سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ یک دانش آموز پاکستانی تاثیر پذیرفته از تفکرات تکفیری و سلفی، معلم جوان شیعه خود را در مسیر بازگشت به منزلش در ناحیه "میان ولی" منطقه "عمران خان"، هدف حمله قرار داد و او را به شهادت رساند.

 

 

 

این دانش آموز وهابی تحت تاثیر شدید تفکرات سلفی گری و تکفیری قرار داشت، تفکراتی که سالانه صدها سمینار و نشست برای تبلیغ آن در سرتاسر پاکستان برگزار می شود بدون آنکه مقامات و مسئولین این کشور واکنشی در مقابل آنها نشان دهند.

«ثمر عباس اترا» که به عنوان آموزگار مدرسه ای در «چاه حسین شاه» مشغول به تدریس بود، در مسیر بازگشت به محل سکونت خود در منطقه عمران خان، بدون هیچ دلیلی هدف شلیک گلوله دانش آموز خود قرار گرفت و به شهادت رسید.

گزارش ها حاکی از این است که این دانش آموز افراطی، علاوه بر تحصیل در مدارس پاکستان، در یکی از مدارس علوم دینی وهابیت در این کشور نیز مشغول به تحصیل بود و به شدت تحت تاثیر تفکرات تکفیری این مدرسه دینی قرار داشت و تاکنون چندین بار با «ثمر عباس» در مورد مباحث اعتقادی به بحث و گفتگو نشسته بود.

گفتنی است، عربستان سعودی با پرداخت هزینه های هنگفت در پاکستان چندین مدرسه دینی برپا کرده است و نشست ها و سمینار های سالانه زیادی را به منظور تبلیغ وهابیت و سلفی گری برگزار می کند.

آل سعود همچنین نیروهای نظامی و امنیتی پاکستانی را آموزش می دهد و با دخالت در اختلافات مذهبی در این کشور، باعث ایجاد گروه تکفیری دیوبندیه در پاکستان شد که اکنون با نام "لشکر جهنگوی" به اقدامات تروریستی خود دست می زند.


[ سه شنبه 95/6/30 ] [ 12:22 صبح ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 969
بازدید دیروز: 638
کل بازدیدها: 19774714

طلایه دار