سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ امشب یکشنبه هفتم آذرماه آیت‌الله سید محمد تقی شاهرخی خرم آبادی، نماینده سابق ولی فقیه در جنوب شرق آسیا، نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) دار فانی را وداع گفت.

 

 

آیت‌الله شاهرخی از روز 28 آبان ماه به علت عارضه مغزی در بیمارستان نکویی قم بستری شد و امشب پس از گذشت ده روز از بستری در بیمارستان در سن 82 سالگی به دیار باقی شتافت.

وی بیش از 25 سال در راه معرفی اسلام ناب محمدی و مذهب تشیع در کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله تایلند، میانمار و بنگلادش تلاش کرد، به همین دلیل وی به نام پدر شیعیان جنوب شرق آسیا شهرت داشت.

زمان و مکان مراسم تشییع و خاک‌سپاری آیت‌الله شاهرخی متعاقباً اعلام می‌شود.

آیت الله سید محمد نقی شاهرخی فرزند سید علی نقی از سادات لرستان می باشد، پدر وی، سیدی جلیل القدر و معلمی مورد احترام در خرم آباد بود که قرآن و ریاضیات را تدریس می نمود.

آیت الله شاهرخی، قرآن و دروس ابتدایی و ریاضیات متداول آن زمان را نزد پدر خویش فراگرفت و در سال 1327 شمسی به حوزه علمیه بروجود وارد شد و دروس مقدماتی را نزد علمایی همچون مرحوم میرزا لطف الله و فیضیان و جواهری خواند.

وی در سال 1329 به قم هجرت کرده و دروس سطح را در محضر حضرات آیات مرعشی نجفی، شهید صدوقی، یزدی، فکوری، حائری، مجاهدی و سلطانی طباطبایی فراگرفت.

آیت الله شاهرخی دروس خارج فقه و اصول را نیز در محضر حضرات آیات عظام بروجردی، امام خمینی، محقق داماد و گلپایگانی تلمذ نمود، وی تاییدیه اجتهادش را در سال 1340 از حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ مرتضی حائری دریافت نمود.

آیت الله شاهرخی در زمان مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، رسائل، مکاسب و کفایه اسفار و شفا را تدریس می نمود، در سالهای اخیر نیز کلاس های ادبیات، اخلاق، منطق، فلسفه، خارج اصول و فقه را برای طلاب خارجی برگزار می کرد.

وی با شروع نهضت اسلامی به رهبری امام راحل در سال 42 به همراه فضلاء و مدرسین حوزه علمیه قم وارد صحنه مبارزات مردم علیه رژیم استبدادی شد و در طول سال های مبارزات بارها تحت تعقیب قرار گرفت.

آیت الله شاهرخی سه بار به زندان افتاد، آخرین مرحله زندانی شدن وی در هجدهم ماه مبارک رمضان سال 1357 شمسی پس از سخنرانی در مسجد ارک تهران بود که راهی زندان مخوف کمیته شد و در آنجا با شخصیت هایی همچون آیت الله دستغیب و واعظ شهیر مرحوم فلسفی همراه بود.

پس ازپیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، آیت الله شاهرخی در سمت هایی همچون امام جمعه خرم آباد، نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده تام الاختیار حضرت امام در بروجرد و بروجن و نماینده لرستان در سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد.


[ دوشنبه 95/9/8 ] [ 9:16 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 470
بازدید دیروز: 141
کل بازدیدها: 19775656

طلایه دار