سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ صدها نفر از مردم مغرب در شهر کازابلانکا بزرگترین شهر این کشور روز گذشته جنازه «یاسین بحثی» خلبان جوان این کشور را که بر اثر سرنگونی جنگنده‌اش بر فراز استان صعده یمن به هلاکت رسید تشییع کردند.

 

 

 

 

این مراسم از یکی از مساجد کازابلانکا آغاز و مغربی‌ها جنازه خلبان جنگنده اف 16 مغرب را که در حین انجام عملیات در استان صعده در شمال یمن کشته شد را تا قبرستان این شهر تشییع و دفن کردند.

مغرب با 6 جنگنده اف 16 به ائتلاف متجاوزان به یمن به سرکردگی رژیم سعودی پیوسته است و جنگنده خلبان مغربی روز یکشنبه 20 اردیبهشت در استان صعده سرنگون شد.

جنازه یاسین بحثی روز گذشته در حالی در کازابلانکا تشییع شد که مغربی‌ها از رژیم سعودی به دلیل نقش منفی و مانع تراشی ریاض در تحویل گرفتن جسد این خلبان شدیداً عصبی و ناراحت هستند.

تحویل گرفتن جسد این خلبان در مغرب تبدیل به یک بحث مهم در افکار عمومی این کشور شده است.

عربستانی‌ها ابتدا به اطلاع مقام‌های مغرب رساندند که باید از تحویل جسد خلبانشان صرف نظر کنند زیرا غیرممکن است نیروی مقاومت یمن این جسد را تحویل آن‌ها دهد و وقتی کار تحویل جسد این خلبان به دلیل تلاش‌های جمال بن عمر نماینده سابق سازمان ملل در یمن امکانپذیر شد، کندی عمل و مانع تراشی‌ها و همچنین پیچیده‌تر کردن کار‌ها از سوی عربستان برای تحویل جسد این خلبان کشته شده سبب ناراحتی شدید مغربی‌ها شد زیرا آن‌ها تلاش زیادی کرده بودند پیش از پایان مهلت آتش بس جسد خلبانشان را تحویل بگیرند.

قرار بود روز جمعه جسد این خلبان تحویل داده شود اما این قرار به دلیل ایجاد پیچیدگی در کار از سوی عربستانی‌ها، شنبه و سپس به یکشنبه موکول شد زیرا مقام‌های عربستان از دادن هرگونه تضمین برای حمله نکردن به کاروان حامل این جسد به فرودگاه صنعاء (که تقریبا تنها فرودگاه قابل استفاده در یمن است) خودداری کردند و این سبب شد جنبش مردمی انصارالله مصرانه بگوید این جسد را تنها در صعده تحویل می‌دهد.

ناراحتی مغرب از عربستان در جریان این کار سبب شده بار دیگر اختلاف نظر کشورهای عضو ائتلاف ضد یمن آشکار شود زیرا حمله این‌ها به یمن با وجود گذشته مدت زیادی همچنان بی‌نتیجه مانده است و این موجب شده برخی کشور‌ها مانند مصر، امارات و مغرب تلویحا اعلام کنند از روند ادامه عملیات ضد یمن رضایت ندارند.


[ پنج شنبه 94/2/31 ] [ 7:45 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 860
بازدید دیروز: 638
کل بازدیدها: 19774605

طلایه دار