سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان
[ پنج شنبه 90/8/19 ] [ 11:11 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
[ پنج شنبه 90/8/19 ] [ 11:6 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
[ پنج شنبه 90/8/19 ] [ 11:4 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]


کرببلا ای کاش من،مسافرت بودم...

حجم : 18 مگابایت | تصویری کیفیت بالا

لینک دانلود : تصویری | صوتی

شادی روح امام و شهداء صلوات


[ پنج شنبه 90/8/19 ] [ 11:0 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]


تصاویری دیدنی از محل رخداد واقعه تاریخی و دینی غدیر خم و محل

برگزیده شدن حضرت علی (ع) همراه با توضیحاتی دقیق از محل .

حجم : 13،544 مگابایت | فرمت 3gp

لینک دانلود : 3GP | کیفیت بالا

شادی روح امام و شهداء صلوات


[ پنج شنبه 90/8/19 ] [ 10:54 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

 

 

 

 


[ پنج شنبه 90/8/19 ] [ 10:40 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

به همه‌ى دانش‌آموختگان عزیزِ دانشگاه‌هاى ارتش جمهورى اسلامى ایران و نیز به همه‌ى جوانان عزیزى که سردوشى گرفتند و وارد خیل عظیمِ مجاهدان ارتش جمهورى اسلامى ایران شدند، تبریک عرض میکنم.

براى ما هم عیدى است، شایسته‌ى تبریکى است که این تعداد جوانهاى مؤمن، باصفا، نورانى، دانش‌آموخته و دانش‌طلب، وارد مجموعه‌ى عظیم نیروهاى مسلح و ارتش جمهورى اسلامى میشوند. حقیقتاً در هر یک از بازدیدهائى که با شما جوانان مؤمن دیدارى هست، خداى متعال را از اعماق جان سپاس میگوئیم، خدا را شکر میکنیم. شما هم بر این توفیقهاى بزرگ، خدا را سپاس بگوئید.

دانشگاه‌هاى ارتش جمهورى اسلامى ایران کانون علم و جهاد است. آنچه انسان روزبه‌روز بیشتر احساس میکند، عطر معنویت و تدین و ایمانى است که در این دانشگاه‌ها استشمام میشود؛ این جاى خرسندى است، جاى خوشحالى است. دانشگاهى از جهات علمى، فعال؛ دانشجویان علاقه‌مند، اساتید خوب، فرمانده‌اى که خود یک چهره‌ى علمى است؛ علاوه‌ى بر این، فضاى آمادگى‌هاى مجاهدانه‌ى مؤمنانه؛ رزمایش و آموزشهاى رزمى در هواى گرم ماه رمضانِ مرداد ماه و تیر ماه؛ روزه گرفتن جمع زیادى از دانشجویان دانشگاه در همه‌ى هفته‌ها - هفته‌اى یک روز و بعضى بیشتر؛ این اطلاعى است که من دارم - اینها چیزهائى است که نه در کشور و میهن ما، در دنیاى اسلام، در میان نیروهاى مسلح، بى‌سابقه است. اینها آفریده‌ى همت بلند ملتى است که بر برافراشتن پرچم ایمان و اسلام و دیانت، همت گماشته است. نیروهاى مسلحى که براى خدا، در راه خدا و براى آرمانهاى الهى درس میخوانند، آموزش مى‌بینند، زحمت میکشند، خود را آماده میکنند و هنگامى که فرصت مجاهدت و دفاع دست بدهد، با فداکارى وارد میدان میشوند، عزت اسلام و مسلمینند، عزت کشورند.

 شما عزیز و عزتمندید. عزت شما از دو جهت است: یکى از این جهت که در راه علم، در راه جهاد و با زلال معنویت و ایمان، جوانىِ ارجمند خودتان را میگذرانید؛ این عزت است. «و للَّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین»؛(1) عزت متعلق به خدا و پیامبر و مؤمنان است. و شما با این شیوه، در خیل مؤمنان داخلید.

 جهت دوم این است که شما مایه‌ى عزت کشور خود و ملت خود هستید. آن کشور و آن ملتى که بتواند ثابت کند که آماده است براى استقلال خود، براى حفظ هویت خود، براى آرمانهاى خود، براى موجودیت خود، ایستادگى کند و مردانه دفاع کند، عزیز است. عزت آن ملت را حتّى دشمنان در اعماق وجود خودشان تصدیق میکنند؛ اگرچه از روى عناد حاضر نباشند بر زبان بیاورند. امروز عزت شما را - که نوک پیکان استوارِ دفاع ملى هستید - دشمنان شما هم تصدیق میکنند؛ بسیارى بر زبان هم مى‌آورند.

 خداى متعال میفرماید: «و اعدّوا لهم ما استطعتم من قوّة و من رباط الخیل ترهبون به عدوّ اللَّه».(2) آمادگى شما، دشمن را بیمناک میکند؛ نه بیمناک از تجاوز شما - که شما اهل تجاوز نیستید - بیمناک از ایستادگى شما، بیمناک از فکر حمله‌ى به شما. در دنیائى که هنوز متأسفانه تکیه‌ى به قدرت سرنیزه و اسلحه میتواند در ارتباط میان ملتها و کشورها تعیین‌کننده باشد، در دنیائى که قلدرانى با داشتن مشتهاى پولادین بخواهند سرنوشت ملتها را در دست بگیرند - در دنیاى مادى - آن ملتى از آسیب محفوظ میماند که ثابت کند آماده‌ى دفاع است. نیروهاى مسلح ما، ارتش جمهورى اسلامى عزیز ما، این را ثابت کردند. این، عزت است؛ این براى یک کشور، عزت‌آفرین است؛ این را باید حفظ کنید. همه‌ى سرمایه‌هاى مادى و معنوى خودتان را باید حفظ کنید؛ دیانتتان را، ایمانتان را، انگیزه‌تان را، تقوا و پاکدامنى و پارسائى‌تان را، و عزم راسختان براى دفاع را در طول مدت خدمت و در همه‌ى عمر.

 ما اهل تجاوز به هیچ ملتى و هیچ کشورى نیستیم؛ ما هرگز اقدام به جنگ خونین نمیکنیم - ملت ایران این را به اثبات رسانده است - اما ما ملتى هستیم که هرگونه تجاوز را، بلکه هرگونه تهدید را، با استوارى و با قدرت کامل پاسخ خواهیم داد. ما ملتى نیستیم که بنشینیم تماشا کنیم قدرتهاى پوشالىِ مادى که از درون کرم‌خورده و موریانه‌خورده‌اند، ملت استوار و پولادین ایران را تهدید کنند. ما در مقابل تهدید، تهدید میکنیم. هر کسى فکر تجاوز به جمهورى اسلامى ایران در مخیله‌اش خطور کند، باید خود را آماده‌ى دریافت سیلى‌هاى محکم و مشتهاى پولادین کند؛ از سوى ملت مقتدر ایران، از سوى نیروهاى مسلح؛ ارتش جمهورى اسلامى ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و بسیج مردمى، و پشت سر همه، ملت بزرگ ایران. و بدانند؛ هم آمریکا بداند، هم دست‌نشاندگانش بدانند، هم سگ نگهبانش رژیم صهیونیستى در این منطقه بداند؛ پاسخ ملت ایران به هرگونه تعرضى، هرگونه تجاوزى، بلکه هر گونه تهدیدى، پاسخى خواهد بود که از درون، آنها را از هم خواهد پاشید و متلاشى خواهد کرد.

 خود را براى تداوم این عزت ملى و اقتدار بین‌المللى آماده نگه دارید. همه باید آماده باشیم. همه باید براى حفظ ارزشهاى والاى ماندگار در طول تاریخ، خود را آماده نگه دارند؛ در عرصه‌ى علم، در عرصه‌ى کار، در عرصه‌ى صنعت، در عرصه‌ى مدیریت و سیاست، و در نوک پیکان، براى دفاع ملى، نیروهاى مسلح؛ عرصه‌ى رزم نظامى.

 ما مطمئنیم که ساخت مستحکم نظام جمهورى اسلامى و اتحاد ملى و نزدیکى دلها میان آحاد ملت، بزرگترین بازدارنده است. همه موظفند این ساخت استوار و مستحکم را حفظ کنند و استحکام بیشترى به آن ببخشند.

 از خداوند متعال براى یکایک شما جوانان عزیزم، فرزندان عزیزم، و براى اساتید شما، براى فرماندهان شما، براى همه‌ى کسانى که در پدید آمدن این پدیده‌ى زیبا و پرشکوه دخیل بوده‌اند، توفیق، حسن عاقبت و عزت و سربلندى مسئلت میکنم.

والسّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته‌

1) منافقون: 8
2) انفال: 60

 


[ پنج شنبه 90/8/19 ] [ 10:4 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از مهر، منابع نظامی بحرین در گفتگو با پایگاه خبری مرآة البحرین اعلام کردند که اخیرا هزار نظامی آمریکایی وارد این کشور شده اند.
 
این نظامیان که طی روزهای گذشته وارد بحرین شده اند تا آخر سال جاری میلادی یعنی زمان خروج نظامیان آمریکایی از عراق (31 دسامبر 2011) در بحرین باقی خواهند ماند.
 
با ورود این نیروها به بحرین شمار نظامیان آمریکایی حاضر در پایگاه آمریکایی الجفیر به چهارهزار نفر افزایش یافت. گفتنی است در این پایگاه سه هزار نظامی آمریکایی به صورت دائم حضور دارند.
 
بنا بر اعلام این منابع، به دلیل خروج قریب الوقوع نیروهای آمریکایی از عراق و با توجه به اینکه کویت مانع حضور گسترده این نیروها در کشورش است پایگاه نظامی آمریکا در بحرین بسیار برای واشنگتن حائز اهمیت است.


[ چهارشنبه 90/8/18 ] [ 8:12 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از مهر، "این مرد زیر باران آمد" عنوان مستندی 30 دقیقه‌ای است که در آن زندگی جانباز 45 درصد حسین محمودی مسن‌ترین جانباز کشورکه در سن 93 سالگی از ناحیه پای راست مجروح شده و هم اکنون 118سال دارد، روایت شده است.

مراحل پیش تولید این مستند از مردادماه امسال آغاز و تصویربرداری آن در روستای کندر از توابع شهرستان منوجان استان کرمان محل زندگی این پیر ایثارگر انجام شده و هم اکنون نیز در مرحله مونتاژ است.

عوامل مستند "این مرد زیر باران آمد" عبارتند از تهیه‌کننده، کارگردان، تدوین و پژوهش: امیرعابدین پور، تصویربردار: غلامرضا سعادت، صدابردار: حسین سعادت و عکاس: حمید صادقی.


[ چهارشنبه 90/8/18 ] [ 7:48 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین نورانی را تسلیت گفتند.
متن پیام به این شرح است:

بسمه تعالی
درگذشت روحانی فاضل و ذوفنون، و آشنای باصفای دیرین مرحوم حجة‌الاسلام والمسلمین آقای شیخ عبدالله نورانی را به بازماندگان مکرّم و دوستان و شاگردانِ این عالم ستوده و پارسا تسلیت میگویم و از خداوند کریم و رحیم، مغفرت و رحمت و علوّ درجه را برای ایشان مسألت میکنم.
سیدعلی خامنه‌ای
90/8/15

گفتنی است مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله نورانی از علمای کتاب‌شناس و مصحح متون فلسفی و کلامی شیعه بود که هفتم آبان‌ماه جاری در سن 82 سالگی به رحمت ایزدی پیوست.

[ چهارشنبه 90/8/18 ] [ 7:35 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 398
بازدید دیروز: 540
کل بازدیدها: 19772763

طلایه دار