سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ ضریح مطهر بارگاه علوی پس از پایان طرح ترمیم و تجدید طلاکاری و نقره کاری برخی از اجزای آن با حضور جمع کثیری از خادمان و اساتید حوزه علمیه نجف غبار روبی شد.

 

 

 

 

تولیت آستان مطهر علوی بیان کرد: طی طرح ترمیم ضریح مطهر 20 عدد از ستون‌های ضریح مجدداً طلاکاری و نقره اندود شدند که هر یک از این ستون‌ها حاوی 30 کیلوگرم نقره و 20 کیلوگرم طلا می‌باشد.

حجت الاسلام «سید نزار حبل المتین» افزود: روند ترمیم با استفاده از شیوه‌های نوین طلاکاری صورت گرفته و سایر اجزای فرسوده ضریح نیز ترمیم شده و علاوه بر آن بخش درونی ضریح نیز که از زمان رژیم سرنگون شده بعث تا کنون دست نخورده باقی مانده بود بازسازی و ترمیم شد و با تغییر نورپردازی داخلی و ترمیم بخش‌های چوبی داخلی شاهد تصویر زیباتری از این فضای ملکوتی خواهیم بود‌.

وی خاطر نشان کرد: از 50 سال پیش تا کنون چنین طرحی برای ترمیم ضریح مطهر صورت نگرفته بود و بعد از نیم قرن برای نخستین بار این بخش از عمارت حرم ترمیم گردید و به لطف خداوند و عنایت حضرت امیرالمؤمنین(ع) توانستیم پیش از فرا رسیدن عید سعید قربان آن را افتتاح کنیم.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه و غبار روبی ضریح دو تن از اساتید برجسته حوزه علمیه آیت الله «شیخ باقر الایروانی» و آیت الله «شیخ هادی آل راضی» حضور یافتند.

 

 

 


[ دوشنبه 94/6/30 ] [ 6:25 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 395
بازدید دیروز: 742
کل بازدیدها: 19773502

طلایه دار