سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

رویترز عکس های جدیدی از جنگ در لیبی و آخرین تحولات صورت گرفته در این کشور منتشر کرده است که در پی می آید:


 

 
یکی از جت های جنگنده دولت لیبی توسط نیروهای ناتو در شهر بنغازی منهدم شد و خلبان آن در سمت چپ تصویر در حال پرش از جت دیده می شود. ناتو با دادن تسلیحات ضدهوایی به مخالفان نقش موثری در از کار انداختن نیروی هوایی لیبی داشته است.

 


 
برخی از انبارهای باقی مانده سلاح و تجهیزات نظامی دولت قذافی هر روزه به دست مخالفان وی می افتد و روز به روز پشتوانه تسلیحاتی دولت لیبی کمتر و بر ذخایر تسلیحاتی مخالفین افزوده می شود. عکس فوق پس از گرفتن یک انبار دولت لیبی به دست مخالفین را نشان می دهد، انباری که مملو از نارنجک ها و مین های ضد نفر بود.

 


 
همه مردم در شهرهایی مانند بنغازی علیه مواضع قذافی دست به اسلحه برده اند. در تصویر فوق زنی در حال تیراندازی به یکی از جنگنده های هوایی لیبی دیده می شود که این عمل نشان از نداشتن آموزش نظامی مخالفان است. ناتو به این نتیجه رسیده بود که بهترین راه برای سرنگونی قذافی آنهم زمانی که به دستور شورای امنیت حق پیاده کردن نیروی نظامی داخل خاک لیبی را ندارد، آموزش نظامی مخالفان و مسلح کردن آنان است.

 


 
نداشتن تجربه نظامی و عدم مهارت های نظامی و کار با سلاح های جنگی از سوی مخالفین دولت لیبی، آسیب پذیری زیادی برای مخالفین ایجاد کرده است و دولت لیبی از این پاشنه آشیل برای مقابله با آنان توان استفاده را برده است، مخالفانی که فقط اسلحه های پیشرفته در اختیار دارند اما قادر به استفاده از آنان نیستند.

 


 
مرگ یکی از تیراندازان مخالف دولت هنگام تیراندازی اشتباه به مواضع نیروهای وفادار به سرهنگ قذافی. برخی از کشتارها فقط به علت نداشتن آموزش های ابتدایی نظامی صورت گرفته است.

 


 
بازپس گیری شهر نفتی "راس لانوف" یکی از دشوارترین عملیات های نظامی مخالفان بود. این شهر مانند طرابلس به شدت از سوی نیروهای دولتی محافظت می شد و بسیاری از مخالفین در حمله به این شهر کشته شدند. فردی که در عکس دیده می شود در این درگیری دو برادرش را از دست داده است.

 


 
مخالفان هنگام حمله به شهر نفتی "راس لانوف" و باز پس گیری پالایشگاه های آنان دیده می شوند. دود ناشی از سقوط یک جت جنگی دولت لیبی که توسط مخالفین سرنگون شده است در عکس دیده می شود.

 


 
تیراندازی یکی از نیروهای شبه نظامی مخالف دولت با اسلحه کلاشینکف به جت جنگنده دولتی هنگام حمله به شهر نفت خیر "راس لانوف". 

 

 

 
میزان کشته ها در این جنگ از مرز 15 هزار نفر فراتر رفته است. نبود جبهه و خط مقدمی خاص برای جنگ و آموزش ندیدن نیروهای مخالف میزان کشته ها را افزایش چشمگیری داده است. در عکس فوق یکی از انبارهای نفتی لیبی توسط جت های ارتش به آتش کشیده شده است تا نفت و بنزین آن به دست مخالفین نیفتند.

 


 
یک مخالف شبه نظامی دولت از حمله غافلگیر کننده نیروهای دولتی در نزدیکی شهر "بن الجواوید" می گریزد. نیروهای قذافی اقدام به نصب مین های بی شمار در ورودی شهرها کرده اند و به نظر می رسد در دوران بعد از قذافی سالها زمان می برد تا همه این مین ها خنثی شوند.

[ جمعه 90/4/10 ] [ 6:54 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 844
بازدید دیروز: 1291
کل بازدیدها: 19777959

طلایه دار