سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ نشریه تبلیغاتی گروه تکفیری داعش، تایید کرده است که یک انگلیسی موسوم به «جان جهادی» در حمله هواپیماهای بدون سرنشین در ماه نوامبر کشته شده است.

 

 

 

این گروه خبر کشته شدن جان جهادی که نام اصلی او محمد اموازی بود را در نشریه‌اش، دابق، تایید کرد.

ارتش آمریکا در ماه نوامبر گفت که تقریبا از کشته شدن این عضو داعش در حمله‌ای در نزدیکی رقه سوریه - پایگاه داعش - مطمئن است.

محمد اموازی یک انگلیسی بود و در ویدئویی‌هایی دیده شده که قتل استیون ساتلاف و جیمز فولی خبرنگاران آمریکایی، عبدالرحمان کاسیگ امدادگر آمریکایی، دیوید هینز و الن هنینگ امدادگران بریتانیایی، کنجی گوتو خبرنگار ژاپنی و شمار دیگری از گروگان‌ها را نشان می‌دهد.

در گزارشی که دابق در مورد اموازی نوشت آمده است که او روز 12 نوامبر سوار بر اتومبیلی بود که در حمله هوایی یک هواپیمای بدون سرنشین در شهر رقه هدف قرار گرفت و فورا کشته شد.

اموازی که متولد کویت بود و ظاهرا کمتر از 30 سال داشت، اولین بار در یکی از ویدئوهای داعش در حال بریدن سر جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی دیده شد.

اعضای سابق داعش می‌گویند که جان جهادی کمتر از سه سال پیش برای اولین بار وارد سوریه شد.

در فیلم‌های بعدی او در حال بریدن سر استیون ساتلوف، روزنامه‌نگار آمریکایی، دیوید هینز، امدادرسان بریتانیایی، آلن هنینگ، راننده تاکسی بریتانیایی و عبدالرحمان کاسیگ، امدادرسان آمریکایی دیده شده است.


[ چهارشنبه 94/10/30 ] [ 10:49 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 386
بازدید دیروز: 141
کل بازدیدها: 19775572

طلایه دار