن عبداللّه انصارى , آن حضرت را به این لقب, ملقب کرد و به ایشان سلام رساند.

زمامداران معاصر
1. معاویة بن ابى سفیان (35- 60ق .).
2. یزید بن معاویه (60- 64ق .).
3. معاویة بن یزید (64- 64ق .).
4. عبداللّه بن زبیر (64- 73ق .).
5. مروان بن حکم (64- 65ق .).
6. عبدالملک بن مروان (65- 86ق .).
7. ولید بن عبدالملک (86- 96ق .).
8. سلیمان بن عبدالملک (96-99ق .).
9. عمربن عبدالعزیز (99- 101ق .).
10. یزید بن عبد الملک (101- 105ق .).
11. هشام بن عبدالملک (105- 125ق .).

از مـیان خلفاى مذکور, تنها عبداللّه بن زبیر, که به مدت ده سال بر حجاز و عراق حکومت کرد, از غیر بنى امیه بود و بقیه , همگى از سلسله بنى امیه و از دو تیره فرزندان ابوسفیان و فرزندان حکم بـن عـاص بـودند و تمامى آنان جز معاویة بن یزید(معروف به معاویه ثانى ) و عمربن عبدالعزیز در اذیت و آزار اهل بیت پیامبراکرم (ص ) و امامان شیعه اتفاق داشتند.

*********

رویدادهاى مهم

1. حـضـور امـام مـحـمد باقر (ع ) در واقعه کربلا, در سن چهار سالگى , به همراه پدرش , امام زین العابدین (ع ) در محرم سال 61 هجرى .
2. شهادت امام زین العابدین (ع ), پدر ارجمند امام محمد باقر (ع ), در سال 95هجرى .
3. مباحثات و احتجاجات امام محمد باقر (ع ) با بزرگان مذاهب و ادیان , درباره اثبات حقانیت اهل بیت (ع ).
4. ضـرب سـکه اسلامى , براى پول رایج خلافت اسلامى , و اسقاط سکه رومى توسط عبدالملک بن مروان , در سال 76 هجرى , با مشورت و یارى امام محمدباقر(ع ).(1) 5. احضار امام محمد باقر (ع ) و فرزندش , امام جعفر صادق (ع ) به شام از سوى هشام بن عبدالملک .
6. تـاسـیس پایه هاى اصلى حوزه علوم اهل بیت (ع ) در مدینه , و تربیت شاگردان مبرز توسط امام محمد باقر(ع ).
7. مـسـمـومـیت و شهادت امام محمد باقر (ع ), درسال 114 هجرى , به دست ابراهیم بن ولید بن عبدالملک , والى مدینه , به دستور خلیفه وقت , هشام بن عبدالملک .
8. به خاک سپارى بدن مطهر امام محمد باقر (ع ) در قبرستان بقیع , در مدینه , درکنار قبر پدرش , امـام زیـن الـعـابـدیـن (ع ) و عمویش , امام حسن مجتبى (ع ), توسطامام جعفر صادق (ع ) و سایر بازماندگان .
داستان ها 1. موعظه امام محمد باقر (ع ) به صوفى عصرش محمد بن منکدر, یکى از متصوفان مشهور عصر خویش بود که در عبادت ظاهرى و انجام فرایض و مـسـتحبات اسلامى سعى بلیغى داشت , به طورى که از همه کارها دست برداشته , تنها به عبادت مى پرداخت .
او اوقـات شـب را مـیان خود, مادر و خواهر خویش تقسیم کرده بود تا هر کدام ازآنان ثلث شب را بیدار بوده و به نماز و تهجد بپردازند. چون خواهرش درگذشت ,شب را با مادرش تقسیم کرد که هر کدام نیمى از آن را مشغول عبادت باشند و چون مادرش وفات یافت , وى تمام شب را بیدار بود و به راز و نیاز مى پرداخت .
مـحـمـد بن منکدر روزى در جمع مریدانش گفت : من گمان نداشتم که على بن حسین (زین الـعـابـدین ) خلفى چون خود به یادگار گذاشته باشد تا این که روزى فرزندش محمد باقر (ع ) را دیـدم و خـواسـتـم وى را پندى دهم , اما او به من پندى داد ودرسى آموخت . مریدانش پرسیدند: مـحـمـد باقر (ع ) به چه چیز تو را پند داد؟
وى جریان ملاقات خویش با امام محمد باقر (ع ) را این گونه بیان کرد: در یـکـى از روزهاى بسیار گرم , براى انجام کارى به بیرون مدینه مى رفتم , در بین راه محمد بن على (ع ) را دیدم که فربه و تناور بود و بر دو غلام خویش تکیه کرده ,مى آمد. با خود گفتم بزرگى از بـزرگـان قـریـش براى طلب دنیا در چنین حالتى بیرون آمده است , هم اکنون وى را موعظه خواهم کرد. هـمـیـن که به او رسیدم , سلام کردم . محمد بن على (ع ) نفس زنان و عرق ریزان جواب سلام مرا داد.

……………………………………………………………………………………………………………
پی نوشت:
1- سیرة الائمة الاثنى عشر, ج2 , ص 221. لازم بـه ذکـر اسـت گـرچـه سـال ضـرب سکه اسلامى , معاصر با دوران امامت حضرت امام زین الـعـابدین (ع )بوده است , اما در ایام , امام محمد باقر(ع ) نیز همچون پدر گرامى اش ملجا علمى و دیـنـى امت بود. به همین دلیل , کمک رسانى به خلیفه وقت و تشویق او در یک امر مهم اسلامى و سـیاسى و اقتصادى , توسط آن حضرت , استبعادى ندارد و یا ممکن است عمل امام محمد باقر (ع ) به اشاره پدر گرامى وى امام زین العابدین (ع ) انجام یافته باشد.


[ پنج شنبه 90/8/12 ] [ 11:26 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 676
بازدید دیروز: 754
کل بازدیدها: 19762307

طلایه دار