سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ شکست‌های پی‌در‌پی تروریست‌ها در سوریه و عراق باعث شده تروریست‌های تکفیری در دو حمله انتحاری در منطقه «عین السکه» بیروت 43 نفر از مردم لبنان را شهید و 239 تن دیگر را زخمی کنند.

 

 

 

 

شامگاه پنج‌شنبه دو انفجار تقریبا همزمان در خیابان «الحسینیه» در منطقه «عین السکه» واقع در «برج البراجنه» در ضاحیه جنوبی بیروت در لبنان رخ داد.

این انفجار‌ها در نزدیکی یک مرکز خرید و یک مرکز امنیتی دولتی اتفاق افتاد. بر اثر این انفجار‌ها، 43 نفر شهید و 239 تن دیگر زخمی شدند.

برخی شاهدان اعلام کردند، عامل انتحاری اول سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت خود را منفجر کرد، بعد از این حادثه و پس از جمع شدن مردم بود که عامل انتحاری دوم خود را در فاصله 150 متری از مکان انفجار اول منفجر کرد.

منابع امنیتی اعلام کردند که در این حادثه تروریستی در اصل چهار عامل انتحاری دست داشته‌اند، اما پس از دو انفجار اول یکی از عوامل تروریستی از صحنه انفجار فرار کرده و عامل دیگر بر اثر انفجار دوم و بدون آنکه کمربند انفجار وی عمل کند، کشته شده است. البته برخی گزارش‌ها حاکی است عامل انتحاری سوم هر چه تلاش کرد، موفق به انهدام کمربند انفجاری همراه خود نشد و پس از شناسایی از سوی مردم خشمگین مورد اصابت گلوله نیروهای امنیتی لبنانی قرار گرفته و به هلاکت رسیده است.

گفته می‌شود عامل انتحاری سوم قصد داشت تا وارد مسجد امام حسین(ع) در منطقه برح البراجنه شده و خود را در میان نمازگزاران بی‌گناه منفجر کند که از سوی مردم مورد شناسایی قرار گرفته و پس از درگیری با یکی از مسئولان امنیتی حزب‌الله در منطقه به نام «حسین یاغی ملقب به حاج ابومرتضی» کشته شد.

در این درگیری مامور حزب الله که به همراه دختر خردسالش در مسجد بود با فدا کردن جان خود و دخترش، از قتل عام نمازگزاران جلوگیری کرد. گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت. پایگاه‌های اطلاع‌رسانی نزدیک به جریان‌های تکفیری در لبنان با انتشار بیانیه‌هایی، ضمن ابراز خوشحالی از این حملات وحشیانه و تروریستی، آن را در «انتقام از پیشروی‌های اخیر رزمندگان محور مقاومت در جبهه‌های مختلف سوریه» عنوان کردند!

اسامی و برخی تصاویر شهدای این حملات تروریستی را در ادامه مشاهده می‌کنید.

شهید عادل ترمس

شهید حسین الشناوی

شهید حسین حجیج
شهید خضر محمود علاء الدین
شهید سامر نجار
شهید سامی حوحو 
شهید شوقی الدروبی
شهید عبد الله عطوی
عفیف السید (أبو لیلی)
شهید ابراهیم علی عبدو
علی ایمن عواد
شهید علی عباس ضیا 
ماجد رامح خیر الدین
شهید محمد علی هاشمیه
شهید نبیل سلیمان منصور جمال الدین
شهیده جنى حسن عبد الله
شهیده حسناء شرف الدین
شهیده روان محمد عواد
شهید  بلال حمود
شهید غازی حسن ذیاب بیضون
حسن صافی حمود والشهید حسین هانی عقیل
شهید  حسین الشاب 
شهید حسین مصطفى و همسرش شهیدة لیلى و دخترش شهیده حیدر الجریح
 
 
 

شهیده لیلى مظلوم 

شهید علاء عواد
شهید محمد علی مزهر 
شهید احمد نمر عواضه

[ شنبه 94/8/23 ] [ 7:9 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 399
بازدید دیروز: 122
کل بازدیدها: 19761276

طلایه دار