سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات موسسه روایت سیره شهدا برگزار شد، با بیان اینکه غفلت نسبت به جایگاه و ارزش شهادت می‌تواند آسیبی برای جامعه اسلامی باشد، اظهار کرد: خواص و آحاد مردم تفکیکی میان شهدای غیر ایرانی و ایرانی قائل می‌شوند و احساس می‌کنند که نسبت به شهدای غیر ایرانی تکلیفی ندارند.

 

 

وی با بیان تعاریفی از جایگاه شهید و شهادت اضافه کرد: تکریم شهید برای آحاد مختلف جامعه اسلامی لازم است و مردم در این زمینه نباید تفاوتی میان قومیت آنها قائل شده و مرزی میان آنها قرار دهند، اما اکنون برخی میان شهدا مرزبندی می‌کنند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر اینکه شهدای غیر ایرانی علاوه بر مقابله با ظلم و ستم از حرم اهل بیت(ع) دفاع می‌کنند، تصریح کرد: دل‌سوختگان ولایت ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم را تشکیل داده و تکریم این شهدا را در چهار محور برای خود تعریف کرده‌اند.

وی فضاسازی جایگاه شهدای مدافع حرم در جامعه، تعظیم شهدا از جمله برگزاری یادواره‌ها و مجالس تشییع، تکریم خانواده شهدا و ثبت خاطرات آنها را چهار محور مذکور دانست و افزود: در این ستاد باید اقشار مختلف جامعه اسلامی به ویژه اصحاب رسانه مشارکت مناسبی داشته باشند تا بتوانند به دستاورد مناسبی برسیم؛ رهبر انقلاب اسلامی علمدار جریان‌سازی تبیین جایگاه شهدا در جامعه را بر عهده دارند.

ماندگاری با اشاره به اینکه موسسه روایت سیره شهدا مورد تایید رهبر انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: قطعه شهدای مدافع حرم در بهشت معصومه 56 شهید را در خود جای داده است، که از این آمار 24 نفر در سوریه و 29 نفر در عراق به شهادت رسیده‌اند و در میان آنها پیکر چهار شهید مفقودالاثر است.

وی از برگزاری نخستین یادواره کشوری شهدای مدافع حرم همزمان با پنج شنبه 21 خردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم حضرت معصومه(س) خبر داد و افزود: این مراسم با حضور جمعی از مراجع تقلید و سخنرانی آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و سردار اسماعیل قانی جانشین فرمانده سپاه قدس برگزار می‌شود.

در این مراسم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می شود حاج مهدی سلحشور به مداحی خواهد پرداخت.

ماندگاری خاطرنشان کرد: در کشور افغانستان فضای برگزاری مراسم‌های تکریم از جایگاه شهدا و خانواده‌های آنها وجود ندارد، به همین علت برنامه این شهدا در نظام اسلامی باید به بهترین شیوه برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه برخی از خاطرات شهدای غیر ایرانی مدافع حرم در هشت سال دفاع مقدس نیز نمونه نداشته است، ادامه داد: تاکنون آمار 200 شهید مدافع حرم در سطح کشور ثبت شده است که بخش قابل توجهی از این افراد افغانستانی، پاکستانی و ایرانی بوده‌اند و پیکر آنها در قم، مشهد و تهران به خاک سپرده شده است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا تاکید کرد: دشمن به دنبال جنگ‌های نیابتی در مرزهای ایران است و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام داده است.

وی با بیان اینکه نمایندگانی از سپاه قدس، جامعة المصطفی، هیئت محبین اهل‌بیت(ع)، حوزه‌های علمیه، حرم حضرت معصومه(س)، هیئت فاطمیون و جمعی از نهادهای مردمی در ستاد تکریم شهدای مدافع حرم حضور دارند، گفت: اقشار مختلف به ویژه روحانیت و پاسداران در یادواره شهدای مدافع حرم حضور پرشوری خواهند داشت.

ماندگاری با تاکید بر اینکه شهدا همانند انسان‌های زنده از نزد پروردگارشان از روزی بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: ایران اسلامی اکنون در عرصه‌های مختلف به جایگاه‌های والایی رسیده و شهدا علت اصلی رسیدن به این جایگاه‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهدا نیست، یادآور شد: امیدواریم با برگزاری مراسم‌ها و روایت سیره شهدا بتوانیم آموزه‌های آنها را در جامعه اسلامی ترویج داده و برای تحقق اهداف آنها گام‌های گسترده‌تری برداریم.


[ سه شنبه 94/3/19 ] [ 7:43 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 428
بازدید دیروز: 122
کل بازدیدها: 19761305

طلایه دار