سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مراسم تشییع پیکر شهدای حمله اخیر به حسینیه‌ای در منطقه سیهات در شرق عربستان سعودی برگزار شد.

 

 

 

هزاران نفر از شهروندان عربستان در مراسم تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی به مراسم سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع) در منطقه سیهات شرکت کردند.

اطلاعات به دست آمده حاکیست شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) از مناطق دیگر نیز برای شرکت در این مراسم به منطقه سیهات آمده بودند.

شرکت کنندگان در این تجمع باشکوه، با حمل پرچم‌ها و پلاکاردهایی با مضامین عاشورایی، شعارهایی در گرامیداشت واقعه عاشورا سردادند و یاد قربانیان را گرامی داشتند.

کمیته برگزار کننده مراسم تشییع اعلام کرد که 4 نفر از این شهدا در سیهات تشییع شدند، و شهید پنجم نیز طبق درخواست بستگانش برای تشییع به استان الاحساء منتقل شد.

یکی از علمای عربستانی در این مراسم گفت: بر پیام روز عاشورا یعنی «هیهات منا الذله» تأکید می‌کنیم و به کسانی که به حمایت از دشمنان خدا و رسول او برخاسته‌اند می‌گویم که انفجار‌ها، گلوله‌ها، حملات و حیله شما ما را نمی‌ترساند، زیرا ما به خواست خدا پیروز هستیم.

یکی از اعضای خانواده شهدا گفت: خدا را شکر، فرزند ما با شهادت خود ما را سربلند کرد، این کمترین چیزی بود که می‌توانستیم به امام حسین (ع) تقدیم کنیم... ما به داعشی‌ها اهمیتی نمی‌دهیم و به حرکت خود در مسیر ابا عبدالله الحسین (ع) ادامه می‌دهیم، و اگر با ما بجنگند با آن‌ها وارد نبرد می‌شویم و کار‌هایشان ما را نمی‌ترساند.

یکی دیگر از شهروندان تأکید کرد: ما با حسین (ع) هستیم و از تروریست‌ها نمی‌ترسیم.

یکی از بستگان زن جوانی که در این حمله تروریستی به شهادت رسید گفت که وی 2 روز قبل از آغاز محرم عقد کرده بود.

وی افزود: داعشی‌ها هدفی جز قتل و کشتار مردم ندارند و تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نمی‌شوند. اگر آن‌ها دین داشتند امکان هدایت آن‌ها وجود داشت، ولی می‌بینیم که آنان هیچ هدف و هیچ دینی ندارند.

یکی دیگر از تشییع کنندگان گفت: ما بزرگ‌ترین طاغوت را ساکت می‌کنیم و همه طاغوتیان را سرجایشان می‌نشانیم، نه فقط داعشی‌ها را، داعشی‌ها ترسو هستند.

یکی از علمای عربستانی که در این مراسم شرکت کرده بود، گفت: داعشی‌ها و جنایتکاران قاتل بدانند که ما در راه حسین (ع) پایدار هستیم.

جمعه گذشته حمله تروریستی به شرکت کنندگان در مراسم محرم در حسینیه الحیدریه در شهر سیهات 5 نفر از عزاداران حسینی، از جمله یک زن، به شهادت رسیدند.

«بثینة العباد»، «أیمن العجمی»، «علی السلیم»، «عبدالستار بوصالح» و «عبدالله الجاسم» در این حمله تروریستی شهید شدند.

عامل این حمله سوار بر خودرو به سوی شرکت کنندگان مجلس عزاداری در اطراف این حسینیه آتش گشود.

نیروهای امنیتی توانستند با شلیک به سوی این فرد وی را از پای درآورند.

گروه تکفیری صهیونیستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

 

 

 

 

 


[ چهارشنبه 94/7/29 ] [ 9:39 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 138
بازدید دیروز: 1291
کل بازدیدها: 19777253

طلایه دار